Тествахме най-евтината електрическа кола в България

19 Ноември, 2025 11:46 68 271 83

  • leapmotor-
  • t03-
  • тест

Leapmotor T03 е сериозен претендент в най-ниския ценови сегмент на електромобилите

Тествахме най-евтината електрическа кола в България - 1

Leapmotor T03 пристигна на българска почва с една-единствена мисия: да докаже, че достъпната електрическа мобилност не е мит, а реалност, която може да бъде конкурентна. Този миниатюрен електрически автомобил, идващ от Китай, е с размерите на един VW e-Up!, но претендира да предложи повече – и то на цена, която кара портфейла ви да се усмихне.

Тествахме най-евтината електрическа кола в България

Ключът към доверието тук е не само в обещанията на марката, но и в партньорството ѝ с колоса Stellantis, което намеква за сериозен инженеринг и бъдеща мрежа за обслужване. Въпросът е: може ли T03 да изплува сред по-утвърдените играчи като Dacia Spring, Hyundai Inster или новия любимец Renault 5, или е обречен да остане просто екзотично предложение? Отговор на този въпрос се опитахме да получим по време на двудневния тест на най-евтиния електромобил, предлагащ се у нас. Ето и впечатленията ни.

Екстериор: Свежа, но противоречива визия

Тествахме най-евтината електрическа кола в България

T03 безспорно привлича погледа със своя свеж, макар и малко "детски" дизайн. Формата е откровено квадратна, което носи бонуси в интериорното пространство, но естетически е въпрос на вкус. Големите, изпъкнали фарове му придават добродушен вид, но не и агресията, която някои биха търсили.

Тествахме най-евтината електрическа кола в България

Отличителна черта е стандартният панорамен стъклен покрив, който на пръв поглед е луксозен елемент, но в комбинация с големите прозорци прави видимостта напред отлична. За съжаление, задният край е по-скоро анонимен. Наличието на широки задни колони и липсата на чистачка на малкото задно стъкло са дребни, но досадни недостатъци, които пречат на цялостната практичност и естетика. Като цяло обаче колата е сладурска

Интериор: Изненадващо качество

Тествахме най-евтината електрическа кола в България

Интериорът на Leapmotor T03 е истинска изненада – в положителния смисъл. Макар че твърдите пластмаси доминират, те са умело текстурирани и оцветени, създавайки впечатление, което е далеч по-привлекателно от това на Hyundai Inster, например. Качеството на изработка е неоспоримо; вратите се затварят с плътен, успокояващ звук, а елементи като лостчетата на волана (които силно напомнят на тези на Mercedes-Benz) се усещат солидни.

Тествахме най-евтината електрическа кола в България

Ергономията обаче е ахилесовата пета на Leepmotor T03. Шофьори над 185 см ще се сблъскат с проблем – седалката не се плъзга достатъчно назад, а воланът се регулира само по височина, но не и в дълбочина (телескопично). Иначе от технологична гледна точка всичко е доста добре. Технологично, пред нас са два екрана: ясен 8-инчов дигитален дисплей за водача и бърз, отзивчив 10-инчов тъчскрийн за инфотейнмънт.

Тествахме най-евтината електрическа кола в България

Тези екрани са информативни, менютата са интуитивни, като лекият недостатък е резолюцията на вградената навигация, която не е лоша, но не е на нивото на OLED дисплеите. А основният плюс е висококачествената сглобка и добър набор от стандартно оборудване (панорамен покрив, климатик и др.).

Двигател и ходови характеристики: Градски боец с ограничени възможности

Тествахме най-евтината електрическа кола в България

Leapmotor T03 се предлага с една-единствена конфигурация: 36 kWh батерия (използваем капацитет) и 95 к.с. мощност, задвижващи предните колела. Спринтът от 0 до 100 км/ч отнема 12.7 секунди. Това го прави по-пъргав от Dacia Spring, например. При потегляне от място се усеща леко забавяне, но за градския трафик мощността е напълно достатъчна.

Тествахме най-евтината електрическа кола в България

Най-впечатляващото в T03 е комфортът на возене. Добре балансираното окачване поглъща с лекота градските неравности, което го прави по-мек и приятен от Inster. Уви, при по-висока скорост колата става "плаваща" и несигурна, отстъпвайки значително на стабилността на Renault 5. Но Leapmotor T03 си е подчертано градска кола, която се чувства отлично в своята естествена среда.

Тествахме най-евтината електрическа кола в България

Управлението има три режима – Standard, Comfort и Sport – които променят само теглото на волана. Препоръчваме Sport, който е най-прецизен и дава някаква обратна връзка, но не очаквайте спортни усещания. Що се отнася до пробега, официалните 265 км са реалистични за града, но на извънградско пътуване по време на теста постигнахме около 220 км (доста време по магистрала със скорост от 120 км/ч), което е на нивото на реалния пробег на преките му конкуренти. Недостатък се явява зареждането, което е болезнено бавно за днешните стандарти – 48 kW максимална мощност, което означава почти час за зареждане от 10% до 80%.

Тествахме най-евтината електрическа кола в България

Цена и заключение: Стойност срещу компромиси

Тествахме най-евтината електрическа кола в България

Leapmotor T03 залага всичко на цената и богатото стандартно оборудване. При цена около 38 950 лeва с ДДС той е най-достъпната електрическа кола на родния пазар, като предлага много повече екстри от конкуренцията. В стандартния пакет получавате 15-цолови джанти, климатик, панорамен покрив и цял арсенал от системи за безопасност: предупреждение за напускане на лентата, AEB, мониторинг на мъртвата зона и други.

Още един съществен плюс на тази малка градска кола е фактът, че гаранцията ѝ е 5 години или 150 000 км, а със Stellantis за д гърба си не трябва да се притеснявате от бъдещ достъп до сервизи и части.

В заключение ще кажем, че Leapmotor T03 е отличен избор за втори градски автомобил или за шофьори, които рядко напускат периметъра на града. Той е удобен, добре оборудван и предлага повече интериорно пространство, отколкото предполагат външните му размери.

Компромисите не са малко, но предвид качеството и цената не са и много: бавно зареждане, лоша ергономия за високи хора и липса на ключова функционалност като Android Auto и Apple CarPlay. Ако обаче търсенето ви е сведено до максимална стойност за минимална цена и можете да преглътнете тези недостатъци, T03 заслужава вашето внимание. За тези, които пътуват повече или държат на премиум функционалности, Renault 5 остава по-разумният, макар и по-скъп, избор, но това, което предлага най-евтината електрическа кола у нас, определено си заслужава.


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 71 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тази

    99 13 Отговор
    лагерна количка, с размера на Смарт трудно може да се нарече кола, че пък и тръсят и 20к Евро..

    Коментиран от #49

  • 2 карчи

    135 9 Отговор
    38 950 лeва с ДДС!?!? Сериозно... за това😳

    Коментиран от #9

  • 3 Петър

    94 6 Отговор
    За градска кола,не е зле.Но цената..... Явно предлагащите я са принципа ден година храни! Това нещо не бива да струва повече от 20К.
  • 4 Наблюдател

    142 13 Отговор
    В Китай сигурно я продават за около 3 000 €.
    Всичко друго е надценка от лакомите евро(г)пейци.

    Коментиран от #11, #13, #58

  • 5 МПС

    56 4 Отговор
    20 хиляди лева макс
  • 6 🇧🇬БАЙ Х@Й❗❗

    87 8 Отговор
    Кола за ученици да ходят на даскало и кифли да ходят до МОЛ-а❗
    А за мъже - за 4О ООО лв могат да се намерят доста ИСТИНСКИ АВТОМОБИЛИ, макар и не чисто нови❗

    Коментиран от #80

  • 7 Хахахаха

    62 2 Отговор
    Ако ми трябваше такова електрокарче , от Китай в съседна Турция, ще си поръчам две за тия пари и ще ми останат.
  • 8 665

    67 6 Отговор
    За 10к-12к макс. евро може, за 20к е нелепо.
  • 9 Име

    26 4 Отговор

    До коментар #2 от "карчи":

    Хюндаят е 50 000 а на практика е същия
  • 10 Мартин

    24 20 Отговор
    Ми не изглежда зле за градско автомобилче, като втора кола е идеално
  • 11 Калоян

    20 13 Отговор

    До коментар #4 от "Наблюдател":

    Не е така, тук в Европа имаш далеч повече изисквания за сигурност, които вдигат цената. А и стелантис няма да сключат сделка с някаква недоказана марка. Лийпмотор са си ок, а това, че са тикайски е само плюс, когато говорим за електромобил. Цената не е ниска, но е най-ниската за електромобил у нас и като чета ревюто, не отстъпва на дачията и на прекалено скъпия хюндай

    Коментиран от #14, #32

  • 12 За тези

    26 4 Отговор
    Пари си купих Нисан Ариа на 2 години и 10000 км

    Коментиран от #43

  • 13 Ами

    19 1 Отговор

    До коментар #4 от "Наблюдател":

    Поръчай в Тему
  • 14 И колко

    11 1 Отговор

    До коментар #11 от "Калоян":

    Струва Дачията

    Коментиран от #16, #17

  • 15 МаКаТа

    12 11 Отговор
    Готино коле, пона така изглежда от статията на Радо. Ще го видя и на живо. За втора кола за града е супер.
  • 16 🇧🇬БАЙ Х@Й❗❗

    9 8 Отговор

    До коментар #14 от "И колко":

    Отваряш офертата и....
    Новата Dacia Spring предоставя несравнимо съотношение цена/качество с нов дизайн и ново оборудване.
    Цените започват от 38 990 лева. ‼️
  • 17 Калоян

    10 1 Отговор

    До коментар #14 от "И колко":

    45000 лева, процентно разликата не е никак малка

    Коментиран от #25

  • 18 стоян

    23 5 Отговор
    За какво служи стъкления скъп таван - за север може но тук да напича повече слънце
  • 19 Др.Тодор Живков 🇧🇬

    39 1 Отговор
    Нашто дилър познава ли парите?
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 АЛОООУ

    48 2 Отговор
    А в Китай е 6-7 хил. долара ...
  • 22 Сектант

    17 6 Отговор
    Не струва. В този сегмент само Дачия Спринг!

    Коментиран от #28

  • 23 аааа

    37 4 Отговор
    Чудесна колица, но е буквално десет пъти по-скъпа от цената, която бих платил за нея. Нито като материалите, нито технологиите, нито сложността на производството оправдават цената и. Пералнята ми е с по-висока себестойност по тези показатели. а няма и 1000 Евро. Цена от 2-3000 Евро може и да ме замисли, ама 20 000...!
  • 24 Луда работа!

    32 8 Отговор
    Една камара пари за електрически тостер! С тези пари ще си купя 3класни автомобила втора употреба,че даже и ще ги обслужа качествено!

    Коментиран от #70

  • 25 665

    12 2 Отговор

    До коментар #17 от "Калоян":

    Не е вярно , спрингът е от 39х базовата до 41х най скъпата , карго версия.
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Българин

    8 4 Отговор
    За начинаещи хо-мо-, малко повече устна и изходна любов и стигат ниво- тесла :)
  • 28 665

    17 9 Отговор

    До коментар #22 от "Сектант":

    Дачията е 64к. с. , а това тук 95кс. , не е малка разликата . В извънградско ще се усети.

    Коментиран от #82

  • 29 Леле малее

    14 1 Отговор
    Кои тъй нещу!?
  • 30 Мухаа ха!

    20 6 Отговор
    Леко тунингован вариант на един укро автомобил от 60-70те на миналия век.Младото поколение изобщо не го е виждало.Наричаха го " Запорожец" Побира трима души,ако са гъвкави и пластични,едно дете ( и задължително ако са от лека категория) и кошница с картофи в багажника,с размер на кутия от съвременна прахосмукачка.Разликата е единствено в цената.Но според държавата колата.Купуваш електрокар за 40 бона.Поне с електрокара, пари може да изкараш на всяка гара и автогара - товари спокойно до 500 кг.
  • 31 аха аха

    19 6 Отговор
    и че тръгне тоя китайски боклук.Па то старото ми пунто 94 ускоряваше за толко и арчеше 5 на сто бензин.
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 40к за нещо, което вдига... 100км/ч!!!!

    25 3 Отговор
    Щом я пускат за толкова, смятайте колко балъци има да си я купуват... Ужас безподобен. Дето се вика, не е луд който яде баницата ...
  • 34 Тома

    23 1 Отговор
    Аз мисля че тези които казват че тази кола била най евтина се е. т неправилно
  • 35 Винкело

    18 1 Отговор
    Аз за кола повече от 2000 лева не даваме. Караме година, фъргаме и земаме друга.
  • 36 Нагла работа

    18 4 Отговор
    И алчна. 40К за кола без минало, въобще дали може да се нарече кола. Само някой невежа може да си я позволи
  • 37 Нехис

    24 5 Отговор
    39 000 лева? Че аз за тези пари ще си взема Kia Ceed или Тойота Корола на 30 000 км. Разбира се - бензин. Лесна поддръжка и няма да мислиш след 5г как да сменяш батерия за 5-6 000 лв. По-голямо купе, комфорт при возене и над 100 к.с.

    Коментиран от #59

  • 38 Ку-ку

    20 1 Отговор
    20k € за това нещо....ооооо,неееее🤣🤣🤣
  • 39 Сър Мастър Бейтс

    21 5 Отговор
    Това нещо прилича на хладилник с колела. И като такъв не би трябвало да струва повече от 15к лева... Даже и това са му много. Драйфа ми се от такива "автомобили", никакво въображение от страна на дизайнерите....

    Коментиран от #41, #68

  • 40 Стенли

    34 1 Отговор
    За това нещо да дам четиридесет бона трябва да имам не шофьорска а жълта книжка
  • 41 Нехис

    9 16 Отговор

    До коментар #39 от "Сър Мастър Бейтс":

    Няма как да струва 15к. Ако се разходиш по автосалоните, ще видиш как калинките са поскъпнали от 28 000 на 32 000. Говорим за бензинова калинка, а тук имаш калинка с електромотор, който е скъп. Затова и цената от 39 000 е реалистична. Друг е въпросът, че аз за тези пари предпочитам с бензин, който е по-еко.

    Коментиран от #67, #81

  • 42 Уса

    24 3 Отговор
    За тия пари в щатите си купувам доста сгодна колица.Сигурно сте полудели с тия цени и това нашмъркано евро
  • 43 Откъде бе

    9 0 Отговор

    До коментар #12 от "За тези":

    Че да си купя и аз...

    Коментиран от #54

  • 44 У-у.......40 боня

    21 1 Отговор
    Бас ловя че в Китай е 20 бона в лева
  • 45 Дилъра на китайската кола

    10 2 Отговор
    Айде ве хора купувайте.......и аз искам да намажа филията .
  • 46 Бай той Толстой

    19 1 Отговор
    В Китай е наполовина бе!😁Да ви е...м и демокрацията
  • 47 ХЗСЗДсзн

    19 2 Отговор
    Това че за градска кола става е да речем почти без съмнение, като наблягам на "почти". Обаче колко трябва да си тежкар, че да дадеш 40 бимберици за нещо, което е изключително ограничено откъм приложние?

    Да речем, че при БМВ i3 емблемата тежеше и минаваше номера с многото пари за малка кола, ама за нещо, което 80% от народа ще пита, "Какво е това?" не знам.

    А това, че Дачията и Хюндая били по-скъпи по никакъв начин не променя фактите от горните два абзаца. Просто онези са изплискали не само легена, ами дори цялата баня.
  • 48 Хаха

    14 2 Отговор
    С купе на Запорожка за 20к хаха
  • 49 40 бона

    17 3 Отговор

    До коментар #1 от "Тази":

    ще дам за такава въшка едва когато минималната заплата стане 20 бона!
  • 50 Иван

    16 3 Отговор
    Ако намалят цената 10 пъти, може и някой да се излъже :)
  • 51 Електрическа

    15 3 Отговор
    пуча въшка
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Пешо Кръпката

    17 1 Отговор
    Когато всички по хранителната верига направят така щото тази кола да стане с брутна цена от 10000 лева за нов автомобил в България могат да се обадят отново, до тогава да си гледат работата в Китай.
  • 54 Продавам я

    2 5 Отговор

    До коментар #43 от "Откъде бе":

    За 45000 кълвеш ли

    Коментиран от #61

  • 55 Столична кифла

    8 3 Отговор
    40 бона са нищо за джоба на моя любовник
  • 56 Опааа

    9 1 Отговор
    Ужас! Какво е това ве?

    Коментиран от #57

  • 57 Кънчо от Китай

    6 3 Отговор

    До коментар #56 от "Опааа":

    Това е една китайска мечта.
  • 58 Гали

    10 0 Отговор

    До коментар #4 от "Наблюдател":

    Около 8000 евро е там.
  • 59 незнайко

    13 3 Отговор

    До коментар #37 от "Нехис":

    Де да беше 5000- 6000 лева батерията ! Тази 36 kWh батерия струва минимум 15000-20000 лева . Това е половината от самия автомобил ! Те затова електрокарите са скъпи, заради цената на литиевите батерии !
  • 60 Малииии

    15 3 Отговор
    40 бона за това кашонче. То си е подигравка! Тойота корола бензиб е на тая цена бре хора!
  • 61 незнайко

    3 0 Отговор

    До коментар #54 от "Продавам я":

    Защо сте я купил след като ще я продавате ? Да не сте джамбазин ?
  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Ххаааха

    14 0 Отговор
    20 000 евро... ???!! Мерси, ...аз мислех че 7-8 !!
  • 64 К2К

    11 0 Отговор
    Колата е трепач! Вафла трепач!
  • 65 гост

    5 2 Отговор
    това нещо е с вакумен усилвател на спирачките
  • 66 Наблюдателя

    7 0 Отговор
    В Китай с цена от 10000лв,а тук по 3
  • 67 ои8уйхътгрф

    11 2 Отговор

    До коментар #41 от "Нехис":

    Така е, не може туй да струва 15 000лв... По-същество струва 11 000лв. у Китай... Транспорт, ДДС- 15 бона... 5 бона кирия за дилъра- 20 бона... За следващите 20 бона може да благодариш на господарката си мурсулъ...
  • 68 ои8уйхътгрф

    7 1 Отговор

    До коментар #39 от "Сър Мастър Бейтс":

    Никъдърникоф, пробвай поне 1 път да мислиш де...
    ВСИЧКИ китайски модели които се продават из ивропътъ (може би без Хавал) са модели разработвани ИЗЦЯЛО по вкуса и според нуждите на китайския купувач...
    Ти си научен да харесваш немското или японските коли за ивропъ (JDM моделите са доста различни и странни) и разбира се изцяло азиатските дизайнерски неща не са ти по вкуса към момента...
    Така беше и с корейците в началото... След 5-7 години ще се появят китайски коли по ивропейски вкус, нема са плашиш...

    Коментиран от #73

  • 69 тъй шъй

    8 4 Отговор
    Пълна лудост. Купуваш Айго Х автомат за тези пари и ти остават 9хил.лева за каквото искаш. И имаш истинска кола. Очаквах цена 20хиляди за това нещо, макар, че и 20 е много.
  • 70 Дааа така си е

    8 4 Отговор

    До коментар #24 от "Луда работа!":

    Ще купиш 3 стари раздрънкани бараки на стотици хиляди км, но премиум, разбира се за тези пари. Класните употребявани автомобили в наистина добро състояние и със сервизна история не са евтини…. но там не е за теб, в смисъл ме няма как “да удариш кьоравото”.

    Коментиран от #77

  • 71 Смешно

    7 3 Отговор
    Най се смея на "а със Stellantis за д гърба си не трябва да се притеснявате от бъдещ достъп до сервизи и части". Абе Вие наясно ли сте,че във София Франс Ауто се чака с месеци за елементарни резервни части от "премиум" марките им, а каросерийния им сервиз остранява щети за 4+ месеца?
  • 72 Гост

    7 6 Отговор
    Ха, ха, хаааааааа, ужасТ! За 40 000 се взима първо ниво Корола, та еа у мотокара азиатски!!!
  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 75 Еми

    3 6 Отговор
    220 км по магистралата не са малко, с едно зареждане стига от сф до морето, не е зле.
  • 76 Ний ша Ва упрайм

    1 5 Отговор
    абе китайски електрокар! Реклама за баламурници!
  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 Винету-ТУ

    6 2 Отговор
    половината от цената е мита и ддс заради европейския съюз за да може урсула да раздава пари на украйна...
  • 79 Андрей

    2 3 Отговор
    Това е точно за юропейди - мазохистични болни мозъци, без деца с излишни пари!!!
  • 80 Порно

    2 3 Отговор

    До коментар #6 от "🇧🇬БАЙ Х@Й❗❗":

    Базова Тойота Корола с 1.5 литров бензинов двигател е на тая цена, нова. И си е истинска кола.
  • 81 Иванчик

    1 1 Отговор

    До коментар #41 от "Нехис":

    В братски Китай е 3 800$.
  • 82 Сектант

    0 1 Отговор

    До коментар #28 от "665":

    А ве брат за какво извънградско говориш с тези коли. Дачията ми дава зимата 160 км реален пробег къде извън града да ходя. Това тук е същото. Електрическа кола за извънградско не става.
  • 83 Дамян

    1 0 Отговор
    3,42 лева на 100 километр, зареждано на дневна енергия, и 1.46 лева на 100 километра зареждано на нощна енергия! Впечатляващо! Само грябва човек да има гараж