Току що в правната комисия се прие предложението на Възраждане гласуването в страни извън ЕС да се ограничи до 20 секции - така, както беше до 2021 г.
Това означава, че с масовото и незаконно гласуване в Турция за ДПС е приключено!
Това написа във "Фейсбук" лидерът на "Възраждане" Костадин Костадинов.
По-интересното е друго. Еничарите от ППДБ гласуваха за пореден път в пълен синхрон с ДПС на Пеевски и се опитаха да саботират предложението на Възраждане. АПС на Радев и Доган също гласува срещу предложението на Възраждане.
Уважаеми сънародници, призовавам ви да залеете страниците на еничарите с питания защо за пореден път подкрепят Пеевски и ДПС.
Питайте и Радев дали подкрепя мнението на своите хора от АПС и дали подкрепя масовото и незаконно гласуване в Турция.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
Коментиран от #39, #73, #74, #85, #86
17:31 16.01.2026
2 🇧🇬БАЙ Х@Й‼️
/ по закон образованието е задължително/
2. Пълно пренареждане по преференции❗
/да може да бъде изместен първия, ако има само едно място/
3. Да има изисквания, ценз за депутати❗
/ да управляваш камион с картофи-
редица документи и проверки, а да управляват държава- само навършени години и никакъв контрол/
4. Има ред за избиране, да ИМА и ред за отзоваване❗
/сега няма начин избран да бъде отзован,
дори да напусне партията и да не ходи на работа/
5. Заплата - спрямо мин. Р.З. ❗
/сега вдигат своята , така се вдига средната и те пак вдигат своята/
.......
Не на последно място- НОВ брой депутати-
в Германия например са ОСЕМ на милион жители,
а у нас - ЧЕТИРИДЕСЕТ❗
Коментиран от #5, #7, #9, #19, #29, #89, #91, #92
17:31 16.01.2026
3 Ако беше
17:32 16.01.2026
4 Копанар Евроцентов
Коментиран от #88, #90
17:32 16.01.2026
5 Дрън дрън
До коментар #2 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼️":
дрън!И пак ,,с начале"!Коментиран от #15, #18
17:33 16.01.2026
6 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣
Коментиран от #33, #38
17:33 16.01.2026
7 Много са четиридесет
До коментар #2 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼️":
Тук си требва диктатура.17:33 16.01.2026
8 оня с питон.я
17:35 16.01.2026
9 Прабабите и прадядовците ти
До коментар #2 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼️":
все с диплома ли са гласували? Или тогава не е имало избори? Не слагайте каруцата пред коня. Както грамотните, така и неграмотните са жители на тази държава.Коментиран от #21, #32, #93
17:35 16.01.2026
10 Искам
Коментиран от #82
17:35 16.01.2026
11 Трактор
Колейкин, нещо по въпроса?
ПП
Да ти е честит банго Басил!
17:36 16.01.2026
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 От сега Радев, Борисов и Доган
Коментиран от #43
17:36 16.01.2026
14 Само в Русия
17:37 16.01.2026
15 🇧🇬БАЙ Х@Й‼️
До коментар #5 от "Дрън дрън":
Дрън, дрън, дрън .... тип!Звукът на камбана
паднала от камбанарията на земята❗
17:37 16.01.2026
16 Костя,много си се объркал.
Коментиран от #94, #95
17:38 16.01.2026
17 оня с питон.я
До коментар #12 от "Йордан Йордан":
Турците са наши братя както американците са братя на японците, нали? Освен това еничарите не са турци.Коментиран от #37
17:38 16.01.2026
18 🇧🇬БАЙ Х@Й‼️
До коментар #5 от "Дрън дрън":
Дрън, дрън, дрън .... ТУП!Звукът на камбана
паднала от камбанарията на земята❗
17:38 16.01.2026
19 Бива,ама
До коментар #2 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼️":
Тогава неграмотните да са освободени от данъци.Коментиран от #48
17:39 16.01.2026
20 Цветни бюлетини
17:39 16.01.2026
21 Камион
До коментар #9 от "Прабабите и прадядовците ти":
Гласуването трабва да е с критерий минимум 8-ми клас. Образованието в България (поне до 8-ми клас) е напълно безплатно. Айде като си искаш правата, се напъни поне един 8-ми клас да изкараш, за да си заслужиш правата. Друг е въпросът, че негрОмотните, много по-лесно се манипулират.Коментиран от #25
17:39 16.01.2026
22 Да,да.Но извън ЕС не е само Турция
Коментиран от #26, #51
17:39 16.01.2026
23 Костадинов
17:40 16.01.2026
24 Е, няма такава наглост
Питаме-Защо бе Костя си N1 в класацията ЛЪЖЕЦ на Държавата.
Питаме-Защо бе Костя сте марионетки на ГЕРБ-НН и Путин.
Питаме-Защо бе Костя си толкова агресивен и истеричен...СКАНДАЛЖИЯ.
Коментиран от #50
17:41 16.01.2026
25 Да бе
До коментар #21 от "Камион":
и сега 1от 8 гласувате !17:42 16.01.2026
26 оня с питон.я
До коментар #22 от "Да,да.Но извън ЕС не е само Турция":
Все държави, от които никой няма намерение да се връща, нали?17:42 16.01.2026
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Град Симитли
Уседналост!
... Живе той 20-30 години в Патагония--и решава кой да е кмет, депутат, президент в Бълария.. ..?!
17:43 16.01.2026
29 Никой не казва
До коментар #2 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼️":
с колко милиона можеш да купиш тези примерно 40 депутата, а 240 депутата. С колко. Колко повече..по трудно.Коментиран от #44
17:43 16.01.2026
30 Най-важната ви задача
Вписване на Кеш в Конституцията.
От днес една немска верига започваща с К. отказва на касите за самотаксуване Кеш в евро.
Държави впикали Кеш в Конституция Австрия, Унгария, Словения, Словакия.
Държави вписалив Законите си право на Кеш Франция, Дания, Норвегия.
Швейцария от 2013 се бори за вписване на Кеш в Конституцията, под надслов "Кешът е свобода".
Последната битка на българите правото на Кеш.
Кеш отказват НАП, ПАСПОРТНИ, КАТ.
Заведете колективен иск, за отказ на държавни институции да приемат Кеш.
Ако не сте част от Блатото.
Тихичко и подло премахват Кеша.
Коментиран от #46
17:44 16.01.2026
31 Истината
С тая си гениална простотия копанаря от кв. Максуда реално реже от гласовете за ППДБ, МЕЧ, Величие и собствените си изрожденски дебили зад граница, защото гласуващите от Турция отново ще бъдат извозени с автобуси в Кърджалийско и вота за ДПС-тата на Шиши и Доганя няма да се загуби.
Този мазен циг.a.няк спори за първо място по антибългарщина заедно с другите предани сорocки слуги от ППДБ.
17:44 16.01.2026
32 🇧🇬БАЙ Х@Й‼️
До коментар #9 от "Прабабите и прадядовците ти":
Баба ти и дядо ти не са сключвали еднополови бракове , нали ❗Отвори Конституцията и виж до каква възраст Образованието е задължително❗
Дори да повтаряш по всеки клас , пак трябва да придобиеш Основно образование ‼️
Не става само с права, без да спазваш ЗАДЪЛЖЕНИЯ❗
Ама то ОТЛЕЖАЛ РОМ само права търси❗
17:44 16.01.2026
33 Минувач
До коментар #6 от "4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣":
Защото след многото говорене на ППДБ и представяне по медиите, дори и на протеста, че ППДБ искали 100% машини, на първо четене имаше ИЗНЕНАДА! ППДБ не предложили 100% машини, а само 75% машини и секции с под 300 човека, каквито са 3000 секции да останат на хартия. А точно в такива секции в селата и градчетата са най-големите измами.Затова Възраждане не подкрепиха ППДБ. А медиите мълчат по темата. Възраждане искат 100% машини и без паравани.
17:44 16.01.2026
34 50 евро
17:44 16.01.2026
35 хъхъ
17:44 16.01.2026
36 Хмм
17:44 16.01.2026
37 Делян Делян
До коментар #17 от "оня с питон.я":
Когато казвам, че турците са наша кръв имам наум ,че когато те са дошли на Балканите са били само мъже...войска. Откъде според теб са жените ,които са раждали техните синове ?м?17:45 16.01.2026
38 Това, че ти искаш
До коментар #6 от "4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣":
100% машинно гласуване, не означава, че всички останали го искат. Приказките за машините е остаряла дъвка. Както и да се проведат изборите все ще бъдат фалшифицирани. От всички, които имат знанията и властта да го направят. Изборите не решават. Живеем в свят в който правото е на силата. Следва бруталната сила да влезе и в Европа.Коментиран от #45
17:45 16.01.2026
39 ЛОШО е
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
АЗ нямам телефон. Ще ми купиш ли? А вирус в телефона за да знам как да гласувам ще сложиш ли? А надзорник да знам как да го използвам????17:45 16.01.2026
40 Мдаа
17:47 16.01.2026
41 бай Даньо
17:49 16.01.2026
42 Георгиев
17:51 16.01.2026
43 Като нищо
До коментар #13 от "От сега Радев, Борисов и Доган":
кРадеff може да цъфне на изборите с мандата на АПС на Дръндарския, че няма как за месеца да учереди и регистрира негова си партия. Ако реши да се явява вече на тия избори, че все го спрягат от поне 2 години. А се усети една особена искра на любов между Рундю Козяшки и АПС-то още на излишните консултации за мандатите.17:53 16.01.2026
44 🇧🇬БАЙ Х@Й‼️
До коментар #29 от "Никой не казва":
Как ли в Германия не са се сетили да направят3 200 души техния Парламент🤔❗
А не си ли забелязал, че не е нужно да купуваш всички депутати от една група❓ Стига "вождът" да каже и те гласуват под строй❗
При Симеон - една дама от първия ред вдигаше зелен или червен ФУЛ.мастер и цяла група гласуваше ФУЛ за или против❗
17:54 16.01.2026
45 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣
До коментар #38 от "Това, че ти искаш":
Всеки има различни предпочитания, ти обичаш да те насилват, явно!17:54 16.01.2026
46 Немската верига започваща с Къ
До коментар #30 от "Най-важната ви задача":
може да се бойкотира, щом от сега отказва да приема кеш евро. Не пазарувам във въпросната още от времето на К19, както и в другата немска започваща с Лъ.17:55 16.01.2026
47 Закон за забрана на Възраждане
Обикновено човек под въздействието на алкохола се държи като тях-просташки и агресивно.А те са трезви.За медицинско обследване са.
17:55 16.01.2026
48 🇧🇬БАЙ Х@Й‼️
До коментар #19 от "Бива,ама":
Какви данъци имаш предвид🤔❓Не ти ли стига, че на 18 вече имаш две чавета❗
Хем не те съдят,
хем детски искаш,
хем помощи❗
От тези "бонуси" ще се откажеш ли🤔❓
17:58 16.01.2026
49 Хей
Коментиран от #56, #57, #59
17:59 16.01.2026
50 Отговаряме
До коментар #24 от "Е, няма такава наглост":
Защото ППДБ-то подмолно излъгаха, че са за 100% машинно гласуван и вече са седнали в скута на Шиши. Предложението им пред комисия е била за хартиено гласуване в 1/4 от общините (малките на с избирателите на Шиши).Поне за това Копанаря не излъга тоя път.
18:00 16.01.2026
51 бай Даньо
До коментар #22 от "Да,да.Но извън ЕС не е само Турция":
Забранете го това гласуване в чужбина най накрая. Никой в САЩ не гласува идват едни мижави 5 000 гласа толкова. Това при 200 000 души диаспора , оставяме въпроса колко неадекватно гласува тия , за цара, за ИТН , за ПП, за Радев . Тия хора не са в час ! Сети се сам колко гласове идват от Канада Русия и или не дай боже Австралия, да ги мислиш - почти николко. НО идват от турция 100 000 което си е чиста намеса във вътрешните работи на България след като избирателната активност е по 40% ...Коментиран от #61, #96, #97
18:00 16.01.2026
52 Ексремистите от Възраждане
Коментиран от #55, #58, #98
18:00 16.01.2026
53 връщай
18:01 16.01.2026
54 Оня
Коментиран от #100, #101
18:01 16.01.2026
55 оня с питон.я
До коментар #52 от "Ексремистите от Възраждане":
Я пак? Чия беше сглобката?18:03 16.01.2026
56 🇧🇬БАЙ Х@Й‼️
До коментар #49 от "Хей":
Кой ги изсели ПРИНУДИТЕЛНО🤔❓Само отвори границата и се разбра с турските власти да осигурят свободен достъп на ЖЕЛАЕШИТЕ❗
Има още живи , които ПОМНИМ‼️
18:05 16.01.2026
57 🇧🇬БАЙ Х@Й‼️
До коментар #49 от "Хей":
Кой ги изсели ПРИНУДИТЕЛНО🤔❓Само отвори границата и се разбра с турските власти да осигурят свободен достъп на ЖЕЛАЕЩИТЕ❗
Има още живи , които ПОМНИМ‼️
18:06 16.01.2026
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Не е така!
До коментар #49 от "Хей":
Нека да гладуват, но не и със секция на всяка керемида в Турция. Защо не е така във Франция и въобще в страните от ЕС? Пък извън него.18:07 16.01.2026
60 Стемен 11
18:08 16.01.2026
61 Бай Доньо
До коментар #51 от "бай Даньо":
Точно така. Щом не пребивава повече от шест месеца всяка година в България, никакво гласуване от чужбината! Повечето от тия трайните емигранти се връщат тук само за седмица-две по празници да си видят още неумрелите от глад роднини.Коментиран от #102
18:09 16.01.2026
62 БЛАГОЕВ
18:15 16.01.2026
63 Копейкин!
18:21 16.01.2026
64 марш ве
18:23 16.01.2026
65 Баба Гошка
Коментиран от #103
18:25 16.01.2026
66 Болен
18:27 16.01.2026
67 Пловдив
Коментиран от #69, #72
18:33 16.01.2026
68 Задължителен психотест
Коментиран от #70
18:36 16.01.2026
69 Лекрен
До коментар #67 от "Пловдив":
Да ама примерно има стаж в България 5 години а останалият му стаж от 25 години е в Германия на строежите според вас този човек къде се е амортизирал в България за 5 години или в Германия за 25 години...?18:36 16.01.2026
70 копейкин
До коментар #68 от "Задължителен психотест":
няма да го изкара18:37 16.01.2026
71 Копанар
18:38 16.01.2026
72 Мартин
До коментар #67 от "Пловдив":
За НОИ примерно е внесъл като осгуровки 25 хил.евро а за Холандската хазна за 20 години внесъл 200 хил.евро защо не взима от Холандия ТЕЛК защото точно там 20 години е лепел теракот и фаянс и се осакатил и ще се върне след години и ще иска от НОИ да получава пенсия за болест......??18:42 16.01.2026
73 Европеец
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
В Много държави не се разрешава гласуването в чужбина.... На българските избори според мен трябва да се гласува само в България и не трябва да има изборни секции в чужбина без значение дали са в Турция, Англия ,Германия или някъде другаде... Много от така наречените са народници се връщат по един два пъти в годината за ваканции, като се върнат за постоянно да гласуват..... Защо те да казват Как и кой да управлява бг територията......18:49 16.01.2026
74 Европеец
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
В Много държави не се разрешава гласуването в чужбина.... На българските избори според мен трябва да се гласува само в България и не трябва да има изборни секции в чужбина без значение дали са в Турция, Англия ,Германия или някъде другаде... Много от така наречените са народници се връщат по един два пъти в годината за ваканции, като се върнат за постоянно да гласуват..... Защо те да казват Как и кой да управлява бг територията......18:56 16.01.2026
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Байрактар"70
19:20 16.01.2026
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Католика
19:48 16.01.2026
79 Закон за Уседналост
19:59 16.01.2026
80 ООрана държава
20:11 16.01.2026
81 Край
И трябва да гласуват само български граждани, които плащат данъци и се осигуряват в България. Неморално е тези които не внасят пари в бюджета с гласа си да определят как да се харчи той.
Такива избори променят правилата на игграта и няма да ви бъдат позволени - трябва да ги наложите на политиците. Иначе продължаваме Прехода. От мен да знаете - кръгъл е.
Коментиран от #105
20:19 16.01.2026
82 Фют
До коментар #10 от "Искам":
Сигурно ли е, че има още мотики. Може 8 да са били всичките, които си настъпил/а.20:23 16.01.2026
83 Тоалетната хартия
Коментиран от #106
20:47 16.01.2026
84 Костодинов е еничара!
Както винаги, той услужливо подложи рамо на Пеевски и Борисов, без да му мигне окото.
Костадинов не е нито „патриот“, нито „борец за суверенитет“ – той е обикновен измамник и лицемер, който изпълнява поръчки.
Всички знаят, че Пеевски не успя да контролира вота на турците с български корени, затова днес те вече не са му нужни.
Всички знаят и друго – че ПП–ДБ имат сериозен електорат в чужбина, включително извън ЕС, например в САЩ.
И точно затова Костадинов „удари сатъра“ срещу ПП–ДБ и АПС – не по убеждение, а по команда.
Това не е политика, това е слугинаж.
Костадинов не защитава България – той мрази българите, които мислят свободно и не се подчиняват на задкулисието.
22:10 16.01.2026
85 Искаш да кажеш, че ...
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Избирателните комисии (СИК, РИК, ЦИК) са източник на манипулации – фалшификации, подмяна на протоколи, натиск, „човешки фактор“.Проблемът не е в гласоподавателите, а в хората, които броят и управляват изборите.
Предлагаш електронно дистанционно гласуване, при което: гласуваш през телефона; блокчейн технологията гарантира, че вотът не може да бъде променян, е прозрачен, е проследим като брой, но анонимен като избор.
Казваш, че "човешкият фактор в изборите е корумпиран и компрометиран; само автоматизирана, технологична система без комисии може да осигури честен вот.“
Но ... това е мнение, не доказан факт.
Идеята за блокчейн гласуване има поддръжници, но и сериозни критики (сигурност, контрол, купен вот, дигитално неравенство).
22:15 16.01.2026
86 Мнение
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Не. Проблемът не са избирателните комисии, а липсата на контрол и наказания!Гласуване по телефона не премахва манипулациите – само ги мести от секцията в нечий апартамент, офис или ромска махала.
Блокчейнът не решава купения вот, принудата и контролирането на гласове.
Напротив – дистанционното гласуване ги улеснява.
Решението е прозрачност, силен контрол и реални присъди, не технологични фантазии. И масово гласуване като в Германия - 82,5 % от имащите право на глас – най-висока от десетилетия насам.
22:19 16.01.2026
87 Браво!
22:20 16.01.2026
88 ДрБр
До коментар #4 от "Копанар Евроцентов":
Адресна регистрация се нарича.22:22 16.01.2026
89 Альооо
До коментар #2 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼️":
Предлагаш образователен ценз, но такъв не съществува и не е част от НИКОЯ ДЕМОКРАТИЧНА ДЪРЖАВА, нито принцип на избирателното право.Достатъчно е да се гласува с машини и неграмотните сами отпадат, няма нужда от забрани.
22:23 16.01.2026
90 Контролиран вот не нарича
До коментар #4 от "Копанар Евроцентов":
"Изборен туризъм“ в смисъл незаконно гласуване е възможен само ако се наруши законът (двойно гласуване, фалшиви документи и т.н.).Ако им плащат или ги извозват срещу вот – това е престъпление и трябва да се разследва. Ако просто идват да гласуват като български граждани – това е тяхно право. Законът наказва купуването на гласове, не пътуването.
22:28 16.01.2026
91 „Да има ред за отзоваване“
До коментар #2 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼️":
Това е политическа реформа, която други държави имат, но България не е приела такъв механизъм на национално ниво.Коментарът правилно казва, че в България депутатите не могат да бъдат отзовавани просто защото не ходят на работа или напуснат партията. Това е отворен въпрос за реформа и се обсъжда от различни граждански и политически среди, но понятие за автоматично отзоваване при определени случаи липсва.
В някои германски провинции, например, има механизми за отзоваване на местни парламенти чрез гражданска инициатива.
22:30 16.01.2026
92 Това е частично вярно
До коментар #2 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼️":
Но не е точен факт без числа:България има 240 депутати в Народното събрание.
Ако България има 7 млн. души население, това е 34 депутата на милион жители.
Германия (Бундестаг) има около 735 депутати след последните избори.
Германия има 83 млн. население → 9 депутати на милион жители.
Значи сравнението на коментара е преувеличено, но посочва реален проблем за някои: дали броят на депутати е „оптимален“.
22:32 16.01.2026
93 Така е! Прав си!
До коментар #9 от "Прабабите и прадядовците ти":
В модерната демокрация:правото на глас е гражданско право, не награда за образование;
грамотни и неграмотни са равноправни жители на държавата;
образователният ценз води до изключване на цели групи и е смятан за недемократичен.
Това означава:
Първо държавата трябва да осигури образование и условия, после да изисква „качествен“ вот.
Да наказваш хората, че са неграмотни, когато държавата не ги е образовала, е логически и морално грешно.
Къде е реалният проблем
Не е в това кой има право да гласува, а:
купения вот;
контролът и натискът;
липсата на ефективни наказания.
22:38 16.01.2026
94 Напротив!
До коментар #16 от "Костя,много си се объркал.":
Костадинов не се е объркал. Той отлично знае кой гласува къде и за кого. Това, че в Турция не гласуват за Нинова, не е случайност – Костадинов умишлено помогна на Пеевски и Борисов срещу АПС и ПП–ДБ. Възраждане в този случай се превърна в тайно оръжие на задкулисието, изпълнявайки политическа поръчка, а не собствена грешка или недоглеждане.22:43 16.01.2026
95 Костадинов помогна на Пеевски и Борисов
До коментар #16 от "Костя,много си се объркал.":
Костадин Костадинов и Възраждане знаят прекрасно, че в Турция не гласуват за Пеевски и ДПС Ново Начало. Костадинов хич не се е объркал даже, а е действал умишлено в интерес на Пеевски и Борисов!!22:45 16.01.2026
96 Генади
До коментар #51 от "бай Даньо":
Абсолютни глупости. Българите, живеещи в чужбина, имат пълното право да гласуват, независимо дали са в САЩ, Канада, Русия или Австралия. Това не е „намеса“, това е изпълнение на гражданското им право.Да обиждаш хора, само защото живеят извън страната и гласуват различно от теб, е арогантно и недемократично. Ако изборната активност е 40%, проблемът не е в диаспората, а в неработещата система, купения вот и хората, които смятат, че могат да диктуват кой е „адекватен“ избирател.
Който си мисли, че българите в чужбина не са „в час“, просто демонстрира интелектуална ограниченост и страх от конкуренция на мнения.
22:48 16.01.2026
97 Разумен
До коментар #51 от "бай Даньо":
Българите в чужбина имат право да гласуват. Обиждането им, че „не са в час“, е страхливо, недемократично и арогантно – проблемът не е там, а в купения вот и ниската активност вътре в страната.22:49 16.01.2026
98 Костадинов е пудела на Пеевски и Боко
До коментар #52 от "Ексремистите от Възраждане":
Точно така. Костадинов не действа по убеждение – действията му ясно показват, че е инструмент на Борисов и Пеевски, а не защитник на българските интереси. Това не е случайност, а политическа поръчка, изпълнена без колебание.22:51 16.01.2026
99 Костадинов е слуга на Шиши и Боко Кюлчев
22:52 16.01.2026
100 Не си прав!
До коментар #54 от "Оня":
Твърдението „само ако живееш 10 години в чужбина или хората с двойно гражданство да гласуват само в България“ не съответства на българските закони. Това е мит или лична идея за ограничаване на диаспората22:54 16.01.2026
101 Парадокс БГ
До коментар #54 от "Оня":
В Германия действително има времево ограничение за гласуване от чужбина, докато в България няма такова.Германски граждани в чужбина
Могат да гласуват само ако са регистрирани в избирателните списъци в Германия.
За Бундестаг (парламент):
Могат да гласуват до 25 години след напускане на Германия.
След това правото им изтича, освен ако не подновят регистрацията.
Те гласуват чрез поща, няма опция за физическо гласуване в чужбина на всички избори.
22:55 16.01.2026
102 Възмутен
До коментар #61 от "Бай Доньо":
Законът не прави разлика между:хора, които се връщат за кратко;
хора, които живеят постоянно в чужбина.
Всички имат равни права, защото гласуването е гражданско право, не привилегия за пребиваващите постоянно.
Реалният проблем
Политиците и някои коментатори понякога представят емигрантите като „неадекватни“ или „нежелаещи да участват реално“, но това е емоционално и дискриминиращо твърдение, не законово основание.
Ако целта е честни избори, проблемът е контролът, купеният вот и ниската активност вътре в страната, не фактът, че българи в чужбина гласуват.
22:59 16.01.2026
103 Подкрепям
До коментар #65 от "Баба Гошка":
Абсолютно. Хора, които никога не са живели в България, не знаят езика и нямат никакви културни връзки, не могат да претендират за пълни граждански права като гласуване. Правото на глас трябва да е свързано с реална принадлежност към страната, а не само с паспорт.23:01 16.01.2026
104 Факт
23:04 16.01.2026
105 Не си прав, приятелю!
До коментар #81 от "Край":
Даже и да не плащат данъци директно в България, българите в чужбина изпращат над 1,32 млрд. евро годишно на семействата си – това е огромен принос към бюджета, икономиката и потреблението у нас. Казваш „неморално е“? Истинската неморалност е да се отнема правото на гражданите, които реално подкрепят страната си финансово, само защото живеят временно или постоянно извън границите ѝ.23:07 16.01.2026
106 Фейк/истина
До коментар #83 от "Тоалетната хартия":
Няма страна в ЕС, която да отнема правото на глас на пенсионери. Това е миф или теория за конспирация.Единствено хора с тежка деменция или психични заболявания, които са признати от съд, могат да бъдат лишени от право на глас.
23:13 16.01.2026
107 Някой
23:18 16.01.2026
108 Стига
02:16 17.01.2026