Изключително важният рейтинг за надеждност на употребяваните автомобили от Германия вече е факт, предоставяйки безмилостна оценка на пазара. Данните, събрани от прочутата организация TÜV SÜD, която стои зад техническите прегледи в страната, открояват ясни фаворити и откровени аутсайдери.
След като анализираха резултатите от инспекциите на колосалните 9,5 милиона автомобила през 2024-2025 г., експертите установиха, че Mercedes-Benz и Volkswagen продължават да държат стабилни позиции в челото. От другата страна на спектъра обаче, електрическите модели на Tesla се оказаха най-проблематични и заеха незавидното последно място.
„Черната овца“ на електрическата революция: Tesla Model Y
Ключовият показател в това изследване е процентът на сериозните неизправности и дефекти, който, между другото, бележи тревожно повишение – от 20,6% миналата година до 21,5% средно тази година.
Именно в тази графа Tesla Model Y се провали най-гръмко, печелейки титлата "най-ненадеждният автомобил" според немските стандарти. Дори сред сравнително новите автомобили (на 2-3 години), фрапиращите 17,2% от тези електрически кросоувъри са имали сериозни повреди. Неговият събрат, седанът Tesla Model 3, също не успява да блесне, отчитайки 13,1% проблемни екземпляри.
За разлика от тях, в отделната класация за електрически автомобили, Mini Cooper SE (само 3,5% дефекти) и Audi Q4 e-tron (4%) показаха, че електромобилността може да бъде синоним на безпроблемност.
Победителите по възрастови групи: Германската инженерна мисъл доминира
Рейтингът е изключително полезен, тъй като предоставя детайлна информация за различни възрастови категории, което помага на всеки потенциален купувач на употребяван автомобил да направи информиран избор.
Най-надеждни автомобили на 2-3 години:
В тази категория се открояват:
Субкомпактни: Fiat 500e
Малки: Mazda 2
Компактни: BMW Серия 1
Среден клас: Mercedes C-Class
Кросоувъри: Volkswagen T-Roc
Миниванове: Mercedes-Benz B-Class
Надеждност при по-старите модели:
Особено впечатление прави Volkswagen T-Roc, който се доказва като абсолютен шампион в годините от 2 до 7. Вижда се също, че някои модели на Dacia и Renault срещат предизвикателства при достигане на по-голяма възраст, докато луксозни машини като BMW Серия 5 и Серия 6 също имат своите слаби моменти в по-старите категории.
В заключение, немският рейтинг служи като добър ориентир за всеки, който планира да инвестира в употребяван автомобил. Докато Mercedes-Benz и Volkswagen продължават да държат знамето на дългосрочната надеждност, електрическият сегмент, особено този на Tesla, очевидно все още има да изкачва стръмни хълмове по отношение на качеството на изработката и безпроблемната експлоатация.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Боруна Лом
11:41 27.11.2025
2 не видях
11:42 27.11.2025
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Ауто Билд
12:45 27.11.2025
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Пак манипулации
Не се отчита колко основни ремонта са правени между два технически прегледи. Ако между двата технически прегледа има три основни ремонта две сменени трансмисии, четири сменени фара, осем комплекта спирачни накладки и три диска, две пребоядисвания за ръжда, а автомобилът 10 месеца не излизал от сервиза.
Това ще е един перфектен автомобил според тюф, който е надежден и препоръчан, само защото по време на прегледа изглежда добре.
Коментиран от #8
14:46 27.11.2025
8 Пилотът Гошу
До коментар #7 от "Пак манипулации":
Не са манипулации, просто това е статистика базирана на реални данни от някъде, а не да питат 1000 човека и да го представят като резултат от 50 милиона автомобила.Иначе си прав, че за две години може да се случат доста повреди и поправки, но въпреки това можеш да го разглеждаш като частни случаи. Дори в Германия повечето хора преди ТЮВ не се занимават особено, освен ако е критично. Вместо да ходят по сервизите и да ги товарят с глупости, отиват на ТЮВ и карат по списъка който им дават. Имат 30 дни да минат отново с доплащане само и повечето това правят. Така че макар и принципно да си прав, при 50 милиона автомобила тези случаи са малка част и статистиката въпреки това дава относително читава база за преценка. Имай предвид, че даже да има минаващите метър в случая, има също така и другата група, която трябва да мине отново за дреболии, като примерно две шайби на предпазител на ауспуха, което е работа за 2 евро и 5 минути... Така че се балансират нещата...
Коментиран от #10, #14
21:59 27.11.2025
9 Джуган
22:33 27.11.2025
10 Пак манипулации
До коментар #8 от "Пилотът Гошу":
"Вместо да ходят по сервизите и да ги товарят с глупости, отиват на ТЮВ и карат по списъка който им дават"Пропуснал си най-важната подробност. За тези две години се въртят 50-100 000 км. Собственика на бензинов автомобил иска или не иска е ходил в сервиз 5-10 пъти дори да караш чисто нов безпроблемен автомобил, защото трябва да му се сменят консумативи в сервиза. И на всяко влизане в сервиз, сервизните техници извършват ремонти с нужда и без нужда.
"Най-лошият автомобил" в тази класация е възможно за тези 50-100 000 км въобще да не е влизал в никакъв сервиз, ако не е имало някаква повреда, защото Тесла не изисква задължително посещение на сервиз дори по време на гаранцията.
Коментиран от #17, #22, #25
07:08 28.11.2025
11 Василев
08:21 28.11.2025
12 тез съвсем се оляха
09:07 28.11.2025
13 Хахахах
10:18 28.11.2025
14 Хахаха
До коментар #8 от "Пилотът Гошу":
За 2 евро няма да искат и цигара да изпишат. Приготви си поне 200-300 за шайбите.10:21 28.11.2025
15 така
10:35 28.11.2025
16 така
10:36 28.11.2025
17 Пореден опит
До коментар #10 от "Пак манипулации":
за извъртане от електричарите... ела и ми покажи какви основни и непредвидени ремонти са ми правени за 100 хил км. на нови дизелови ВАГ коли... посещения в сервиз по предписание на всеки 30 хил.км.... и не на 1, над 10 коли...Коментиран от #19
11:41 28.11.2025
18 Карачо
Коментиран от #21, #23
11:46 28.11.2025
19 Казвам
До коментар #17 от "Пореден опит":
При смяна на масло, ще ти кажат че нещо по окачването не ти е наред като ще го сменят преди да идеш на Тюф. Собственикът на Тесла дори няма да разбере че нещо по окачването му не е наред, ако не хлопа.А дали наистина е имало проблем с окачването или сервизният техник "си е намерил работа" вече е съвсем отделен въпрос.
Да не говорим че една от основните причини за връщане на електромобили от Тюф са ръждясалите спирачни дискове, което не технически проблем на автомобила, а некадърност на шофьора, който е можел да "реши проблема" с няколко по-агресивни спирания преди да отиде на преглед, за да изтърка петната ръжда, които са се появили защото не ползва спирачките.
Коментиран от #20, #24
12:14 28.11.2025
20 До посочените
До коментар #19 от "Казвам":
от теб 100 хил.км, че и доста над тях не е имало нито 1 технически проблем по окачване/ходова част, спирачки и т.н. В БГ, новите леки коли са на 1-во ГТП на 3-тата година, след това на 5-тата и следват година за година...Точно само и единствено за "леко" ръждясали дискове са върнати теслите....и сам не си вярваш, но пишеш....
12:29 28.11.2025
21 Купи нова
До коментар #18 от "Карачо":
карай, троши...поддържай я и после пиши дали са зле или не... караш ми....12:30 28.11.2025
22 Пилотът Гошу
До коментар #10 от "Пак манипулации":
Стига глупости, служебен С220d, след 3 години и 237000км освен редовните сервизни обслужвания друго не е правено. Въпросът е, че е СЕ правят. В България съм виждал мондео, което приятел купи от друг приятел, беше служебна. Уж всички сервизи правени... Ако беше видял маслото... Нищо не бяха сменяли от МотоПфое... Добре не е каран колкото моя...В Германия частникът минава средно 30000км, не 60000. Грешките излизат най-вече при фирмените автомобили, те правят сериозните пробези. Никъде не става въпрос за консумативи, а за проблеми. Тея тесли нали уж нямат консумативи, а вадят проблеми... Смятай..
Урок по реалност - електрониката винаги се прецаква първа. От едно време до днес. Когато си пълен най-вече с електроника, няма как да те учудва.
20:51 28.11.2025
23 Пилотът Гошу
До коментар #18 от "Карачо":
Проверяват се купе, окачване, спирачки, газове, светлини, управление, двигател, течове, маншони, изпускателна система, реално всичко важно за движение по пътищата. Не е случайно да имат нисък коефициент на загинали по пътищата, при условие че 70% от магистралата е без ограничения и много от източна Европа се движат по нея, в смисъл, че не е само до техните книжки.Няма да ти гледат климатика примерно, не е важен.
Това не е реклама, а обикновена статистика кои коли не са взели прегледа от раз. Никъде няма идеална статистика, тази поне има ясна база на създаването и. Не е мнението на собственика и не са питали такива като разни електрици да разпъват масали и приказки от 1001 нощи...
20:59 28.11.2025
24 Пилотът Гошу
До коментар #19 от "Казвам":
Забрави напълно ръждясалите тесли на 6 месеца, падащите брони, счупени оси, счупено окачване, гличове в софтуера, повреди в управлението, проблеми със зареждането, отоплението, дръжките, дисплеите... За автопилота няма и да споменавам. Айде тея масали в кварталната кръчма ако обичаш...21:03 28.11.2025
25 Да ама не
До коментар #10 от "Пак манипулации":
Само автомобилите с които се прави бизнес навъртат толкова км за 2 години. Май не знаеш, че застрахователната премия на колата в Германия е обвързана с километрите които се изминават. Ако си мислиш, че германците си карат личните автомобили без оглед колко км са изминали….обикновеният германец си прави сметка на всеки цент, вкл и да гориво, поддръжка на колата, застраховка и т.н. Не знаеш ли колко масово се използва общественият транспорт в Германия? И то не е защото нямат автомобили, а защото е що годе добре организиран и карта за цяла Германия струва около 60 Евро месечно.09:02 29.11.2025
26 нервен
09:38 29.11.2025
27 Ха ха ха
10:04 02.12.2025