Leapmotor T03 пристигна на българска почва с една-единствена мисия: да докаже, че достъпната електрическа мобилност не е мит, а реалност, която може да бъде конкурентна. Този миниатюрен електрически автомобил, идващ от Китай, е с размерите на един VW e-Up!, но претендира да предложи повече – и то на цена, която кара портфейла ви да се усмихне.
Ключът към доверието тук е не само в обещанията на марката, но и в партньорството ѝ с колоса Stellantis, което намеква за сериозен инженеринг и бъдеща мрежа за обслужване. Въпросът е: може ли T03 да изплува сред по-утвърдените играчи като Dacia Spring, Hyundai Inster или новия любимец Renault 5, или е обречен да остане просто екзотично предложение? Отговор на този въпрос се опитахме да получим по време на двудневния тест на най-евтиния електромобил, предлагащ се у нас. Ето и впечатленията ни.
Екстериор: Свежа, но противоречива визия
T03 безспорно привлича погледа със своя свеж, макар и малко "детски" дизайн. Формата е откровено квадратна, което носи бонуси в интериорното пространство, но естетически е въпрос на вкус. Големите, изпъкнали фарове му придават добродушен вид, но не и агресията, която някои биха търсили.
Отличителна черта е стандартният панорамен стъклен покрив, който на пръв поглед е луксозен елемент, но в комбинация с големите прозорци прави видимостта напред отлична. За съжаление, задният край е по-скоро анонимен. Наличието на широки задни колони и липсата на чистачка на малкото задно стъкло са дребни, но досадни недостатъци, които пречат на цялостната практичност и естетика. Като цяло обаче колата е сладурска
Интериор: Изненадващо качество
Интериорът на Leapmotor T03 е истинска изненада – в положителния смисъл. Макар че твърдите пластмаси доминират, те са умело текстурирани и оцветени, създавайки впечатление, което е далеч по-привлекателно от това на Hyundai Inster, например. Качеството на изработка е неоспоримо; вратите се затварят с плътен, успокояващ звук, а елементи като лостчетата на волана (които силно напомнят на тези на Mercedes-Benz) се усещат солидни.
Ергономията обаче е ахилесовата пета на Leepmotor T03. Шофьори над 185 см ще се сблъскат с проблем – седалката не се плъзга достатъчно назад, а воланът се регулира само по височина, но не и в дълбочина (телескопично). Иначе от технологична гледна точка всичко е доста добре. Технологично, пред нас са два екрана: ясен 8-инчов дигитален дисплей за водача и бърз, отзивчив 10-инчов тъчскрийн за инфотейнмънт.
Тези екрани са информативни, менютата са интуитивни, като лекият недостатък е резолюцията на вградената навигация, която не е лоша, но не е на нивото на OLED дисплеите. А основният плюс е висококачествената сглобка и добър набор от стандартно оборудване (панорамен покрив, климатик и др.).
Двигател и ходови характеристики: Градски боец с ограничени възможности
Leapmotor T03 се предлага с една-единствена конфигурация: 36 kWh батерия (използваем капацитет) и 95 к.с. мощност, задвижващи предните колела. Спринтът от 0 до 100 км/ч отнема 12.7 секунди. Това го прави по-пъргав от Dacia Spring, например. При потегляне от място се усеща леко забавяне, но за градския трафик мощността е напълно достатъчна.
Най-впечатляващото в T03 е комфортът на возене. Добре балансираното окачване поглъща с лекота градските неравности, което го прави по-мек и приятен от Inster. Уви, при по-висока скорост колата става "плаваща" и несигурна, отстъпвайки значително на стабилността на Renault 5. Но Leapmotor T03 си е подчертано градска кола, която се чувства отлично в своята естествена среда.
Управлението има три режима – Standard, Comfort и Sport – които променят само теглото на волана. Препоръчваме Sport, който е най-прецизен и дава някаква обратна връзка, но не очаквайте спортни усещания. Що се отнася до пробега, официалните 265 км са реалистични за града, но на извънградско пътуване по време на теста постигнахме около 220 км (доста време по магистрала със скорост от 120 км/ч), което е на нивото на реалния пробег на преките му конкуренти. Недостатък се явява зареждането, което е болезнено бавно за днешните стандарти – 48 kW максимална мощност, което означава почти час за зареждане от 10% до 80%.
Цена и заключение: Стойност срещу компромиси
Leapmotor T03 залага всичко на цената и богатото стандартно оборудване. При цена около 38 950 лeва с ДДС той е най-достъпната електрическа кола на родния пазар, като предлага много повече екстри от конкуренцията. В стандартния пакет получавате 15-цолови джанти, климатик, панорамен покрив и цял арсенал от системи за безопасност: предупреждение за напускане на лентата, AEB, мониторинг на мъртвата зона и други.
Още един съществен плюс на тази малка градска кола е фактът, че гаранцията ѝ е 5 години или 150 000 км, а със Stellantis за д гърба си не трябва да се притеснявате от бъдещ достъп до сервизи и части.
В заключение ще кажем, че Leapmotor T03 е отличен избор за втори градски автомобил или за шофьори, които рядко напускат периметъра на града. Той е удобен, добре оборудван и предлага повече интериорно пространство, отколкото предполагат външните му размери.
Компромисите не са малко, но предвид качеството и цената не са и много: бавно зареждане, лоша ергономия за високи хора и липса на ключова функционалност като Android Auto и Apple CarPlay. Ако обаче търсенето ви е сведено до максимална стойност за минимална цена и можете да преглътнете тези недостатъци, T03 заслужава вашето внимание. За тези, които пътуват повече или държат на премиум функционалности, Renault 5 остава по-разумният, макар и по-скъп, избор, но това, което предлага най-евтината електрическа кола у нас, определено си заслужава.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Тази
Коментиран от #49
11:58 19.11.2025
2 карчи
Коментиран от #9
11:58 19.11.2025
3 Петър
12:08 19.11.2025
4 Наблюдател
Всичко друго е надценка от лакомите евро(г)пейци.
Коментиран от #11, #13, #58
12:09 19.11.2025
5 МПС
12:10 19.11.2025
6 🇧🇬БАЙ Х@Й❗❗
А за мъже - за 4О ООО лв могат да се намерят доста ИСТИНСКИ АВТОМОБИЛИ, макар и не чисто нови❗
Коментиран от #80
12:14 19.11.2025
7 Хахахаха
12:14 19.11.2025
8 665
12:16 19.11.2025
9 Име
До коментар #2 от "карчи":
Хюндаят е 50 000 а на практика е същия12:17 19.11.2025
10 Мартин
12:17 19.11.2025
11 Калоян
До коментар #4 от "Наблюдател":
Не е така, тук в Европа имаш далеч повече изисквания за сигурност, които вдигат цената. А и стелантис няма да сключат сделка с някаква недоказана марка. Лийпмотор са си ок, а това, че са тикайски е само плюс, когато говорим за електромобил. Цената не е ниска, но е най-ниската за електромобил у нас и като чета ревюто, не отстъпва на дачията и на прекалено скъпия хюндайКоментиран от #14, #32
12:19 19.11.2025
12 За тези
Коментиран от #43
12:19 19.11.2025
13 Ами
До коментар #4 от "Наблюдател":
Поръчай в Тему12:20 19.11.2025
14 И колко
До коментар #11 от "Калоян":
Струва ДачиятаКоментиран от #16, #17
12:21 19.11.2025
15 МаКаТа
12:23 19.11.2025
16 🇧🇬БАЙ Х@Й❗❗
До коментар #14 от "И колко":
Отваряш офертата и....Новата Dacia Spring предоставя несравнимо съотношение цена/качество с нов дизайн и ново оборудване.
Цените започват от 38 990 лева. ‼️
12:26 19.11.2025
17 Калоян
До коментар #14 от "И колко":
45000 лева, процентно разликата не е никак малкаКоментиран от #25
12:26 19.11.2025
18 стоян
12:30 19.11.2025
19 Др.Тодор Живков 🇧🇬
12:46 19.11.2025
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 АЛОООУ
12:53 19.11.2025
22 Сектант
Коментиран от #28
12:56 19.11.2025
23 аааа
12:56 19.11.2025
24 Луда работа!
Коментиран от #70
13:03 19.11.2025
25 665
До коментар #17 от "Калоян":
Не е вярно , спрингът е от 39х базовата до 41х най скъпата , карго версия.13:03 19.11.2025
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Българин
13:05 19.11.2025
28 665
До коментар #22 от "Сектант":
Дачията е 64к. с. , а това тук 95кс. , не е малка разликата . В извънградско ще се усети.Коментиран от #82
13:07 19.11.2025
29 Леле малее
13:20 19.11.2025
30 Мухаа ха!
13:22 19.11.2025
31 аха аха
13:25 19.11.2025
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 40к за нещо, което вдига... 100км/ч!!!!
13:39 19.11.2025
34 Тома
13:47 19.11.2025
35 Винкело
13:55 19.11.2025
36 Нагла работа
14:00 19.11.2025
37 Нехис
Коментиран от #59
14:00 19.11.2025
38 Ку-ку
14:02 19.11.2025
39 Сър Мастър Бейтс
Коментиран от #41, #68
14:03 19.11.2025
40 Стенли
14:04 19.11.2025
41 Нехис
До коментар #39 от "Сър Мастър Бейтс":
Няма как да струва 15к. Ако се разходиш по автосалоните, ще видиш как калинките са поскъпнали от 28 000 на 32 000. Говорим за бензинова калинка, а тук имаш калинка с електромотор, който е скъп. Затова и цената от 39 000 е реалистична. Друг е въпросът, че аз за тези пари предпочитам с бензин, който е по-еко.Коментиран от #67, #81
14:08 19.11.2025
42 Уса
14:59 19.11.2025
43 Откъде бе
До коментар #12 от "За тези":
Че да си купя и аз...Коментиран от #54
15:06 19.11.2025
44 У-у.......40 боня
15:18 19.11.2025
45 Дилъра на китайската кола
15:21 19.11.2025
46 Бай той Толстой
15:24 19.11.2025
47 ХЗСЗДсзн
Да речем, че при БМВ i3 емблемата тежеше и минаваше номера с многото пари за малка кола, ама за нещо, което 80% от народа ще пита, "Какво е това?" не знам.
А това, че Дачията и Хюндая били по-скъпи по никакъв начин не променя фактите от горните два абзаца. Просто онези са изплискали не само легена, ами дори цялата баня.
15:28 19.11.2025
48 Хаха
15:30 19.11.2025
49 40 бона
До коментар #1 от "Тази":
ще дам за такава въшка едва когато минималната заплата стане 20 бона!15:48 19.11.2025
50 Иван
15:48 19.11.2025
51 Електрическа
15:49 19.11.2025
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Пешо Кръпката
16:02 19.11.2025
54 Продавам я
До коментар #43 от "Откъде бе":
За 45000 кълвеш лиКоментиран от #61
16:09 19.11.2025
55 Столична кифла
16:10 19.11.2025
56 Опааа
Коментиран от #57
16:11 19.11.2025
57 Кънчо от Китай
До коментар #56 от "Опааа":
Това е една китайска мечта.16:22 19.11.2025
58 Гали
До коментар #4 от "Наблюдател":
Около 8000 евро е там.16:37 19.11.2025
59 незнайко
До коментар #37 от "Нехис":
Де да беше 5000- 6000 лева батерията ! Тази 36 kWh батерия струва минимум 15000-20000 лева . Това е половината от самия автомобил ! Те затова електрокарите са скъпи, заради цената на литиевите батерии !16:47 19.11.2025
60 Малииии
16:50 19.11.2025
61 незнайко
До коментар #54 от "Продавам я":
Защо сте я купил след като ще я продавате ? Да не сте джамбазин ?16:52 19.11.2025
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Ххаааха
16:54 19.11.2025
64 К2К
17:03 19.11.2025
65 гост
17:20 19.11.2025
66 Наблюдателя
17:57 19.11.2025
67 ои8уйхътгрф
До коментар #41 от "Нехис":
Така е, не може туй да струва 15 000лв... По-същество струва 11 000лв. у Китай... Транспорт, ДДС- 15 бона... 5 бона кирия за дилъра- 20 бона... За следващите 20 бона може да благодариш на господарката си мурсулъ...17:59 19.11.2025
68 ои8уйхътгрф
До коментар #39 от "Сър Мастър Бейтс":
Никъдърникоф, пробвай поне 1 път да мислиш де...ВСИЧКИ китайски модели които се продават из ивропътъ (може би без Хавал) са модели разработвани ИЗЦЯЛО по вкуса и според нуждите на китайския купувач...
Ти си научен да харесваш немското или японските коли за ивропъ (JDM моделите са доста различни и странни) и разбира се изцяло азиатските дизайнерски неща не са ти по вкуса към момента...
Така беше и с корейците в началото... След 5-7 години ще се появят китайски коли по ивропейски вкус, нема са плашиш...
Коментиран от #73
18:05 19.11.2025
69 тъй шъй
19:14 19.11.2025
70 Дааа така си е
До коментар #24 от "Луда работа!":
Ще купиш 3 стари раздрънкани бараки на стотици хиляди км, но премиум, разбира се за тези пари. Класните употребявани автомобили в наистина добро състояние и със сервизна история не са евтини…. но там не е за теб, в смисъл ме няма как “да удариш кьоравото”.Коментиран от #77
19:31 19.11.2025
71 Смешно
21:00 19.11.2025
72 Гост
21:35 19.11.2025
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 Еми
06:27 20.11.2025
76 Ний ша Ва упрайм
06:40 20.11.2025
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Винету-ТУ
07:59 20.11.2025
79 Андрей
08:21 20.11.2025
80 Порно
До коментар #6 от "🇧🇬БАЙ Х@Й❗❗":
Базова Тойота Корола с 1.5 литров бензинов двигател е на тая цена, нова. И си е истинска кола.11:33 20.11.2025
81 Иванчик
До коментар #41 от "Нехис":
В братски Китай е 3 800$.19:04 20.11.2025
82 Сектант
До коментар #28 от "665":
А ве брат за какво извънградско говориш с тези коли. Дачията ми дава зимата 160 км реален пробег къде извън града да ходя. Това тук е същото. Електрическа кола за извънградско не става.15:20 21.11.2025
83 Дамян
19:17 23.11.2025