Ещорил, Португалия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
С повече от 35 години история и над 16 милиона продадени бройки, Renault Clio не е просто модел, а автомобилна икона. Шестото му поколение, представено в ексклузивната линия Esprit Alpine, пристига с амбицията да запази европейската си корона на бестселър, като съчетава дръзкия си нов дизайн с феноменална хибридна ефективност. По време на първите километри по пътищата на Португалия, Renault Clio 6 показа, че е извървял дълъг път от предходната генерация. Наш екип беше на мястото на събитието и ето първоначалните ни впечатления от модела.
Екстериор
Веднага прави впечатление по-мускулестият и атлетичен външен вид. Новият дизайн, особено в предната част, е подчертан от изразителни промени и основно от радикален редизайн на фаровете и огледалата, които допринасят и за драстично подобрената аеродинамика – коефициентът на челно съпротивление (CX) е свален от 0.32 на 0.30.
Този ефект е постигнат и благодарение на активните въздушни клапи, които оптимизират въздушния поток и охлаждането, рефлектирайки пряко върху ефективността. Силуетът е по-изчистен и динамичен, с нови дневни LED светлини, които създават отличителен светлинен подпис.
Във високите нива на оборудване, като тествания от нас Esprit Alpine, каросерията е подчертана с тъмни акценти и специфични джанти, придаващи допълнителна спортна агресия, особено видима под яркото португалско слънце.
Двигател
Под капака, фокусът пада върху хибридния агрегат E-Tech. Четирицилиндровият 1.8-литров мотор вече генерира 160 к.с. (увеличение спрямо 145 к.с. преди), като се комбинира с иновативната многорежимна автоматична трансмисия. Ускорението от 0 до 100 км/ч се случва за респектиращите за кола от този сегмент 8.3 секунди – достатъчно, за да бъде автомобилът подчертано динамичен.
За клиентите, които предпочитат по-традиционни решения, Clio 6 се предлага и с базов 1.2-литров трицилиндров мотор. Този агрегат е повече от достатъчен за градска употреба и е насочен към по-прагматичните купувачи. На някои пазари ще бъде наличен и вариант с фабрично монтирана АГУ, но за съжаление на българските потребители, на този етап версията с АГУ няма да се предлага.
Но да се върнем към основната иновация - новият хибриден силов тракт, който определено ни направи много силно впечатление. Истинският коз на Renault Clio 6 е неговата икономичност. При нормално шофиране и тестване на възможностите на колата, борд компютърът отчете среден разход от едва 4.2 л/100 км (при спокойно каране) до 4.5 – 4.7 л/100 км (при значително по-тежък десен крак от наша страна), което е един изключителен резултат, гарантиращ пробег от около 1 000 км с един резервоар.
И още нещо, което ни направи силно впечатление. В системата multi-sense вече е наличен и нов режим – smart eco, който автоматично оптимизира енергийната консумация на база поведението на водача. Електрониката прави така, че в градски условия колата да се движи основно на ток, което прави градския разход по-нисък от извънградския. А както вече споменахме последният не надхвърля пет на сто, независимо как и къде управлявате колата, което превръща този хибрид в уникален заместник на липсващия в гамата дизел.
Интериор
Вътрешността на новото Clio също е голяма стъпка напред. Седалките във версията Esprit Alpine предлагат изключително добра странична поддръжка, а в комбинация с малкия волан с отличен захват правят управлението много интуитивно и директно. Инфотейнмънт системата OpenR Link с интегриран Google е бърза, реагира мигновено на допир и предлага пълен набор от приложения от Google Play.
Особено силно впечатление прави навигацията, която може да бъде проектирана и на дигиталното табло пред водача. Не може да не споменем и аудио системата Harman Kardon с мощност 410W, чието звучене е наистина завладяващо. Освен това качеството на материалите е видимо по-добро, като в тестваната от нас версия откриваме много добре изглеждащи рециклирани тъкани и елементи от Alcantara със сини шевове – детайли, които повдигат усещането за класа в сравнение с предходното поколение.
Дигиталното табло е с отлична графика и позволява висока степен на персонализация, докато подобрените 360-градусови HD камери правят маневрирането в тесни пространства изненадващо лесно.
Ходови характеристики
По отношение на пътното поведение можем да кажем, че окачването е настроено отлично. Автомобилът се справя много добре с неравности и лош асфалт, без да бъде прекалено мек. При нормални скорости, шумоизолацията на купето е много добра (около 66 dB при 100 км/ч), но при силно натискане на газта, особено при изкачване, въпросната многорежимна трансмисия показва своя характер, задържайки оборотите в горните диапазони и предизвиквайки осезаем шум в купето – напомняне, че Renault Clio 6 е ефективен хибрид, а не спортна кола.
Но въпреки това личното ни впечатление от шофирането е, че новото Clio е за един изключително пъргав в градски условия автомобил, а лекият и станал доста по-директен волан допринася за повишена маневреност. Системата Active Assist (адаптивен круиз контрол и асистент за лентата) работи прецизно и прави дългите преходи по-малко уморителни, превръщайки колата в отлично предложение не само за града. Плюс е и изключителното усещане за стабилност, постигнато чрез промени в шасито. Като още един минус бихме отбелязали, че видимостта през силно наклонения заден прозорец е леко ограничена, въпреки че това е компенсирано от новата дигитална камера за заден ход.
С други думи сме впечатлени от новото Clio. Шестата генерация, макар да се прави на досегашната, но модернизирана платформа, не е само нов дизайн, но и осезателен технологичен скок. Системата OpenR Link е платформа, която позволява бъдещи (Over-the-Air) актуализации по въздуха, които ще поддържат автомобила актуален още дълго време. В тази връзка представителите на марката ни увериха, че освен интегрираните услуги на Google, от 2026 година се очаква добавянето и на чатбота Gemini, който ще превърне гласовия контрол в истински разговор.
А като част от 29-те системи за помощ на водача, моделът предлага и подобрено разпознаване на пътните знаци и интелигентна система за предупреждение за отваряне на вратите, която предпазва от сблъсък с приближаващи велосипедисти или автомобили. Иоще нещо - вратите на новото Clio се затварят изключително меко - не като в кола от B-сегмента, а точно като при истинските премиум автомобили.
Но каквото и да си говорим за всички тези предимства, основното си остава това при хибридната версия свързано с невероятната икономичност, сравнима с тази на дизелите, като това съвсем не е за сметка на динамиката. Въпросният хибриден тракт обаче си има и своя компромис: поради разположението на батерията, багажникът е с по-скромен обам от 309 литра (срещу 391 литра при бензиновата версия). Въпреки това, мястото на задния ред седалки е достатъчно комфортно за двама възрастни (с височина до около 1.80 м), докато за трима би било леко некомфортно.
Заключение и цени
В заключение ще кажем, че Renault Clio 6 е очарователно зрял автомобил. Той е едновременно стилен, пъргав, комфортен и най-вече – изключително икономичен. Въпреки малките компромиси в багажника на хибрида и шума при силно ускорение, новото Clio е повече от готово да отговори на изискванията на съвременния градски шофьор, при това на цени, съвсем леко завишени (с малко над 1 000 лв) спрямо досегашното Clio 5. Ето и цените.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марио
Коментиран от #4
10:04 27.11.2025
2 Заинтригуван
10:15 27.11.2025
3 Харесвам!
10:16 27.11.2025
4 Име
До коментар #1 от "Марио":
Скъпо, скъпо, колко да е скъпо. То вече евтина нова кола няма, а и това клио вече си прилича на истинска кола. Идеална е за основна за семейство. Този хибрид с този разход също не е е за пренебрегване. Не го зареждаш в контакти, просто караш за без пари. Идеална е количката. Браво на Рено.Коментиран от #11
10:17 27.11.2025
5 Какъв квадратен и дебел телевизор
10:21 27.11.2025
6 Дизнайна
Коментиран от #7, #9
10:21 27.11.2025
7 Дфен
До коментар #6 от "Дизнайна":
Моята кола си хваща заводските стойности във всички режими на шофиране.10:31 27.11.2025
8 инж. Минчев
Можеше да бъде и по-зле: например, някой тотатален скрап, като новите Ситроени.
10:36 27.11.2025
9 Калата
До коментар #6 от "Дизнайна":
Тук имаме 1.8-литров ЧЕТИРИцилиндров мотор, който има и спомагателен електромотор. 160 коня за клио си е супер и с този разход от под пет на сто си е направо върха. Качеството и дизайнът също ми допадат. Много добре им се е получило на Рено, а и от ревюто на Радо става ясно, че колата не е никак лоша, защото той не си поплюва и ако имаше сериозни минуси, щеше да ги спомене.Коментиран от #12
10:53 27.11.2025
10 Крис
11:02 27.11.2025
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Говорех
До коментар #9 от "Калата":
от опит с хибрид с 2.0 мотор (180кс или обща мошност 300кс) , и мога да ит кажа, че под 6 разход не съм видял досега. А този разход е ако се клатя по междуградските пътища с 70-80. Подуши ли магистралата, до 140 е около 8/100, а изпъна ли десния крак удря 10. Та, силно се съмнявам това клио да е толкова икономично. За сравнение само, дори Е-колите им казват 14квт/100, ама пак ако го жалиш или буташ. Иначе отиват на над 20квт/100.Коментиран от #13, #39
11:30 27.11.2025
13 Ицо
До коментар #12 от "Говорех":
Това е съвсем нова технология и тази многорежимна скоростна кутия прави нещата толкова икономични. Ти може да не вярваш, но аз се доверявам на специалисти, като пичовете от мобиле, а не на такива форумни драскачи, като теб и мен.Коментиран от #20, #22
11:34 27.11.2025
14 Мемфис
Мерцедес 220 BLUETEC , при скорост 140 км/ ч - разход 4,8 л! Колко ще е разхода на реното при тази скорост на магистралата ?
Плащат ви за да го хвалите, ама малко се съобразявайте и не пишете глупости!
Коментиран от #17, #18
11:34 27.11.2025
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Лично мнение
До коментар #14 от "Мемфис":
Разходът ще е същият, но в града ще е по-икономичен, а и дизел в града не е добре, нито за здравето ти, нито за колата. Дизелите са само за извънградско, а това си е градска кола с възможности и на извънградска. Далеч по-добър и основно по-евтин вариант за нормална семейна кола. А що се отнася до тестът, то според мен си е реален посочени са и минусите на колата, щото ако им плащаха, нямаше да име минуси, като в някои други БГ сайтове, които няма да споменавам.11:44 27.11.2025
18 Име
До коментар #14 от "Мемфис":
Тук ревютата са смислени и няма само хвалебствия, като в пикливия dir, например.11:46 27.11.2025
19 Вайййй
11:49 27.11.2025
20 Форумен драскач
До коментар #13 от "Ицо":
При 0,3 коефициент на съпротивление и 1,8 четирицилиндров мотор, разходът на гориво на магистралата ще е доста по-висок. А пък ако си вярващ на експерти и производители, иди на църква и си запали свещ.Коментиран от #21
12:05 27.11.2025
21 Бангеев
До коментар #20 от "Форумен драскач":
Е, не, на теб и на такива като теб ще вярваме. Естествено, че на експерти вярвам, а тук има такива. Може да не са върха, но за БГ стандартите са си ТОП. Иначе чета и европейските издания и ревютата им са сходни.12:09 27.11.2025
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Чеги Набара
12:45 27.11.2025
24 Др.Тодор Живков 🇧🇬
Коментиран от #29
13:30 27.11.2025
25 110
Коментиран от #27
13:33 27.11.2025
26 Йккк
13:37 27.11.2025
27 Сър Мастър Бейтс
До коментар #25 от "110":
Абсолютно точно. Да не говорим, че поддържаш две системи - двигател и батерия, т.е. двойно повече потенциални проблеми. Тази версия е само за някой/някоя, който много държи колата да е автоматик. Не казвам, че 3-цилиндровите турбинирани двигателчета са върха на сладоледа, но при тази ценова разлика просто хибрида не си заслужава.Коментиран от #31
14:32 27.11.2025
28 Величко
14:43 27.11.2025
29 Дфен
До коментар #24 от "Др.Тодор Живков 🇧🇬":
По добре от в.г.на14:51 27.11.2025
30 Някой
14:57 27.11.2025
31 Някой
До коментар #27 от "Сър Мастър Бейтс":
3-цилиндровите турбинирани двигател 1,0-1,2 литра, ако ще турбина от танк да им сложат пак за нищо не стават особено на ниски обороти. След 100 000 км, дори след 50 000 са за боклука, защото се карат близо до максимума им. Днешните автомобили дори от ниския клас тежат 1,3-1,5 тона. Двигаталя бензин трябва да е поне 2,0 литра 6 циливдъра, дизел може и 1,6 четири. Минимума за бензинов двигател е 1,5; 1,6 и 1,8 литра, а още по-добре 2,0 или повече. Има много по-важни неща от разхода.Пък и малките,1,0 литра три цилиндъра са икономични само на стенда в лацораторияга. В реални условия в града, на магистрала, където има баири харчат колкото 2,0 литров двигател.
Коментиран от #32, #33, #35, #37, #41
15:09 27.11.2025
32 Ввв
До коментар #31 от "Някой":
Аааа моля ти се,джендърите ще подскочат сега и ще кажат,че този “инжинерен връх” с вкус на френска манджа с грозде гори 2/100 на магистралата с 160км.час16:09 27.11.2025
33 Сър Мастър Бейтс
До коментар #31 от "Някой":
Съгласен съм, че двигател с малка кубатура и турбо няма как да бъде толкова надежден колкото голям атмосферен такъв. Но ако всички 3 цилиндрови двигатели с турбо умираха на 100к км и по-малко, производителите щяха да фалират заради гаранционна подмяна на двигатели. Това, което аз знам за малките двигатели с турбо е, че искат честа смяна на маслото в рамките на 5-6000 км максимум. Така докарват някъде до към 200к и отиват за скрап.17:28 27.11.2025
34 Клито
18:29 27.11.2025
35 Дфен
До коментар #31 от "Някой":
Продадох я иначе хващах бас че гори под 10 лева газ на магистрала и в града.20:36 27.11.2025
36 Счетоводител
22:06 27.11.2025
37 демократ
До коментар #31 от "Някой":
Тяа е малка кола бе пич къв двигател искаш 7.2 ли?00:54 28.11.2025
38 Готина количка
08:05 28.11.2025
39 Гост
До коментар #12 от "Говорех":
И кой е този хибрид с 300 коня, където двигателя му е 180 от 2 литра кубатура? Любопитство, просто...08:49 28.11.2025
40 Тошо
Коментиран от #42, #46
11:16 28.11.2025
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Хеми значи бензин
До коментар #40 от "Тошо":
С хибрид градско пада15:11 28.11.2025
43 Дифорс
До коментар #11 от "да бе..":
От описано от теб си проличава, че нито имаш Приус нито разбираш от хибриди.16:30 28.11.2025
44 Тодор
21:02 28.11.2025
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 6135
02:25 30.11.2025