Пламен Митев: Граф Игнатиев не е пратил Васил Левски на бесилото

25 Март, 2026 18:16 3 317 160

  • пламен митев-
  • васил левски-
  • обесване-
  • граф игнатиев-
  • апостола на свободата

През последните дни в публичното пространство се разгоря остър дебат относно ролята на Руската империя в гибелта на Апостола на свободата

Пламен Митев: Граф Игнатиев не е пратил Васил Левски на бесилото - 1
Снимка: БГНЕС

Професор Пламен Митев отхвърли твърденията, че граф Николай Игнатиев носи вина за обесването на Васил Левски. Преподавателят по Българско възраждане в Софийския университет "Свети Климент Охридски" определи спекулациите по темата като политическа манипулация, обслужваща съвременни интереси и създаваща изкривен прочит на историята.

През последните дни в публичното пространство се разгоря остър дебат относно ролята на Руската империя в гибелта на Апостола на свободата. Според историка обвиненията срещу руския дипломат нямат реална историческа обосновка.

"Категорична неистина и манипулация е твърдението, че граф Игнатиев е работил за обесването на Васил Левски. Това говорене, че той е убиецът на Васил Левски, е говорене, свързано със злободневието днес, с политически коректното говорене", заяви проф. Пламен Митев, цитиран от БНР.

В сянката на този спор остана и изказването на политик от изминалия уикенд, който възкреси друг устойчив мит – за липсата на усилия от страна на българите за спасяването на националния герой.

Експертът насочи вниманието към поведението на останалите велики сили по онова време, подчертавайки факта, че западните дипломати са разполагали с отлична и много по-ранна информация за хода на процеса срещу Дякона.

"С много голям интерес слушам аргументите на всички, които обвиняват ген. Игнатиев. Защо никой от тях не си зададе въпроса – добре, де, защо очакваме ген. Игнатиев да спаси Левски, а не задаваме същия въпрос за поведението на английския посланик или на френския, или на италианския, или на австро-унгарския, или на германския?", попита риторично ученият.

Той подчерта, че чуждите консули са поддържали изключително близки отношения с русенския валия Хамди паша и са били в течение на всички действия на Специалната комисия.

Проф. Митев разби и налаганата теза за пасивността на българите след залавянето на Левски. Според неговите проучвания на епохата са налице категорични доказателства за организирането на няколко реални опита за освобождаването му.

Пълният анализ на историческите събития и ролята на дипломацията през XIX век ще бъде представен в цялото интервю с проф. Пламен Митев. То ще бъде излъчено в предаването "Нощен хоризонт" по БНР на 1 април.


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 105 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 фен на сидеров

    77 7 Отговор
    ....... и после обяснявай , че нямаш сестра ! лъжците при кан Крум са били с отрязани езици ! а сега !!??
  • 2 Последния Софиянец

    85 31 Отговор
    Граф Игнатиев е създател на Българската екзархия и българите като отделен народ.
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 авантгард

    102 27 Отговор
    Откъде се навъди толкова нагла неблагодарна шайка правеща позорни опити да фалшифицира историята ни?
    Опомнете се, о юроди.....
    Вечна слава за графа

    Коментиран от #18

  • 5 Да,бе

    66 16 Отговор
    Това разбира се е така,но към сегашният момент има доста соросоиди,които са готови за бесене след овъргалвяне в пера и катран...
  • 6 Този

    26 88 Отговор
    ще да е завършил история в москалия, не в България и още верен на модорианците.

    Коментиран от #12, #63

  • 7 Защо изобщо

    75 19 Отговор
    се коментират подобни жълтини. Вечна признателност към падналите руски и съветски войни!

    Коментиран от #21, #23

  • 8 Това

    51 9 Отговор
    Са твърдения и манипулации на соросята наследници на майор Синклер
  • 9 Истината

    22 60 Отговор
    Много ясно, че не Графа е обесил или заловил Левски. Както е и кристално ясно отношението на русия към народо - освободителното дело на българските революционери! Факт е , че за Руснаците обесването на Левски е облекчение и както пише Невски "щастливият изход от Софийската афера се дължи на умереността на Великия везир, който този път изглежда е последвал нашите съвети"

    Коментиран от #76

  • 10 Само да попитам

    8 20 Отговор
    Да не си завършил ВТУ Кирил и Методий
  • 11 ЦИРК

    56 12 Отговор
    Браво на професор Митев. А от неделя какви ли не глупци и псевдо драскачи се надреварваха да бълват проститиите си. Даже и факти от редакцията на факти пусна онази тъпотия (трудно е да се нарече статия или мнение).

    Добре е на хората които са наистина специалисти в областта си да им се дава трибуна първо преди да се тръбят пропагандни глупости.
  • 12 морския

    23 1 Отговор

    До коментар #6 от "Този":

    💩, не изплувай !
  • 13 Без майтап

    28 1 Отговор
    Те религията използват за политика,та какво значи някаква история.
  • 14 Вашето мнение

    61 7 Отговор
    Лорчето крумова е една посредствена жена, типаж много подходящ за стипендиант на нпо. Такова същество нито заслужава коментар, нито някой да го гледа, освен с презрение.

    Коментиран от #27, #108, #153

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Чапай

    57 9 Отговор
    Дебелата лора да бъде подведена под отговоност,че в национална медия умишлено прави опити да се фалшивицира българската история.В "европейските държави" вече щеше да е свалена от ефир.
  • 17 Апостола на свободата

    18 14 Отговор
    Е бил съден и осъден за криминално престъпление нямащо нищо общо с политика и освобождението на България ! Това са фактите
  • 18 защо

    25 4 Отговор

    До коментар #4 от "авантгард":

    Ето, днес Гюров и хубавото Наде са говорили с най-големия специалист по хибридни атаки. Грозев ще разсее всички митове. Той затова и награди е спечелил.

    Коментиран от #20

  • 19 Обаче и това не е вярно

    15 2 Отговор
    НЕ са налице "категорични доказателства" за организирането на няколко реални опита за освобождаването му.....
  • 20 авантгард

    17 2 Отговор

    До коментар #18 от "защо":

    Стоп!
    Без прояви на лош вкус.
    БИВШЕ хубаво Наде, сега просто Надка, малката.... пиратка.
  • 21 Руската империя

    14 32 Отговор

    До коментар #7 от "Защо изобщо":

    е многонационална държава и войниците са от различни народности през 1878г. На Шипка дори са повечето украинци, личи си по имената на загиналите. Руснаците в СССР бяха 1/3 от населението и Съветската армия също е многонационална. В Трети украински фронт половината бойци са украинци, а колко са загиналите през 1944г.? Май само жертвите на метиловия алкохол в Бургас. Битки с немците на наша територия нямат. Това не им пречи да останат у нас до края на 1947г.

    Коментиран от #48

  • 22 Казвайте веднага атлантенца !

    36 1 Отговор
    Защо английския посланик или френския, или италианския, или австро-унгарския, или на германския не са се застъпили за Левски? А?
  • 23 ЦИРК

    28 2 Отговор

    До коментар #7 от "Защо изобщо":

    Защото трябва на всяка глупост изръсена по национален ефир в претендиращо да бъде "сериозно" предаване да се реагира остро. Ако не се прави нищо и се подминават подобни откровенни лъжи и не се търси отговорност на лъжците, подобни случки само ще зачестяват. В крайна сметка поне 0.1% от зрителите са повярвали на глупостите на Крумова.

    Няма никакъв шанс да се разива нормално което и да е общество, ако то живее в постоянна лъжа, пропаганда и заблуда. Един журналист с дадена му трибуна, не трябва да е просто дрънкач и писач, той трябва да умее да пресява истината от лъжата и да носи отговорност за думите си и грешките си.
  • 24 И впрочем

    12 18 Отговор
    И Захари Стоянов е доказан предател, работил на заплата за Високата порта
  • 25 За някои журналисти

    31 1 Отговор
    Истината не е интересна и актуална, защото за истината човек се бори и за нея не се плаща. За лъжата винаги се заплаща и колкото лъжата е по-гнусна толкова по-скъпа е лъжата. Не искам да вярвам, че Л. К. е в тая схема, но...
  • 26 Атина Палада

    13 40 Отговор
    Русия винаги е била най-голямото зло за България !!!

    Коментиран от #37

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Ццц

    32 4 Отговор
    Съвременните идьоти са готови да изкарат, че турците едва ли не са направили услуга на руския император, изпълнявайки личната му молба да обесят Левски. Същите твърдят, че сме освободени от украинци, макар че Украйна се обособява като политически субект 40 години по-късно и е независима едва от 1991 година! Същите идьоти твърдят и, че американците са спечелили ВСВ, с епизодичното участие на СССР. 🤣 До колкото ми е известно истинските американци са били по резерватите през ВСВ, а не нелегалните емигранти от Европа и робите им от Африка. Та щом украинци са се били на Шипка, логиката е, че емигранти от Германия, Англия, Ирландия и т.н. са се били във ВСВ, а не американците, но това един идьот не може да го осъзнае. Той носи главата си като органайзер за зъби и толкова. Той говори съгласно посоката на вятъра и ако трябва, ще псува руснаците, ако трябва - американците. Пълно е с такива борци срещу империализма, завършили в Москва, а сега 100 % натовци! Всеки нормален би се изплюл в лицето на такъв "учен", който счита, че граф Игнатиев е палача на Левски. Но евроатлантикът нарича такъв идьот "експерт" (по разбираеми причини) и е готов да му повярва, че Путин е изтребил динозаврите преди 65 млн. години (по разбираеми причини)

    Коментиран от #35, #68

  • 29 Късно професоре

    5 22 Отговор
    копейкана ще те сложи в листите ама на есен на следващите избори
  • 30 И не е истина

    6 17 Отговор
    че до обесването на Левски той е бил "национален герой" ! Много по късно е бил обявен за такъв и то от много съмнителни индивиди впрочем ....
  • 31 пешо

    11 1 Отговор
    прав си но лора го прати
  • 32 Амиии

    21 2 Отговор
    Дебелото Лорче е слугиня на Дебел паша еничара!

    Коментиран от #93

  • 33 АБВ

    20 2 Отговор
    Пълен провал на дълго поддържаната теза на некъпаните, умнокрасиви, жълтопаветни евроатлантици. Жалкари !
  • 34 az СВО Победа 80

    15 4 Отговор
    Накратко:

    1. Лора е за затвора!
  • 35 ВСВ е между Съюзниците

    8 20 Отговор

    До коментар #28 от "Ццц":

    (Великобритания, САЩ и СССР) и Тройната ос (Германия, Италия, Япония) а не само между Германия и Русия както лъжат руснаците. Първо - с Германия е воювал СССР, а не само Русия. Второ - войната е започнала срещу Полша, Великобритания, Белгия, Нидерландия, Финландия, Люксембург и Франция когато СССР е бил съюзник на Хитлер. Трето - двете от Тройната ос (Италия и Япония) са победени от англо-американците. Четвърто - СССР се е бил на Източния фронт с огромната материална помощ от Съюзниците. Пето - театърът на бойните действия почти не е засегнал Русия, бил е най-дълго на териториите на Прибалтиките, Беларус и Украйна - там са най-многото жертви. И шесто - каузата му е била правилна и с него е бил морално целият свят. Сега РФ е в ролята на агресор, вероломно нападнал Украйна.

    Коментиран от #49, #130

  • 36 Не е виновна Лора Крумова

    17 2 Отговор
    Така са и казали в Аризонският колеж аризонските тъпунгери
  • 37 Азиатец

    19 6 Отговор

    До коментар #26 от "Атина Палада":

    "Русия винаги е била най-голямото зло за България !!!"

    А ти си най-голямото ако на България !!!!!!
  • 38 И ако не беше обесен в София

    9 3 Отговор
    а пратен в Диар Бекир кво щеше да стане? Или кюрдски революционер или Стамбулов да го убие ако се върне нали ?
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Българин

    8 7 Отговор
    Левски черно на бяло на 18 април, 1871 г. в писмо до войводата Филип Тотю пише: “Българите, ако се бяха повлекли след четите, щяха да допринесат полза на руския цар, … щяха да си изгубят най-добрите юнаци, в ръцете на които стои българската свобода. Пък тогава нека отсвирюва България до един век още. Това така доказвам на нашите родолюбци, щото да престанат ония бърборения. С факти имам да докажа, че с руски агенти съм имал да работя, без да знам 69-то (1869 г.), единият препоръчан от одеските българи за добър помощник на българите, пък не излезе така. Уловихме няколко шарлатанлъци и хайде - отдето е дошъл. Кога стане нужда, ще го кажем с всичките му работи. Цели сме изгорели от парене и пак не знаем да духаме.”
  • 41 Българин

    3 1 Отговор
    Левски:

    I. Демократска република

    1. Днешният век е век на свободата
    2. Сегашната деспотско-тиранска система да заменим с демократска република
    3. Ще имаме едно знаме, на което ще пише: quot;Свята и чиста републикаquot;
    4. Ние гоним царя и неговите закони
    5. За враговете на демокрацията и републиката - смърт
  • 42 Ейййй ако тогава ги имаше ПП-ДБ

    6 3 Отговор
    Да излязат на един протест......
  • 43 Кадия коко

    7 2 Отговор
    Бесенето се извършва от Костадин джелат от Варна.
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Българин

    2 0 Отговор
    Левски:

    III. За революцията

    1. Повечето са съгласни да излязат с чети
    2. Ако спечеля, печеля за цял народ - ако загубя, губя само мене си
    3. Размислете зряло, че работата ни не е само по Балкана, но революция на място
    4. Цели сме изгорели от парене и пак не знаем да духаме
    5. Играем с живота на 7 милиона българи - трябва зряло да се постъпва
    6. Които искат да умрат за Отечеството си, да бъдат готови
    7. Размислете хубаво, че доста сме се лъгали
    8. Оръжие, оръжие и пак оръжие
    9. За революцията е необходимо оръжие
    10. Небходими са бойни припаси
    11. От днес работата ще ни е да търсим пари
    12. Пари, пари!
    13. Нужни са пари и военни твърде дълго,
  • 46 Е, браво, тоя

    4 9 Отговор
    е от Възраждане, какво трябва да каже ? Няма начин като е руснак Игнатиев да не е поискал обесването на Левски !
  • 47 Българин

    3 0 Отговор
    Левски:

    Ние се вече уверихме, че европейската ингелизка цивилизация, човеческите немски идеи, християнските проповеди на протестантите и пр., и пр. са нищо друго освен „стани, куме, да седнаquot;. Франция служи нам за огледало. Ние сме намерени да се не плачем вече никому и да не вярваме ни на един невикан приятел, ако само с тоя приятел ни не свез-ва родствена свезка или просто интересът на отечеството ни. Доста сме се вече лъгали! И така, наместо сълзи и молитви ние сме захванали да лееме куршуми; наместо пъшкане и молене ние точиме ножовете си; наместо празните надежди, които имахме от другите народности, ние се отдаваме само на Бога и надеяме се на своята собствена мишница.
  • 48 Историк коко

    11 2 Отговор

    До коментар #21 от "Руската империя":

    Грешиш. Съветските войски са се сражавали с немците на българска територия когато германците окупират град Кула след като България обявява война на Германия. Там загиват няколко десетки съветски войници.

    Коментиран от #56, #60

  • 49 АБВ

    14 3 Отговор

    До коментар #35 от "ВСВ е между Съюзниците":

    Много неверни неща си написал. Явно нямаш понятие от темата Втора световна война. Например - огромната помощ от ленд-лийза /общо на стойност 55 млрд. долара/ я получава Англия /около 30 млрд. долара/. СССР получава едва 11 млрд., останалите другите държави. Само за сравнение, тия 11 млрд. се равняват на днешни 170 - 180 млрд. Украйна например е получила много повече помощ /много над 200 млрд./ отколкото СССР тогава. Над 75 % от жертвите и над 80 % от разрушенията са на източния фронт.
    Да се прави разлика между СССР и Русия през ВСВ е тъпичко. Едва ли болшевиките са уважавали националната децентрализация на републиките.
    Аре, бегай ! Не ми губи времето да те ограмотявам.

    Коментиран от #53, #83

  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Българин

    4 0 Отговор
    ....Христо Ботев...

    ВРЕМЕ РАЗДЕЛНО

    ЛЕВСКИ МОЖЕШЕ ДА СИ ИЗЖИВЕЕ ЖИВОТЕЦЪТ
    КРОТКО И ТИХО КАТО ИГУМЕН В МАНАСТИРА И
    ДА ИЗПОВЯДВА БУЛКИТЕ В НЕДЕЛЯ,
    И НЯМАШЕ ДА ОСТАВИ НИКАКВА СЛЕДА
    В ИСТОРИЯТА НА БЪЛГАРИЯ,
    ПЪК И НА СВЕТА.

    ДНЕС, ДОШЛО Е ВРЕМЕ РАЗДЕЛНО,
    ВСЕКИ ДА РЕШИ, КОЙ ПЪТ ДА ВЗЕМЕ,
    ТОЗИ, КОЙТО ВОДИ КЪМ ЧЕРНОТО ИГО
    И СИВО ВЕГЕТИРАНЕ ПОД КОНТРОЛ
    ИЛИ БОРБА ЗА СВОБОДА,
    КАКТО ЗА СЕБЕ СИ, ТАКА И ЗА НАРОДА.


    ГЕРОИТЕ ВИНАГИ УМИРАТ В ОГЪНЯ НА БОРБАТА,
    С ГОРДО ВДИГНАТА ГЛАВА И ВЪЗВИСЕНА ДУША,
    А СВОЛАЧИТЕ В СВОИТЕ ЛЕГЛА
    СЪС СТРАХ В РОБСКАТА СИ ДУША.
  • 52 Българин

    2 0 Отговор
    ....Христо Ботев...

    ВРЕМЕ РАЗДЕЛНО

    ИМА ТАКИВА МОМЕНТИ В ИСТОРИЯТА,
    КОГАТОВСИЧКИ СА ИЗПРАВЕНИ ПРЕЗ ТАЗИ ДИЛЕМА
    ДНЕС ОТ НЕЙНОТО РАЗРЕШАВАНЕ ЗАВИСИ
    ПРОСЪЩЕСТВУВАНЕТО НА НАШАТА ПЛАНЕТА,
    НЕ САМО НА БЪЛГАРСКАТА НАЦИЯ.
    СЛЕДВАЩИТЕ ПЕТ ГОДИНИ ЩЕ БЪДАТ ПОВРАТНИ,
    РЕШАВАЩИ ЗА ОЦЕЛЯВАНЕТО НА СВЕТА.

    ДЯКОНЪТ СРЕЩНА ПО ПЪТЯ КЪМ СВОБОДАТА ДЯВОЛЪТ
    ДЯВОЛЪТ УБИ ЖЕСТОКО ДЯКОНЪТ
    ИМЕТО НА ЛЕВСКИ ОСТАНА,
    ПРЕВЪРНА СЕ, В СВЕТИНЯ
    ДЯВОЛЪТ ПРОДЪЛЖИ ДА БЕЗЧИНСТВА ПО ЗЕМЯТА
    ДА УБИВА МАЛКОТО ХОРА,
    ИСТИНСКИТЕ БОРЦИ ЗА СВОБОДАТА
    НА ЧОВЕЧЕСТВОТО НА ТАЗИ ПЛАНЕТА

    ДЯВОЛЪТ ХВЪРЛЯ ВСЕ ПО СИЛНО
    ЧЕРНАТА СИ СЯНКА НАД ЗЕМЯТА
    УГАСЯ СВЕТЛИНКАТА,
    ЕДВА МЪЖДУКАЩА В ДУШИТЕ НА ХОРАТА

    ВРЕМЕ Е ХОРА, ДА ИЗЛЕЗЕТЕ ОТ СЯНКАТА НА ДЯВОЛА,
    АКО НЕ ИСКАТЕ ДА ЗАГАСНАТ НАПЪЛНО СВЕТЛИНКИТЕ В ДУШАТА,
    АКО НЕ ИСКАТЕ ДА ПРОПАДНЕТЕ В АДА,
    НА ЧИЯТО ВРАТА ЯСНО ПИШЕ
    НАДЕЖДА ТУКА, ВСЯКА ОСТАВЕТЕ...
  • 53 Прецени сам колко "малка"

    4 6 Отговор

    До коментар #49 от "АБВ":

    е помощта по ленд-лиз. Не гледай доларите. До края на септември 1945 г. СССР получил само от САЩ:
    Самолети – 14 795; Радарни установки – 2 626; Танкове – 7 056; Джипове – 51 503; Камиони – 375 883; Мотоциклети – 35 170; Трактори – 8 071; Оръдия – 8 218; Картечници – 131 633; Взривни вещества – 345 633 тона; Строително оборудване - на стойност 10 910 000 $; Железопътни вагони – 11 155; Локомотиви - 1981; Товарни кораби - 90; Кораби за борба с подводници - 140; Торпедни катери – 197; Фрегати – 28; Подводници – 105; Корабни двигатели – 7 784; Продоволствия ( консерви ) – 4 478 000 тона; Машиностроително оборудване – на стойност 1 078 965 000 $; Стомана – 2,3 милиона тона ( това количество стомана е достатъчно за изработването на 70 000 танка Т-34 ); Цветни метали – 802 000 тона; Нефтопродукти – 2 670 000 тона; Химически вещества – 842 000 тона; Памучно-хартиени изделия – 106 893 000 кв. ярда. Кожи – 49 860 тона; Автомобилни шини(джанти) – 3 786 000; Полеви телефони – 245 000 ( телефони всичко - 423 000 ); Армейски ботуши – 15 417 000 чифта; войнишки копчета с петолъчка - 257 723 498 бройки. СССР получил от ленд-лиза 622,1 хиляди тона железопътни релси ( 56 % от собственото си производство ) 1900 локомотива ( 2,4 пъти повече, отколкото СССР е произвел през годините на войната ) и 11075 вагона ( повече от 10,2 пъти ). Именно ленд-лиза станал основата на цялата логистика на Червената Армия.

    Коментиран от #74, #137

  • 54 Българин

    4 1 Отговор
    ДУХ НАРОДЕН, ДУХ СВОБОДЕН

    ВИКАМ ДУХЪТ НА ЛЕВСКИ,
    ВИКАМ ДУХЪТ НА КАРАДЖАТА,
    ВИКАМ И ДУХЪТ НА БОТЕВ
    ТАМ ЩО ВИТАЕ НАД ВРАТЦАТА

    А ТЕ МИ ВИКАТ
    НИЙ СМЕ ГОРЕ В НЕБЕСАТА,
    ОСТАВИЛИ СМЕ ВИ ЗАВЕТИТЕ НА СВОБОДАТА
    ЗА ДУХ СВОБОДЕН ЗАТВОР НЕМА
    ИМА САМО ЕДНА НАГРАДА
    ПЪТ КЪМ СВЕТЛИНАТА,
    ВЪЗВЕСЕНИЕ КЪМ НЕБЕСАТА

    ДУХОВЕ НА ЛЕВСКИ, БОТЕВ, КАРАДЖАТА
    ВИКАТ КЪМ ЗЕМЯТА
    НАРОДЕ, ГОРЕ ГЛАВАТА
    ИЗЛЕЗ ОТ ТЪМАТА,
    ВЪРВИ КЪМ СВЕТЛИНАТА,
    ИЗВОЮВАЙ СИ САМ СВОБОДАТА.

    САМОДИВИ ПРИПЕВАТ ПЕСНИ ЛЪЖОВНИ,
    ПРИСПИВАТ БУДНИ ДУХОВЕ НАРОДНИ
    ГАРВАНИ ГРАЧАТ,
    ВЛАСТЕЛИНИ СКАЧАТ
    ВЪЛЦИ ЗЪБИ ТРАКАТ,
    ХАЙДУЦИ ПУШКИ ЩРАКАТ

    НАРОДЪТ НИЩО НЕ СМЕЕ,
    ДЯВОЛЪТ ДОВОЛНО СЕ СМЕЕ,
    ВЛАСТЕЛИНЪТ ОТ ВИСКО СЕ ГОРДЕЕ
    ПРЕДАТЕЛЯТ СЛАВНО СИ ЖИВЕЕ
    ПРОДАЖНИКЪТ СЕ ВЕЛИЧАЕ

    НАДЕЖКА КИРИЛОВА ДЖАМБАЗОВА
  • 55 Българин

    1 1 Отговор
    Законите на гората

    Вълци стръвно вият,
    кръв искат да пият,
    меса народни да ръфат,
    царе на гората да станат

    Гарвани зловещо грачат
    делата на вълчата глутница
    възхваляват до небесата,
    калвът мизерните им огризки

    Смразяващ вой и грачене
    се чуват във висините
    предсмъртни вопли
    се разнасят от низините

    Вълци вият !
    Гарвани грачат !
    Хора умират !
    Всички разбират,
    зима жестока
    сковава земята,
    смразява сърцата,
    трябва да се оцелява
  • 56 АБВ

    8 2 Отговор

    До коментар #48 от "Историк коко":

    Да спориш с неуки хора е загуба на време. Остави го насаме с глупостта му.
    Във Видин имаше гробище на около 150 съветски войника, загинали при Кула. Не знам дали още съществува, или са го реституирали на някой демократ.
  • 57 Българин

    1 1 Отговор
    Вълците и гарваните не са лоши, такава им е природата
    и те друго не знаят да правят, за да просъществуват.
    Хората са тези, които трябва да се преборят и докажат,
    че са по-силни, че са по-раазумни, че са по-евалюирали,
    че са над законите на гората и са над свирепата животинска природа.

    Не са хората тези, които трябва да се връщат към животинският си нагон, за да оцелеят.
    Напротив, точно сега е моментът, да се издигнат
    на още по-високо стъпало от еволюцията си.
  • 58 общоизвестният псевдоним

    3 2 Отговор
    на Левски по това време е Арслан Дервишоглу Кърджалъ ! Това е основополагащото от където трябва да се почне....
  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Това е по-скоро

    1 4 Отговор

    До коментар #48 от "Историк коко":

    някаква престрелка, на ден в Украйна загиват по 1000 руснака, ти говориш за няколко десетки. И убити немски войници има, били са ранени в санаториум и руснаците ги убиват, около 20 са немските жертви.
  • 61 Единствения случай

    3 1 Отговор
    при който една империя завладява трайно територия от друга империя и се създава трайна и жизненоспособна държава е нашия случай. Обикновенно империята има за цел завладяване на територия, асимилация и подчинение на местното население. Да не забравяме, че нашият освободител завладява Северноковказките мюсюлмански народи и т.н. Тюркистан двадесетина години по-рано и те още не могат да се освободят.
  • 62 Българин

    0 6 Отговор
    ДЯВОЛЪТ ВЪВЕДЕ СВОИТЕ ГОРСКИ ЗАКОНИ !!!


    Гого, никога не съм писал, че лицето Васил Кунчев е пe......т. Напротив, отчитал си е грижливо в тефтера разходите за секcуални услуги, описани като помощи за бедни вдовици. Гениален трик. Така обикаляйки от град на град (с пълна кесия и добре облечен) е бил добра утеха за загубилите съпрузите си. Хем ги радва, хем им дава парички. Млади моми не е можел да задява, понеже братята и бащите им са щели да му разпорят задника.
    Научил се е от вуйчо си как да събира помощи и да омайва тълпата. Но хайдушкото в него надделява; дори монашеския обет не го спира да открадне коня и парите на вуйчо си и да избяга от манастира. С едно изречение: Левски е една хитpа и безскpупулна мутpа, печелеща експлоатирайки националните чувства на бедните българи. Опитът му да прекара и чорбаджиите не успява - обeсиха го!

    Коментиран от #75

  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Българин

    2 5 Отговор
    Васил Левски е от древен гагаузки род и участва в създаването на Младотурското движение в Османската империя. Той е карбонар - една от големите полутайни организации в Европа от парамасонски тип, основана и ръководена от Джузепе Мацини и Джузепе Гарибалди. Тази организация основава Млада Турция, Млада Италия, Млада Швейцария и т.н. с цел обществено-политически промени, като преди всичко там, където има монархии идеята е да се заменят с републики. Васил Левски няма нито една ясна и разработена от самия него концепция, няма нито един негов разработен официален план за тактическо или стратегическо действие, но днес е обявен за "Апостол на свободата". Нима всичко това се е случвало преди новата ера? Дори преди новата ера ръководители на обществени групи или идейни центрове са имали планове, повечето от които са съхранени и до днес в архивите.
  • 66 Българин

    1 4 Отговор
    От Левски е запазено едно тефтерче, от което нищо не става ясно, освен едно стихотворение без литературна стойност и малко отчети за парични постъпления и разходи. Темата е твърде дълга и интересна и може да я продължим и доразвием. Нека не забравяме, че пашата на София, който отговаря за процеса срещу Левски е негов приятел и също карбонар, да не забравяме, че българин осъжда на смърт Левски, след като османския съдебен състав преди това го е оправдал, да не забравяме, че руската агентура и лично граф Игнатиев настояват за смъртна присъда и т.н. и т.н.Братът Иван участва в боевете на Шипка, както още 3-4 хиляди ентусиасти под руско ръководство от общо 7 милиона българи по това време...Там е ранен, като по-тежката рана е в краката.
  • 67 Българин

    2 7 Отговор
    Отрязан му е един крак. Иван става инвалид. След "освобождението" е унижаван постоянно, няма препитание, гладува...Става просяк в Карлово и проси по улиците, а след няколко години просия се разболява от туберкулоза и умира в пълна мизерия. Е, това ли трябва да е съдбата на този човек, който е брат на т.н. "Апостол на свободата"? Нима всичко това не е извратено и отвратително, ако наистина хората са смятали Левски за "Апостол на свободата"? Защо тогава оставят родния му брат и при това ранен на Шипка да умре в тези ужасяващи условия? Всъщност, никой не е и чувал за Левски и Шипка години наред след "освобожеднието", докато пропагандата не ги налага в общественото съзнание.
    Tрагедията на майката е също твърде голяма. Васил е съден едновременно и за убийството на един млад прислужник. Иван става инвалид-просяк по улиците близо до родната й къща. Жената не издържа и се удавя.
  • 68 Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.

    2 0 Отговор

    До коментар #28 от "Ццц":

    Радвам се като видя нормални коментари.
  • 69 Българин

    5 11 Отговор
    Истинския предател на Васил Левски е граф Игнатиев, който като посланник на Русия в Турция по това време, предал информация на турските власти за Великия Български революционер чиито паметни думи звучат и днес:

    "КОЙТО НИ ОСВОБОДИ, ТОЙ ЩЕ НИ ПОРОБИ"

    Коментиран от #144

  • 70 Проф.Юлиян Кирилов

    6 1 Отговор
    Няма никакви,доказателства за пряко,или косвено участие на Граф Игнатиев в обесването на Левски.

    Пишете за четиримата българина в състава на турския съд,които подписват смъртната присъда на Левски.
    Това е национално предателсто.
    ЗА ПРЕДАТЕЛИТЕ МУ.

    Коментиран от #80

  • 71 Гост

    6 1 Отговор
    Всичко е ясно, само не ми ясно що всички професори и какви ли не влизат в обяснителен режим заради глупостите на някаква деб.ла, планена от нпо псевдожурналистка!?
    По този начин само "вдигате акциите" и заради откровени глупости, вместо да я подминете с мълчание...
  • 72 Българин

    4 8 Отговор
    Един цитат от писмо на Васил Иванов Кунчев-Левски до Каравелов:
    “Баьо Либене, дочувам, че ти и оная лудетина Ботьова сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгуpско? Ако туй е тъй то аз с моите кyнки ще ви отрeжа чeпките. “ - В. Лъвcкий

    Коментиран от #102

  • 73 Дзак

    1 0 Отговор
    Някои затаяват избирателно данни и факти.
  • 74 АБВ

    4 0 Отговор

    До коментар #53 от "Прецени сам колко "малка"":

    В сравнение с тази за Англия и нейния принос във войната, тази помощ е доста по-малка. В интернет има много данни, и то доста различаващи се на количествата, които си копирал. Но сумите са абсолютно верни. Ако ленд-лийза решаваше всичко, то Англия сама да е размазала Германия. Освен това тя е притежавала най-мощния ВМФ, както и неизчерпаеми материални и човешки ресурси от общността си и от колониите си. Превъзходството и просто е било смазващо във всяко отношение. Още през 1939 г. заедно с французите са могли да стигнат Берлин и всичко да приключи тогава само с Полша.
  • 75 Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.

    3 2 Отговор

    До коментар #62 от "Българин":

    Всъщност Левски е преспал с попадията на поп Кръстьо. За това същия го е издал. А граф Игнатиев, настоява за специален съд, в кой-то нарочно иска да включи българи, които според него ще спасят Левски. Но те са били соросоиди(с фесове) и в желание то си да се докажат колко са предани на османлиите, го обесват.
  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 Професор

    2 2 Отговор
    Хакде пак кадесарски тинтири-минтери. Гелеграмата на ген. Игнатиев до княз Горчаков е факт, но е от 18-и януари 1873 г. (стар стил). Така че, в нея става въпрос НЕ за присъдите в София, а за това, че Високата Порта гледа на нещата като криминални, а не като политически по негово внушение. ТОВА той нарича "щастлива развръзка". Все пак, Русия демонстрира, че не желае безконтролно от нея вътрешно-българско освободително движение. По всички тези въпроси четете книгата "Непоправимата История на Руско-Турската Война от 1877-1878" на Амазон Киндъл. Безплатна е за даунлоудване. На английски език е, като не го знаете ползвайте онлайн преводач.
  • 78 Все тая

    5 1 Отговор
    Крумова да бъде уволнена щото е нагла, неграмотна и не спазва никакви журналистически стандарти . Точка
  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.

    1 0 Отговор

    До коментар #70 от "Проф.Юлиян Кирилов":

    Виж коментар75
  • 81 Проф.Юлиян Кирилов

    4 0 Отговор
    Към коментар 71

    Не може да се подмине с мълчание,проявите на подобни журналисти.
  • 82 Цензура

    9 1 Отговор
    Проблемът е, че вече и УНИВЕРСИТЕТСКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ пропагандират тази лъжа и много други подобни. Разбира се, причината е бясната, дивaшка, но и добре платена от Козяк и сорос русофобия. Хвърлят клевети и кал по един от най-обичаните от нашия народ руски политици и държавници, с огромен принос за създаването на българската държава.
    По принцип русофобът е изpoд. Изpoдството му е морално и е много по-страшно то всеки физически недъг. Прав беше Суифт като казваше, че неблагодарството е най-тежкото престъпление, защото който мрази благодетилите си, той е враг на цялото човечество. Прав беше и Буров когато каза, че русофобът и да го yбиeш, грях няма. Който мрази Русия, задължително мрази и България.

    Коментиран от #97

  • 83 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #49 от "АБВ":

    Кво му обясняваш на гл.пака, фен на дебел.та Лора!?
    Освен Германия срещу Съветска Русия /както е известен по това време СССР/, на нейна страна воюва цяла Европа с изключение на Британия, Гърция и Сърбия! Армиите на Финландия, Италия, Румъния, Австрия, Унгария, местни Бандери и прибалтийци, усташи, франковисти от Испания, цялата икономика на Европа, вкл. България бълва цялата си продукция за Вермахта! Дори страната "победителка" Франция дава над 20 000 жертви на източния фронт на страната на Германия!
    Пронивно на глупостите на атлантиците Червената армия е сама срещу всички, а не Вермахта!
  • 84 ООрана държава

    2 0 Отговор
    Лора е тъпа сланина
  • 85 Българин

    2 4 Отговор
    Цитат от Захари Стоянов:
    “Като народ ние можем да се гордеем, че всичките ни народни деятели и патриоти: Г.Раковски, Л.Каравелов, В.Левски, Хр.Ботйов, А.Кънчев, П.Волов, Г.Бенковски и проч., са биле против официална Русия. Никога те не са апелирали към нея, защото са знаяли, че нейний камшик повече боли от турския….”

    Коментиран от #88, #112

  • 86 Българин

    2 4 Отговор
    Друг цитат от Захари Стоянов:
    „Русия, нашата фатална освободителка, покровителка, славянската, братската, християнската и великата Русия, с която сме една вяра и една кръв! Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка! Аман, бей, аман! Лошо нещо било московлука… То не прилича ни на даалии, ни на кърджалии, ни на фанариоти!“

    Коментиран от #89

  • 87 Боримечката

    1 0 Отговор

    До коментар #63 от "РЕАЛИСТ":

    Това едва ли го вълнува.
  • 88 Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.

    1 1 Отговор

    До коментар #85 от "Българин":

    За това аз най много уважавам и почитам Петко Киряков-Капитан Петко воевода. За меня той ечовека с ней голям принос за Освобождението на България-

    Коментиран от #127

  • 89 з.стоянов

    2 0 Отговор

    До коментар #86 от "Българин":

    солтаshак на с.стамболов, нищо ново.....
  • 90 Факт

    1 2 Отговор
    ЛЕВСКИ ЗА РУСКИТЕ АГЕНТИ (ШПИОНИ)

    Писмото на Васил Левски до Филип Тотю, 1 март 1871 година

    Това така доказвам на нашите родолюбци, щото да престанат ония бърборения. С факти имам да докажа, че с руски агенти съм имал да работя, без да знам, в 69-то (1869 г.), единият препоръчан от одеските българи за добър помощник на българите, пък не излезе така. Уловихме няколко шарлатанлъци и хайде – отдето е дошъл. Кога стане нужда, ще го кажем с всичките му работи. Цели сме изгорели от парене и пак не знаем да духаме."
  • 91 Българин

    1 0 Отговор
    По време на турското робство българите вдигат 14 големи въстания и участват в над 50 похода на християнски държави срещу турците.

    По-важни от тези събития са:

    - походът на воеводата Стефан Елеазар в 1402 г.
    – въстанието на Шишмановци в 1405 г.
    – въстанията на богомилите в 1413 г.
    – походите на Владислав III Варненски в 1443-1444 г.
    – походите на Георги Кастриот (Скендер бег) 1443-1467 г.
    – въстанието в Прилепско в 1564 г.
    – въстанието на войниганите в Панагюрище 1575 г.
    – Търновското въстание в 1595 г.
    – бунтът на поп Мартин в Русенско 1637 г.
    – Търновското въстание в 1686 г.
    – Чипровското въстание в 1688 г.
    – Марино въстание в Търново през 1700 г.
    – участие на софиянци в Австро-турската война от 1737 г.
    – гръцко-българската завера в 1821 г.
    – Знеполското въстание в 1830 г.
    – Берковското въстание в 1835 г.
    – Върбановото въстание в 1837 г.
    – Пиротското въстание в 1838 г.
    – Априлското въстание в 1876 г.
    – Илинденско-Преображенското въстание в 1903 г.
  • 92 Артилерист

    4 0 Отговор
    След като бг демократите пуснаха версията, че в Батак не е имало масово клане на българи от озверелите турци, каква повече "обективност" да очакваме от техните политици и историци. Та те най-цинично определиха периода на турското робство като "благоденствие и рахатлък" на българите при управлението на падишаха, когато сме били в рамките на "великата турска империя". Халът на българите тогава и предателството на хаджи Генчовци, Кириак Стефчовци и прочие, е добре известно от народното и писателско творчество, но ние ги виждаме на живо днес как ругаят освободителите и се разтапят пред колониалните ни господари. Приветствам чудесното запитване на проф. Митев, защо се обвинява само граф Игнатиев за гибелта на Дякона, а изброените велики сили са си траяли. Това напълно съвпада и с цялостната настояща бг демократическа политика -ВСИЧКО РУСКО ДА СЕ ОПЛЮВА, А ЕВРОАТЛАНТИЧЕСКОТО САМО ДА СЕ ПРЕВЪНАСЯ...
  • 93 Тошо

    5 0 Отговор

    До коментар #32 от "Амиии":

    Лора е пълно дърво по история и не бива да й се вярва по никакъв начин!
  • 94 Факт

    1 5 Отговор
    - Руската дипломатическа мисия, в лицето на Игнатиев, съветва и съдейства на османското правителство при решаване на въпроси, свързани със залавянето, осъждането и ликвидирането на български революционери.

    - Граф Н. Игнатиев взема пряко отношение към разследването на Арабаконашкия обир и последвалите арести, направени от османските власти.

    Руската позиция в ситуацията септември 1872 - януари 1873 г. е за ограничено по размах, наказателно действие на Портата, което да не предизвика масови брожения сред българите, които Русия в този момент не желае, тъй като гради съюз с Германия и Австро-Унгария и не иска да провокира Виена, така че да изглежда все едно Петербург има пръст в някаква българска конспирация за въстание.

    - Смъртната присъда на Левски е окачествено като "задоволително развитие", което показва, че за Русия Вътрешната организация е опасен антипод на руските идеи сред българския възрожденски елит. Също както и БРЦК, ВРО е организация, чийто принципи за самостоятелна борба противоречат на ролята на спасителка на българите, която Русия иска да изиграе в неопределен, бъдещ момент.
  • 95 Браво Пламене

    4 0 Отговор
    Един от малцината свестни историци, на който може да се има доверие.Такива, като него обаче не се канят в историческите предавания на БНТ и др. т.н. национални"? телевизии, където няма кой да спаси драгия зрител от щурналисти, като лорчето, историчари, архивари и др.водещи и участници. Ние за това не ги и гледаме.
  • 96 Факт

    1 0 Отговор
    ! Предложението на граф Игнатиев за България: „Сръбско-българска държава под властта на сръбския крал Михаил"

    Повече от 140 години граф Николай Игнатиев е представян от проруската пропаганда в България като символ на Санстефанския идеал и на безкористната помощ от „братската" Руска империя.

    Нека видим обаче какво мисли за България самият Николай Павлович Игнатиев чрез откъси от неговите „Записки 1875-1878". В тях той призовава българското население, което е „засега само суров материал", да се държи „в нравствено подчинение", в „послушно оръдие на руската политика":

    „За да бъде властта ни здрава и да не изисква постоянно извънредно напрежение от наша страна, е необходимо да държим в нравствено подчинение съседните области и да превърнем българското и гръцкото население, от една страна, и арменското, от друга, в послушно оръдие на руската политика и в постоянни съюзници, като унищожим всякаква възможност за преминаването им във враждебен лагер." (стр. 52)

  • 97 exo от планината

    4 0 Отговор

    До коментар #82 от "Цензура":

    Русофобството започва когато министър председател Стамболов. Според някои изследвания той бил вербован от Англия и вижте с кого България сключва първият международен договор през 1886 г. Сключваго с Англия, която е най виновна за разделянето на Сан Стефанска България на три части и остава едно малко княжество васал на Османската империя!
  • 98 Българин

    1 5 Отговор
    От руските архиви: В интерес на Русия е силна Сърбия и Гърция, слаба България
    Важен запис в дневника на руския външен министър Владимир Ламсдорф от 1891г. показва отношението на руската имперска политика към България, напомня историкът Янко Гочев по повод на обвиненията на руския патрирах Кирил при посещението му у нас.
    В дневника се посочва, че "руските интереси изискват силна Сърбия и Гърция и доколкото е възможно слаба България.
    В дневника на граф Владимир Ламсдорф с дата 27 февруари 1891г. е записана беседа с други двама руски дипломати - Иван Зиновиев, директор на Азиатския департамент на МВнР на Русия и Александър Влангали.
  • 99 Факт

    1 4 Отговор
    Все повече българи са разбрали за коварната и двулична АНТИБЪЛГАРСКА политика на имперската руска дипломация и най-вече на руския консул в Цариград граф Игнатиев, както в организирането на схизмата против Българската църква, така и в организирането състава на комисията, обесила Васил Левски. В опита си да предотврати единение на българския народ, той е поредният руски консул в Цариград, който изисква от османските власти заточение на българските владици и организира обявяването на схизмата против Българската църква от руската и Вселенската патриаршии.

    Тук виждате оригинала на писмото, с което граф Игнатиев докладва самодоволно на княз Горчаков (държавен канцлер и министър на външните работи на Руската империя), че относно „процеса" (срещу Левски, б.р.) османските власти са „последвали нашите съвети", а „Софийското съзаклятие е получило задоволително решение". В опита си да предотврати единение на нацията ни, граф Игнатиев следва политиката на Русия и своя предшественик руският консул в Цариград княз Горчаков, който за първи път изисква заточение на нашите владици още през 1861 г., когато вече е набрало сила народно-църковното ни движение и желае от Високата порта официално да признае независимата Българска екзархия.

  • 100 Факт

    0 2 Отговор
    157. - 25 януари 1873.
    № 30.

    Пера, 18/30 януари 1873.

    Господин Канцлер 4,

    Както известява нашият Генерален консул в Русе, въпросът за предполагаемото Софийско съзаклятие е получил задоволително решение. Изпратената от Цариград Следствена комисия е успяла да открие само неколцина злосторници. Тя е приключила своята работа и трябва скоро да се върне тук.

    Вътрешното положение в българските области, обаче, остава несигурно. Сред населението се шири дълбоко недоволство, предизвикано от лошото управление. Това състояние на духовете съдържа в зародиш елементите на не един заговор.

    Безспорно е, че щастливият изход от Софийската афера се дължи на умереността на Великия везир?,

    който този път изглежда е последвал нашите съвети. Вместо да подпомага играта на Мидхат паша, придавайки на обстоятелствата преувеличено значение, той е препоръчал 2 на Комисията да не надхвърля целта, като тласне разследванията отвъд строго необходимото.

    Имам чест да съм с най-дълбоко уважение Господин Канцлер, на Ваше Височество, най-смирен и най-покорен слуга

    Граф Н. Игнатиев

  • 101 Българин

    1 2 Отговор
    "В хода на тази беседа са формулирани основните вечни принципи в руската имперска политика на Балканите и спрямо България, които се заключават в две точки:
    1. На Балканите трябва да има малки държавици, достатъчно слаби, за да се нуждаят от руско покровителство и не се се допуска създаване на голяма и независима държава.
    2. Руските интереси изискват СИЛНИ Сърбия и Гърция и доколкото е възможно СЛАБА България." - обобщава историкът.
    Той напомня също, че именно такава е била руската политика през 1891 г. при управлението на държавника Стефан Стамболов, признат в Европа като българския Бисмарк. Такава е била тя и до Балканските войни (1912-1913), когато България с икономическите си успехи и силна армия дава заявка да бъде истински балкански лидер вместо разпадащата се Османска империя.
  • 102 стига

    3 0 Отговор

    До коментар #72 от "Българин":

    измислици бе, това писмо ти си го писал !....
  • 103 мдаааа дааа

    4 0 Отговор
    ППДБ предложили с. Граф Игнатиево да се преименува на с. Лора Крумово /Киряк Стефчова/, но има дилема дали да не си именува с. Лора Инджово!!!
  • 104 Българин

    2 3 Отговор
    "И понеже българските военни победи в Балканската война (1912-1913) са голяма стъпка за създаване на независима от Русия и обединена България същата тази Велика сила се заема да не допусне тази опасност. Защото Целокупна България е геополитически кошмар за Русия.
    За да запази интересите си на Балканите и особено в района на Проливите и Цариград Руската империя организира погрома на България с участието на всички балкански страни през 1913 г. Такава е била руската политика до и по време на Първата световна война, когато от 1915г. до 1918г. България води истинска Отечествена война срещу руската агресия по суша в Добруджа и Македония и в Черно море.
    Такава е била и след болшевишката революция от 1917 г., съветската политика. Такава е и до днес."
  • 105 Гласът

    1 2 Отговор
    .... питайте го за псевдонима му в ДС-то...= КГБ...или Руският ботуш ...чрез фалшификации които обслужват руската федерация.. да спестяват неудобни факти..преиначавайки историята.. нашата история е написана от руска ръка,с руска химикалка... нямаме право на независимост...за тях...Но ние си го извоювахме.... през СЪЕДИНЕНИЕТО...Да живее БЪЛГАРИЯ🇧🇬🇲🇰
  • 106 Българин

    3 3 Отговор
    "Когато българите се съпротивляват на руската имперска политика и нейните принципи, следват своя самостоятелен курс, различен от руския те са обявени от същата тази Освободителка за предатели, допълва той.
    По думите му, руски принос за откъсването на жива плът от българския народ е и идеята за създаване на нови нации на Балканите - типичен пример е отделянето на македонска нация.
    "За руските управници български патриот е само този българин, който работи срещу България и слугува на Русия. Ако е неин агент още по-добре. Ще бъде голям патриот. Тези фалшиви патриоти храненици на Азиатския департамент на МВнР на Русия българският народ е нарекъл още през XIX век рубладжии, черни души и предатели..." - допълва историкът.

    Коментиран от #117

  • 107 Историк

    1 1 Отговор
    Като видите професора го накарайте да прочете темата:

    "Защо не трябва да бъде допускано построяването на паметник на Александър Втори(т.н Освободител) в Свищов."...към сайта "Сите Българи заедно".
    Там ще го видите не само Графът, ами други знайни и незнайни агенти на руската завоевателна политика
  • 108 Точен

    4 0 Отговор

    До коментар #14 от "Вашето мнение":

    В грешка си. Тя не се казва Лора Крумова, а Лора Грантова...
  • 109 55 от Козлодуй

    2 1 Отговор
    Още един пишман историк .
  • 110 АГАТ а Кристи

    1 1 Отговор
    Не го е "пратил", А го е ИЗПРАТИЛ !!!
    Комунистическите лъжи една след друга си заминават за Сибир
  • 111 Българин

    0 1 Отговор
    Е стига де! На Сталин му опрели пистолет в главата да мори украинци и руснаци с глад...
    Тракторните заводи са всъщност танкови заводи. Гладомора е с цел дисциплиниране на селяните.
    Това е несериозно. Взимат им земята в колхоза, те изколват и изяждат животните за да не им ги приберат и тях, засаждат толкова колкото да имат за себе си, защо да се бъхтат нахаост за излишъци като държавата ще им ги обере? Но сметки без кръчмар, държавните доставки трябва да се изпълнят, пък вие като сте толкова хитри пукнете, ще е поука за отцелелите. Милост от юдеоболшевик - колкото от змия вълна.
  • 112 Кафеджия

    1 0 Отговор

    До коментар #85 от "Българин":

    Тази новина от Ганкиното кафене ли е! Питам за един приятел!
  • 113 Дзак

    1 0 Отговор
    Дано не позволят преиначаване на историята!
  • 114 Факт

    1 1 Отговор
    На 22 септември 1872 г. е извършен прочутият Арабаконашки обир, дело на Димитър Общи, помощника на Апостола. На 22 ноември 1872 г. Иванчо Хаджипенчович е назначен за член на специалната следствена комисия, която в София трябва да разследва акцията на Димитър Общи. Левски е заловен в Къкрина на 29 декември 1872 г. и е разпитван от комисията. Това не е съд, а следствен орган. Първоначално целта не е да бъде уличена революционна организация, а обир. Димитър Общи обаче разказва всичко и дава имена. Едва тогава разследването става различно. А Хаджипенчович е свързан с тази организация, дори я е финансирал.

    По препоръка на д-р Стамболски и Гаврил Кръстевич Хаджипенчович заминава за София, където пристига на 29 ноември, за да заеме поста си до Саиб паша и Шакир бей в комисията. Ако е откажел да го направи, е рискувал да бъде обвинен в симпатия или съучастничество на комитите, а като член на комисията е вярвал, че може да въздейства на колегите си.

    Коментиран от #116

  • 115 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 116 Дзак

    0 1 Отговор

    До коментар #114 от "Факт":

    Нищо не е рискувал. Още по-малко би участвал в комитет.
  • 117 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #106 от "Българин":

    "... допълва историкът."

    И КОЙ е този "историк" бе, шнорхел!?
    Цитираш Дебел.та Лора или някой непеоджия "виден" корифей...
    Вземи направо издр.скай тук, че "обединените евроатлантически" армии на Германия, Франция и Британия са ни "освободили", подпомагани от Украйна и Кравария...
  • 118 Българин

    0 3 Отговор
    Да е само този глад в СССР някой и да успееш да излъжеш, масови случаи на гладна смъpт има и в двадесетте в Поволжието и в средата на четиридесетте на доста места, включително и в населени с българи краища. Майка ми имаше една колежка рускиня- Люба, та тя и е разправяла как родителите и са и забранявали като момиченце да излиза извън селото за да не я хванат и изядът. СССР- родината на човeкоядците! Кажи кога последно някой в България е умpял от глaд? Вaрвари са тези на които доброволно слугyваш, хора и общество значително изостанали в развитието си от нас, а ние съвсем не сме на нивото на чехи или унгарци, камо ли на народите в развития свят. Убийcтва, абoрти, наpкомания, къса продължителност на живота, пиене до наcиpане, коpупция, села без водоснабдяване и пътища, износ кpепящ се на суровини, икономика по-малка от италианската, шепа супер бoгаташи обикновено от избрания народ и десетки милиони наематели на общински жилища с една pиза на гъpба... И им се клaняте....пфy!

    Кажи кога последно някой в България е умрял от глад?

    Коментиран от #124, #142

  • 119 Факт

    1 0 Отговор
    Иванчо Хаджипенчович финансира първото издание на поемата на Раковски „Горски пътник" през 1857 г., а след това е от редовните абонати на вестника му „Дунавски лебед" чак до затварянето му в края на 1861 г. Той е и един от хората, допринесли най-много за народната борба за независима българска църква, започнала на 28 февруари 1870 г. Като добър и признат юрист, той, заедно с Марко Балабанов и Гаврил Кръстевич, изработва нейния устав и закономерно е избран във Временния съвет за управление на екзархията от 1872 до 1876 г. Хаджипенчович се среща с Васил Левски много преди трагичната му гибел на бесилото. На 28 август 1871 г. Апостола на свободата е в Цариград (Истанбул) по работа и трябва да пренощува на безопасно място. Той избира това, за което му е казано, че е спокойно и сигурно – дома на Хаджипенчович на остров Халки. По това време русенският юрист е член на Държавния съвет на Османската империя. Но приема Левски в дома си и дори му дава 146 турски лири за революцията.
    При разпита си Левски не показва с нищо, че познава Хаджипенчович, който го е приемал в дома си и му е давал пари. Членът на комисията, българинът в Държавния съвет на империята, също мълчи не взима отношение към препоръката за присъда, не изговаря и дума срещу Апостола. Но подписва протокол №15 от 14 декември 1872 г., с който следствената комисия препоръчва смърт за бунтовника. Отказът да подпише би означавал самопризнание за съучастие. Документът е пратен в Цариград за съгласуване съ
  • 120 Факт

    1 0 Отговор
    В този исторически момент никой дори сред българските революционери не е осъзнавал колко мащабно е делото на Левски. Днес го знаем, но това знание идва при нас като поток от разкрития в нов контекст. Едно от доказателствата за това е и фактът, че в началото на ХХ век Левски не е бил честван като най-големия български герой. Раковски е бил много по-тачен и популярен от него.

    А Иванчо Хаджипенчович, юристът от Русчук, който е бил член на най-висшия административен орган в Османската империя, все пак е бил изтерзан от ненамесата си. Връщайки се в Цариград, той се изповядва пред д-р Христо Стамболски:

    „Язък за българския народ, който загуби един от най-преданите си синове този месец! Язък за България, която днес се разпъва на кръст в духовно-екзархийските ни работи, и в политическо отношение по въстанията ни. Язък, язък, язък!"
  • 121 Факт

    1 0 Отговор
    Три години по-късно Иванчо Хаджипенчович е включен в комисия, която трябва да разследва зверствата в Перущица и Батак. Той внася доказателства за 1700 жертви на зверствата и подсилва обвинението си, занасяйки в Цариград отрязана от зверовете детска ръчичка. Хаджипенчович става причина виновникът за Баташкото клане Ахмед ага Барутанлията да бъде съден за зверствата си.

    Но този път империята не му прощава, Хаджипенчович е уволнен като неблагонадежден и отстранен от Държавния съвет. Една от причините за това е, че дъщеря му Ефросина Бонева, касиер на Женското благотворително дружество в Цариград, събира средства за подпомагане жертвите на Априлското въстание. Когато започва Руско-турската освободителна война, зетят на Хаджипенчович – доктор Константин Бонев, влиза в българското опълчение. По-късно той става основоположник на военната медицина у нас.
  • 122 Дякон

    1 1 Отговор
    Кольо Фичето спасил от потъване Париж, майстор Манол от Злокучене изобретил Пирона и поставил началото на скептицизма, Георги Димитров - Тарабата, станал Вожд и т.н. национални излияния! Така че , граф Игнатиев е виновен не само за присъдата на Левски, той всъщност е турски агент, и таен колекционер на първите фотографии с голи жени.
  • 123 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 124 604

    2 0 Отговор

    До коментар #118 от "Българин":

    сороска промита душицо , земи зачети за гладните години, че и прапрабаба ти е носила налъми е копала с голи ръце къртофа по същото време тъпаунар!
  • 125 Файърфлай

    0 1 Отговор
    До "Българин".Пиша го за трети, последен път,за който не го е прочел.Къде в тези думи на Левски има думата "Русия" ? Тази мисъл е по-скоро актуална днес -"който ни "пази",той вече ни е поробил !
  • 126 Българин

    0 1 Отговор
    Някъде 70-те - началото на 80-те.Български журналист от окръжен вестник е на командировка при нашите строители в гр.Губкин.Гостува на местния вестник,като един от журналистите там е прикрепен към него като гид.След някой ден нашият споменава,че би желал да посети областния град Белгород.Любезният дотогава руснак почва да шикалкави,да се крие...Българинът преди заминаването си разбира,че руският му колега се е държал така от срам да си признае,че,макар и журналист,не може хей така да си купи билет за пътуване или запали колата и да иде,когато пожелае до областния град
  • 127 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 128 Факт

    1 4 Отговор
    Путинофилите искат Трети март 1878г. да продължи да се чества като национален празник - Освобождението на България, за да могат на тази дата да развяват руските знамена.
    Всъщност на Трети март 1878г. съгласно Санстефанския мирен договор България става ВАСАЛ на Османската империя и е окупирана от руската армия!!!!!
    Източна Румелия остава в състава на Османската империя чаааак до 06.09.1885г. Съединението, когато Източна Румелия се обединява с Княжество България!
    Княжество България е ВАСАЛ на Османската империя чааак до 22.09.1908г, когато вече България става свободна и независима държава!!!!

    Коментиран от #140

  • 129 Факт

    1 3 Отговор
    Сърбия, Румъния и Гърция също са били първо васали на Османската империя преди да станат свободни и независими държави, но никоя от тях не празнува като свой национален празник деня в който са станали васали на Османската империя, така както все още го прави България!!!!

    Коментиран от #133

  • 130 факт

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "ВСВ е между Съюзниците":

    и двамата с писателя от ком.28 пишете миш-маш от истина с измислици. Съвсем друга е историческата действителност описана по време и веднага след ВСВ, но явно от четвърт век насам историческата истина се чете като евангелието от дявола.....
  • 131 Българин

    1 1 Отговор
    ”У нас живеят две нации – едната се кланя на всичко руско и съветско, а другите се опитваме да бъдем българи”
  • 132 Българин

    0 0 Отговор
    Джерусалем е Сердика, Средец - Средата и Сърцето на Света.

    Храмът е разтурен от римските навлеци, а с квадрите са си направили стадион за гладиаторски борби.Стадионът сега може да се види в основите на хотел "Арена ди Сердика"

    в Момента фундаментите на Храмът се избушват от метрото.

    До година строителството на метрото ще бъде спряно, и ще започне проектирането за възстановяване на Храма.

    Като се построи Храмът наново, ще дойде отново Сина

    + Ако е за Изисъ Хоръ Исти и Йерус+Алемъ, йеро+глифите питатъ, де е Овтша Купелъ, ами Кръсто?
  • 133 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 134 Българин

    1 1 Отговор
    КОГАТО КОМУНИСТИ И КОПЕЙКИ ЗАПЛАЧАТ ЗА "ПАМЕТНИЦИТЕ" НА ОКУПАТОРА - покажете им това!
    Това е специален талон, с който са били събирани средства за издигането на паметника на генерал Иван Колев в Добрич в периода от 1942г. - до 9.09.1944г.
    След преврата на 9.09.1944г., в условията на съветска окупация на България, комунистите успяват да окрадат парите, повече от 2 млн. лева, събирани от признателните българи, които са отделяли всичко, за да прославят своя непрежалим генерал - герой на България.
    Месец след смъртта на ген. Иван Колев на 29.07.1917г., неговите колеги офицери и войниците му основават фонд „Генерал Колев“, за построяване в София на величествен паметник в чест и прослава на незабравимия си и непрежалим предводител, възседнал любимия си кон Пирин. Управителният съвет на фонда развива мащабна дейност. На 25.10. 1917 г. е получено първото „волно пожертвование“ от ген. Йосиф Разсуканов, тогава началник-щаб на 7-а пехотна Рилска дивизия. Подписките за дарения растат бързо и на 1.04.1918 г., вече са събрани 46 000 лева. Освен чрез подписки пари се събират и чрез различни инициативи - вечеринки, утра, концерти, състезания и т. н. Първата проява е проведената в град Тулча на 21.04.1918 г. вечеринка по случай девет месеца от смъртта на генерала. За една нощ са събрани 37 000 лв. - почти толкова, колкото са събраните до момента.

    Коментиран от #143

  • 135 Българин

    1 0 Отговор
    Ето как се е обогатявал фондът Генерал Колев“ през годините: на 20.06. 1918 г. (за по-малко от година) сумата възлиза на 129 727 лв.; на 6.11. 1919 г. (първата следвоенна година – годината на Ньойския договор) има вече 148 967,90 лв.; на 18.10.1921 г. - 171 458,85 лв.; на 14.12. 1922 г. - 181 780,85 лв.; на 7.06. 1926 г. - 286 045,40 лв.
    Най-силна е дейността на фонда от 1926 до 1930 г. На 6.03.1930 г. наличността му е била 1 024 596,20 лв. На 9.03.1931 г. - 1 119 382 лв. На 16.11.1932 г. – 1 320 262 лв. На 10.10. 1933 г. – 1 398 219 лв. На 25.04. 1934 г. – 1 454 153 лв. На 3.05. 1935 г. - 1 615 396 лв. На 18.10. 1937 г. – 1 646 107 лв. Последното сведение за събраните пари е от 1942 г. - 1 842 000 лв.
    Преценено е било, че предвижданият паметник няма да струва повече от 2 млн. лв. Успоредно със събиране на средствата Управителният съвет на фонда е работил и по намиране на подходящо място за него в центъра на София, както и по разработка на проект. Известни са два проекта: единият е на скулптора Кирил Тодоров от 1928 г., а другият - на известния италиански творец Арналдо Дзоки, автор на много паметници в България. Но във военновременната обстановка до реализация не се стига.
    Има още една инициатива за построяване на паметник на генерала.
  • 136 Българин

    1 0 Отговор
    На 20.10.1942 г. по предложение на полк. Петър Добрев – началник на Добричкия гарнизон, видни добрички общественици – журналистът Петър Станчев (3 години по-късно убит от „Народния съд“), адвокатът Борис Попов, учителят Иван Кузманов, д-р Любен Семов и други, учредяват фонд „Постройка паметник на ген. Иван Колев“. В инициативите се включват не само добричлии, идеята заразява“ почти всички добруджанци
    За по-малко от две години са събрани почти 1 млн. лв.
    А сега отговор на въпроса: „Какво се е случило с парите на двата фонда - националния (софийския) и регионалния (добричкия)?“
    Тези пари, както и парите на всички други подобни фондове в България, общо около 10 млн. лв., след преврата на 9.09.1944 г., са одържавени и са разпределени за други нужди“ - за паметници на партизани и на Червената армия. Това се твърди в доклада „Военните паметници - съхранението на националната памет като приоритет на МО“ пред националната работна среща под наслов „Опазване и поддържане на военните паметници“, състояла се в София на 11.04.2006 г. в ЦВК и на семинар в Областна администрация в Добрич на 26.09. 2006 г.
    чрез Bulgarian Lion / Блъгарьскiй львъ 2
  • 137 Мишел

    3 1 Отговор

    До коментар #53 от "Прецени сам колко "малка"":

    Помощта на САЩ по лендлиза е равна на 4% четири процента от това, което е произвел СССР през войната.
    Любопитно е, че най голямата е помощта за СССР през войната от Монголия. Монголия е държавата, която е осигурила това, което е идвало от завзетите от немците Украйна, Белоруската ССР и европейската част на Руската федерация -месото, млякото, кожите и продуктите от кожи и вълна - дрехи , обувки за цялата съветска армия през цялата война.

    Коментиран от #138

  • 138 Факт

    1 1 Отговор

    До коментар #137 от "Мишел":

    Първия фронт срещу националсоциалистическа Германия го откри Великобритания още на 03.09.1939г.!!!!!

    Хитлер и Сталин съгласно договора Молотов /Рибентроп бяха съюзници от август 1939г. чаааааак до 22.06.1941г.!!!!!

    Защо през Втората Световна война СССР така и не обяви война на националсоциалистическа Германия????????????????

    Коментиран от #150, #156

  • 139 Българин

    0 0 Отговор
    ТРАКИ И БЪЛГАРИ –
    ДЪРЖАВООСНОВАТЕЛИТЕ НА ЕВРОПА И
    КУЛТУРОНОСИТЕЛИТЕ ИЗ СВЕТА
    •Знаете ли, че българите са най-древният народ и един от двата избрани народа на земята?
    •Знаете ли, че българите са народът, който е пряк наследник на Атлантида?
    •Знаете ли, че „Ведите”, „Махабхарата”, Зенд Авеста”, каноничните будистки текстове и много други свещени книги са българско дело?
    •Знаете ли, че българите са създали Елам, Мохенджо-Даро, Харапа и културата Хун-ну?
    •Знаете ли, че българите са създали Шумер и културата на ариите?
    •Знаете ли, че българите са дали културите на големите индиански племена и са обявени от индианците за бели богове?
    •Знаете ли, че българите дават култура на Япония, Китай и Индия?
    •Знаете ли, че българите създават Крито-Минойската култура и Египет на фараоните?
    •Знаете ли, че Орфей, Буда, Заратустра, Залмоксис, Декеней, Буребиста, Гилгамеш и много други древни велики посветени са с български корени?
    •Знаете ли, че генетичната линия на рода на Христос е българска?
    •Знаете ли, че тюрки, монголи, татари, както и европейските народи имат обща родова връзка единствено през българите?
    •Знаете ли, че научните познания, които са ползвали българите в древните времена, в много случаи са били по-големи от днешните?

    Коментиран от #151, #158

  • 140 Ин кяр

    2 0 Отговор

    До коментар #128 от "Факт":

    Значи според тебе ни е "освободил" Фердинанд? Боже, събери си вересиите.

    Коментиран от #145

  • 141 Българин

    0 0 Отговор
    „Какво представя България? – Тя е място, дето всичко расте добре. Който иска да се научи правилно да расте, в България да дойде, българин да стане! Българинът е избран народ, както и евреинът. …
    Когато духовният свят иска да кали човека, да му придаде твърдост, изпраща го на Земята между българите. Когато иска да придаде на някой велик дух твърдост, той пак го праща на Земята да се роди българин. Българинът е професор по твърдостта. В това отношение, когато се касае за установяване на някаква Божествена идея, човек трябва да бъде българин. …
    „Българин“ в космически смисъл на думата, е „човекът на Духа“.
  • 142 доц.Мангъров

    2 0 Отговор

    До коментар #118 от "Българин":

    Такива, като тебе, никога не ще умрат от глад.Винаги ще си намерят гостоприемници.
  • 143 Файърфлай

    2 0 Отговор

    До коментар #134 от "Българин":

    "Българино" много си активен днес.И си активен не толкова като българин,с като моралист.За който понятието " морал" се свежда да това да четеш морал на другите.Айде мерси.Дръж си го твоя морал за себе си.
  • 144 такова

    2 1 Отговор

    До коментар #69 от "Българин":

    💩 си бил винаги и такава 🐒ще си останеш !...
  • 145 Факт

    1 2 Отговор

    До коментар #140 от "Ин кяр":

    Почти всички държави празнуват като свой национален празник деня в който са станали независими държави. България е станала независима държава на 22.09.1908г. - деня на Независимоста на България от Османската империя!!!!!!

    Коментиран от #146

  • 146 Ин кяр

    0 0 Отговор

    До коментар #145 от "Факт":

    Празнувай, когато искаш. Но не налагай мнението си тук. Всеки сам за себе си може да реши.Айде, лека.
  • 147 Хей Историците

    0 0 Отговор
    Някъде по Онова Време Са Натресли За Крал На Гърция Датчанин Как Си Го Обяснявате???
  • 148 Джихади Йово

    1 1 Отговор
    Граф Игнатиев не знам дали го е пратил, но аз бих го пратил! Ще ми осквернява той Светото Писание с кама и пищак... И не само.. Ах, масона му с масон...
  • 149 Читател

    0 3 Отговор
    Лъжеш! Журналистката каза истината. Дори самият Вазов казва: “Русите забравиха да си тръгнат”
  • 150 Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.

    0 0 Отговор

    До коментар #138 от "Факт":

    Щото си прзд.Война обявава Германия, кое-то ст е достатъчнр

    Коментиран от #152

  • 151 Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.

    1 0 Отговор

    До коментар #139 от "Българин":

    Те и укурите са изкопали Черно море. И те имат същите тъпанарски истории като тебе
  • 152 Факт

    1 1 Отговор

    До коментар #150 от "Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.":

    Така е, но Великобритания обявата война на националсоциалистическа Германия още на 03.09.1939г. и така открива ПЪРВИЯ фронт срещу националсоциалистическа Германия!!!
    Въпроса ми е ЗАЩО до 22.06.1941 г. СССР не обяви война на националсоциалистическа Германия???????????????

    Коментиран от #155

  • 153 Перо

    2 0 Отговор

    До коментар #14 от "Вашето мнение":

    Чичко Шорош плати $80,000 за каравана, но тя остаря!
  • 154 Баба Яга

    4 0 Отговор
    Соросоидната кокошка Крумава, злобна антибългарка ведна га да бъде уволнена. Тя е като цънцарката, подла, продажна.
  • 155 Жуков

    1 0 Отговор

    До коментар #152 от "Факт":

    Обявява казваш.И кога фактически "откриват втория фронт?
  • 156 Нигън

    0 0 Отговор

    До коментар #138 от "Факт":

    Източният е първия и единствен фронт.
  • 157 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 158 604

    1 0 Отговор

    До коментар #139 от "Българин":

    ти да не си осъзнато маке ? нещо за марс и луната или чие бог?
  • 159 Анджо

    1 1 Отговор
    Много ясно ,че граф Игнатиев по някакъв начин е бил доволен от премахването на дякона, защото русняко си е имал други планове и никога няма да защити Левски.
  • 160 Този коментар е премахнат от модератор.

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове