Свалянето на цените, промените в съдебната система и реалната картина на държавния бюджет са трите основни приоритета пред парламентарната група на „Прогресивна България”. Това заяви в ефира на предаването „Събуди се” по Нова тв председателят на групата Петър Витанов. Той коментира критиките към кабинета и отхвърлянето на предложението за създаване на комисия за проверка на имуществото и доходите на Делян Пеевски.
Защо няма да има комисия срещу Пеевски?
Витанов категорично защити решението да няма комисия, която да разследва Пеевски. По думите му парламентът не е разследващ орган, а подобни комисии се използват единствено за политическа пропаганда.
„В нашата парламентарна група има 47 юристи. Ние наистина не можем да ги тласнем към поредните безсмислени политически дебати. Почти всички анкетни комисии са приключвали с крах. Истинската работа срещу олигархичния модел трябва да се решава по законов начин, а не чрез комисии, които дават възможност на някои хора само да крякат, без реален резултат”, заяви Витанов.
Той подчерта, че реални действия срещу олигархията ще има, като те ще дойдат от изпълнителната власт. Една от първите стъпки ще бъде свързана с държавната охрана. „Според мен свалянето на охраната на Борисов и Пеевски не зависи от Народното събрание, а по-скоро от изпълнителната власт. И аз очаквам там да има резултат категорично”, допълни той.
Скрити дефицити и дупка в бюджета
Витанов предупреждава за сериозен финансов проблем в държавата. По предварителни данни на "Прогресивна България", ако се запази настоящата траектория, бюджетният дефицит може да надхвърли 7%.
„Има едни фактури по чекмеджетата, скрити дефицити, неразплатени средства, които общини и фирми очакват. За една година имаме 6% увеличение на външния дълг – от 24% на над 30% от БВП. Влезли сме в дългова спирала и теглим средства не за инвестиции, а за покриване на текущо потребление. На това трябва да се сложи край”, предупреди председателят на парламентарната група. Предстои задълбочен анализ по министерства и спиране на изтичането на средства чрез „аутсорснати” договори към външни фирми.
Витанов заяви, че ще се търсят разговори с големите търговски вериги заради „неуместно високите надценки без аналог в Западна Европа”, като акцентът първоначално ще падне върху пазарните механизми, преди да се стига до налагане на тавани.
Съдебна реформа и нов ВСС
Паралелно с икономическите мерки, започва и работа по Закона за съдебната власт, като фокусът е избор на нов Висш съдебен съвет и Инспекторат. Витанов критикува предишните реформи, които според него са довели до „феномени в съдебната власт като Чолаков, Сарафов и Гешев”. За да се избегнат подобни фигури в бъдеще, ще бъдат въведени строги и обективни критерии за измерване на нравствените качества на кандидатите. За избора на нов ВСС ще са нужни 160 гласа, което изисква подкрепа от други партии, но Витанов предупреди, че няма да допуснат „извиване на ръце”.
Кабинетът и "сянката" на ИТН
Попитан за назначенията на кадри, свързани с „Има такъв народ”, в кабинета на Румен Радев, Петър Витанов защити избора на външния министър Велислава Петрова и земеделския министър Пламен Абровски, определяйки ги като експерти в своите области.
Той отхвърли спекулациите, че назначенията са реверанс към ИТН. „ИТН, особено през последната година, се превърна в най-токсичното нещо в българската политика. Те бяха едни от хората, които участваха в девалвирането на българския политически живот”, категоричен бе той.
Относно паралелите между Румен Радев и Виктор Орбан, Витанов заяви, че подобно сравнение е неточно. Според него по-уместен е паралелът между Радев и Петер Мадяр, тъй като и двамата „търсят коренна промяна в управлението на своите държави”.
За споразумението с Украйна Витанов уточни, че то е по-скоро меморандум за намерение, а не международен договор, и не изисква ратификация.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 витанов
14:49 10.05.2026
2 Смешник
Коментиран от #10
14:51 10.05.2026
3 Витанов,
Или работете да намалите дефицита, инфлацията и цените или си отивайте!
Коментиран от #52
14:52 10.05.2026
4 🇧🇬БАЙ Х@Й‼️
14:52 10.05.2026
5 Сзо
14:53 10.05.2026
6 Дондьо
14:54 10.05.2026
7 Ами
Коментиран от #11, #12, #23, #65
14:54 10.05.2026
8 ДрайвингПлежър
Щели да търсят разговори с големите вериги... сладур! За кво бе? За процент?
Преди месец същия този Витанов говори за "скандалното споразумение" днес то остава. Ами ако няма силата на договор значи може да се прекрати по всяко време без да има последици от това.
Шапка ви свалям как изпързаляхте народеца!
Коментиран от #78
14:57 10.05.2026
9 Инфлацията се бори с
Това са основните ДЕСНИ икономически мерки, които Радев трябва да приложи.
Ще видим дали ще успее, понеже те са точно ОБРАТНОТО н предизборния му популизъм.
Коментиран от #18, #35
15:00 10.05.2026
10 Мунчовци
До коментар #2 от "Смешник":
Сега ще чакат румбата да действа като Орбан. Разликата е, че все още не знаят че е мишка..15:00 10.05.2026
11 🇧🇬БАЙ Х@Й‼️
До коментар #7 от "Ами":
Ами не е просто, защото"Рибата се вмирисва откъм главата."
Ама се чисти откъм опашката❗
Ще уволнят леля Пенка- чистачката и чичо Пешо- портиера❗
Да започнат от НС - за чий ••• са ни 240 хрантутника❗Според пропорциите в Германия, Нидерландия и др. в ЕсеС -
и 100 са ни много❗
15:01 10.05.2026
12 ДрайвингПлежър
До коментар #7 от "Ами":
Това са нищо пари, колко ще съкратиш? 10, 20, 30... 50 000 човека? по 1000 евро са половин милиард - дефицита е 5-6 милиарда! Не че не трябва да се съкратят ненужните бройки ама айде да започнем със съкращаване броя на депутатите и съкращаване на заплатите им! И веднага след това вече администрацията.Коментиран от #29
15:01 10.05.2026
13 РАДЕВ
15:03 10.05.2026
14 Образованието
15:03 10.05.2026
15 Ний с другарката ми
Мадяр бил!
Що не ни рекохте преди изборите бе, другари? 🤔
Коментиран от #33
15:05 10.05.2026
16 Дедо
15:09 10.05.2026
17 Ако приемем теоретично,
Няма друг начин!
За да успее, има едно много важно условие - ДОБРА КОМУНИКАЦИЯ С ДАНЪКОПЛАТЦИТЕ, ДОБЪР ПЪБЛИК РЕЛЕЙШЪН! Трябва много добре да се обяснява!
Това е абсурд да стане с Витанов, Кутев и Малкото Мразче!
Съвсем добронамерен съм.
Коментиран от #22, #41
15:10 10.05.2026
18 Добре ще е
До коментар #9 от "Инфлацията се бори с":
Да се разбере кои цени ще се свалят - на продуктите в потребителската кошница или на електричеството и парното15:12 10.05.2026
19 Сталин
15:13 10.05.2026
20 в кратце
15:16 10.05.2026
21 Дориана
Коментиран от #27, #30, #53
15:18 10.05.2026
22 ДрайвингПлежър
До коментар #17 от "Ако приемем теоретично,":
Теоретично приемаме, че Радев е добросъвестен...Ама реалистично е заобиколен с хора, за които е много трудно да повярваме същото
А дори и на теория не виждам как Радев ще си промени стила и ще говори с хората и ще им обясни по начин да го разберат и подкрепят.
Всички сме съгласни, че трябват промени, ама вече 2 месеца и кусур откакто ни обещаха такива още никой не е излязъл да каже какви. Все пак и най-простия човек има някакви идеи - остава неясно какви са идеите на Радев.
Остава неизказана каква всъщност е позицията на Радев и правителството му към Русия, Украйна, Европа - към спиращите икономиката европейски регулации - и евентуално какви стъпки ще се предприемат! Мълчание.
А мълчанието е път към провала, когато водиш хората. Ако правиш нещо сам - мълчанието е злато. Но в обществената дейност е обратното - там трябва да обясняваш всяка стъпка и всяко намерение
Хората го подкрепиха, защото мислеха, че ще върви по пътя на Възраждане, но малко по-обрано и по-кротко... на път е да докаже, че ще върви по-кротко и по-умно по пътя на Пеевски и Борисов... Даже твърдя, че Правителството е фанатизирано про-европейско, повече от което и да е от предходните
Коментиран от #28
15:20 10.05.2026
23 Мимо
До коментар #7 от "Ами":
Прав си, точно това щеше да кажа. ОБАЧЕ, забелязва ли някой как постепенно спря да се говори за "пипането" на заплатите е силовите структури, а според мен от там идва основния проблем, защото там увеличенията от последните година и половина вече се измерват в пъти, а не в проценти, защото процента надмина 100.15:21 10.05.2026
24 Радев трябва да сложи край
Това означава дясна финансова политика.
Няма ляв изход от кризата с дефицита, инфлацията и растящия външен и вътрешен дълг на държавата, до които доведоха некадърните действия на Асен Василев и Борисов, който го подкрепяше.
Ако Радев не иска да се провали, трябва да води строга и безмилостнна ДЯСНА икономическа политика!
15:22 10.05.2026
25 Демагози
15:24 10.05.2026
26 Грозданов
Коментиран от #57
15:25 10.05.2026
27 ДрайвингПлежър
До коментар #21 от "Дориана":
Ако си права следва Правителството на Чистия и Морален Радев да потърси наказателна отговорност както на виновните, така и на европейските "партньори", които имат за задължение да проверяват тези данни - т.е. с тяхна помощ народа е измамен и окраденМислиш ли, че Радев ще има смелост и достойнство да постави въпросът ребром на Урсула и Лагард и ако не да се върне лева, поне да се накарат крадците да платят неустойка и да се договорят облекчени условия докато не покрием реално ВСИЧКИ условия, в това число и ковергенция на доходите, както пише всъщност в дебелите папки, че трябва... аз не мисля, че ще го направи, не мисля, че дори има желание да опитва! Просто яхна вълната на недоволството срещу еврото и безобразията на Пеевски
Коментиран от #90
15:26 10.05.2026
28 Много добър коментар,
До коментар #22 от "ДрайвингПлежър":
колега! 👍🏾15:30 10.05.2026
29 Мимо
До коментар #12 от "ДрайвингПлежър":
Не си съвсем прав, НЕ ги защитавам , ама депутатите са 240 бройки. Голямата разлика в разхода на бюджета дойде от увеличението на заплатите в публичния сектор както повечето се изразяват, ама рядко доуточняват , че там увеличенията бяха от порядъка на 5-10 процента , за сметка на МВР и техните производни структури, където увеличенията надминха 90-100 процента и продължават с все по-голяма сила имайки предвид обвързването им със средната заплата за страната . Така че не става въпрос за 1000 евро на човек заплата , тъй като в момента един обикновен шапкар от "системата" е с над 2000 евро основна заплата, като сметнеш , че не дава лев за осигуряване, като сметнеш че там класа за прослужено време е два процента годишно - един редови служител с двайсетина години стаж надминава 3 000 евра месечно , че и отгоре. Умножи го по близо 80 000 и щ видиш за какво сума става въпрос. Обаче новото правителство нещо се умълча от няколко дни за орязване на тия безумни (даже и по думите на мои лични познати полицаи и пожарникари) пари дето им се "изсипват" от година време насам ( пак по Техни думи)Коментиран от #37
15:30 10.05.2026
30 Ксаниба
До коментар #21 от "Дориана":
Ей рашите , не спряхте да го дъвчите еврото Явно хич не ви устройва.Коментиран от #31
15:30 10.05.2026
31 1евро
До коментар #30 от "Ксаниба":
е равно на 1000000000000000000000000 рубли..Коментиран от #47
15:34 10.05.2026
32 az СВО Победа 81
Добре дошли в "клубът на богатите"! 🤣🤣🤣
15:36 10.05.2026
33 Защото
До коментар #15 от "Ний с другарката ми":
нямаше да гласувате за него, затова. Радев нищо не каза преди изборите дефакто и остави всеки да си въобразява че той е неговият човек :)15:37 10.05.2026
34 !!!?
15:38 10.05.2026
35 az СВО Победа 81
До коментар #9 от "Инфлацията се бори с":
Много малко от това вече е приложимо в БГ и не защото управляващите са "десни" или "леви", а защото финансите на страната вече се управляват от Франкфурт, а не от София!Коментиран от #44
15:40 10.05.2026
36 Ще гледаме
15:41 10.05.2026
37 ДрайвингПлежър
До коментар #29 от "Мимо":
И ти не си съвсем прав...Депутатите се приема, че са елита на нацията - би следвало този елит да бъде пример за нацията. По начина по който имаме прекалено много полицаи на глава от населението имаме и прекалено много депутати - защо да правим разлика?
Ако намалим бройката им наполовина за мандат ще правим по една детска болница или 20тина тина детски градини! Не е много, но е добре дошло - и това е само бройката ако се намали без да се пипа заплатата и да е сегашната НАГЛА ДО БЕЗУМИЕ 10 000 ЕВРО депутатска заплата
За МВР средно възнаграждението в системата е 1500 евро, като ниския състав взима около 1000 евро. А това са точно редовите полицаи, които вършат работа. Колко персонал ще съкратиш в редиците на МВР като там влиза не само Полицията но и Пожарна безопасност и Гранична полиция?! Около 5000 са свободните бройки, около 5000 пенсионерите, които все пак може да са на позиции, които трябват - т.е. не може автоматично да ги съкратиш, някои ще трябва просто да ги замениш. Да съкратише едни 10-15 хиляди и то пряко сили.
И като сме насочили внимание към МВР... повярвай не ги обичам! Милиционерщината в тая държава е прекалена!!! Но защо не насочим внимание към даскалята? Те са много повече, двойно повече паплач! Те вършат много по-малко работа и получават повече! Защо имат статут на златна кокошка, след като резултата от труда им е неуки и негодни! Добави тук и университетския състав, които са пък и наглеци и често престъпници и имаме къде къде п
Коментиран от #48
15:46 10.05.2026
38 Дфицитът е заради еврото
-Преди известно време в Русе беше закрита НЕМСКА шивашка фабрика,
-ЯПОНСКИ завод за кабели в Карнобат се изтегли от нас.
-Кроношпан България“ във Б. Търноакумулатори во е затворен поради уж екологични причини. -Австрийска фирма от Кричим затвори без да плати на работниците за 5 месеца.
--Половината от работниците на Свилоцел" в Свищов,
-Кабелния завод (за електроника) във Враца 500 души са уволнени, «
--Теклас» Мездра затвори.
--Пазарджишкият производител на "Елхим Искра" АД спря работа от 23 март 2026 година — неренрабилни са. Защо не се модернизира? Защото няма пари. Те се харчат за война или се крадат от мафиозната олигархия. А националната детска болница ще бъде построена някога?
-- ИнФлАцИЯтА у нас е най- висока в ЕС 6,5-7 % за мещ април 2026
--Купуваме стари вагони от Германия,а вагонният завод в Дряново трета година не работи.
--Още български заводи затварят, докато ЕС предлага ускоряване на унищожаването на промишлеността с акт от 400 стр. започвайки 2029 г.
Доста народ остана без работа. Тези дни една чужда фирма в Пловдив избяга от БГ.
150 хил. работника са избягали на Запад за две години.
15:48 10.05.2026
39 Цвете
15:52 10.05.2026
40 !!!?
15:52 10.05.2026
41 Добронамерен сте
До коментар #17 от "Ако приемем теоретично,":
, но оня ден малкото Мразче каза, че той ще дава думата на журналистите .Добра комуникация .се задава май .15:53 10.05.2026
42 Много е просто
Коментиран от #50, #51, #66
15:54 10.05.2026
43 Цвете
Коментиран от #68
15:55 10.05.2026
44 ЕЦБ
До коментар #35 от "az СВО Победа 81":
определя основния лихвен процент за Еврозоната и задължителните банкови провизии.От там нататък всичко друго е вътрешна работа на БНБ.
А административно- нормативните дела са си изцяло наша работа.
Коментиран от #46
15:55 10.05.2026
45 Дфицитът е заради еврото продължение
Вносът ни се увеличил с 5% (даже репичките са внос от Испания), а износът ни е намалял с 5%. Това ли е стимулът на еврото, бе лъжци , нац. предатели?. Чувствате ли ножицата минус 10%? Инфлация на услугите 6% за месец, общата 0.6 - за месец, само 0.6 - за месец уж де. Май левът е по-стимулираш за икономиката. Чакайте решението на Европейския съд за съдбата му. му преди на нарежете машините за левове.
Коментиран от #49, #58
15:56 10.05.2026
46 az СВО Победа 81
До коментар #44 от "ЕЦБ":
Не забравяй, че и "държавният" бюджет вече се одобрява от Франкфурт.Вътре сме и с двата крака...
Дълговата спирала ни е гарантирана!
Коментиран от #54, #70
15:58 10.05.2026
47 🇧🇬БАЙ Х@Й‼️
До коментар #31 от "1евро":
😀😀😀Ти и като пишеш ли заекваш
😀😀😀
16:00 10.05.2026
48 Мимо
До коментар #37 от "ДрайвингПлежър":
Няма смисъл да влизаме в полемики, но 1000 евро заплата в милицията вече няма на практика, второ - там основната заплата не е като основната в частния сектор - там на 1500 евро основна взимаш чисто 2 , а не 1100 като на другите места. А Гранична полиция, гражданска защита и пожарната - просто не искам да ги коментирам. Няма смисъл. За даскалите - прав си напълно.16:01 10.05.2026
49 Споко бе
До коментар #45 от "Дфицитът е заради еврото продължение":
От кремъл едва ли ще успеят да върнат лева или рублата.16:01 10.05.2026
50 Ще видиш кои си позволават бъдещите цен
До коментар #42 от "Много е просто":
Чакай, Чакай, Ефектът от Иран още не се появил в Б1лгария. Ще видиш кои си позволават бъдещите цени. Информация за такива като тебе. Бензин в Калифорния за галон 7 дол, в Иран 4 ЦЕНТА.16:03 10.05.2026
51 🇧🇬БАЙ Х@Й‼️
До коментар #42 от "Много е просто":
Не народът определя цените❗Много пенЦионери се лишават от хляба, за да си платят тока и лекарствата🤔
Или стоят на студено и тъмно, за да имат пари за хляб и лекарства❗
16:04 10.05.2026
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Тодорчо
До коментар #21 от "Дориана":
Бабе, ако не беше еврото, сега щяхме да въвеждаме рублатаКоментиран от #59
16:06 10.05.2026
54 Прогрес е това
До коментар #46 от "az СВО Победа 81":
45 години се одобряваше от Масква а сега се одобрява от Франкфурт.Коментиран от #60
16:06 10.05.2026
55 Ами сега?
16:06 10.05.2026
56 🇧🇬БАЙ Х@Й‼️
До коментар #52 от "Какви 19 години бе, айде":
Те ПО ПЕЙКИТЕ са зле със смятането ❗Дори броенето на пръсти им е трудно❗
16:09 10.05.2026
57 Сливов,
До коментар #26 от "Грозданов":
че тя и сега е по 1 лев, ко ривеш ???16:09 10.05.2026
58 Хи хи
До коментар #45 от "Дфицитът е заради еврото продължение":
Ей това ,че левът е стимулиращ за икономиката не можах да го разбера , моля обяснете ! Но разбрах че испанските репички , които купуваме от Испания примерно за 1 евро ги плащаме с 1 евро , ако бяхме с лева ,щяхме да ги плащаме същите репички 2 лева . Разлика виждаш ли някаква ?16:09 10.05.2026
59 🇧🇬БАЙ Х@Й‼️
До коментар #53 от "Тодорчо":
За 45 години не ни въведоха рублата❗Но сега за 35- ни нахлузиха еврото❗
Коментиран от #61, #69
16:10 10.05.2026
60 az СВО Победа 81
До коментар #54 от "Прогрес е това":
Никога не се е одобрявал от Москва. Както и никога не е имало съветски военни бази в НРБ.Коментиран от #63
16:13 10.05.2026
61 Разликата е голяма
До коментар #59 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼️":
Еврото е интернационална валута .А рублата си е руска. Нали иБРИКС щяха и те да измислят некви денги..Коментиран от #72
16:15 10.05.2026
62 Търновец
16:16 10.05.2026
63 Не помниш ли
До коментар #60 от "az СВО Победа 81":
Ами то цялото НРБ си беше руска база.Коментиран от #74
16:18 10.05.2026
64 ТОВА АЗ ГО ПИСАХ
16:20 10.05.2026
65 А охраната
До коментар #7 от "Ами":
На Пеевски и Борисов?16:21 10.05.2026
66 Един различен от вас
До коментар #42 от "Много е просто":
Мойте пари идват от ръцете ми. И днес съм на работа. Няма събота, ням неделя - шпакловки, настилки, Вик, електро, всичко за каквото се сетите. Затова имам и не се оплаквам. А вие - до обяд на едната кълка, след обяд на другата и пищите, че нямате. Няма и да имате, а девиза "Учи, за да не работиш" е плод на комунистическият период на България, който съвестно го спазватеКоментиран от #71
16:22 10.05.2026
67 само питам
16:25 10.05.2026
68 ЦВЕТЕ ЦВЕТЕ
До коментар #43 от "Цвете":
Ама увехнало. Изчакай поне година и говори пиши и се кефи на тяхното увяхване. ЗЛОБА ЗЛОБИЯТА НЯМА КРАЙ.16:25 10.05.2026
69 Цветен,
До коментар #59 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼️":
Ти от левият бряг ли си, та толкова много се шариш - същинска коко наКоментиран от #73
16:25 10.05.2026
70 Няма такова нещо.
До коментар #46 от "az СВО Победа 81":
Не, Европейската комисия (Брюксел) не одобрява директно националните бюджети на страните членки, тъй като те се гласуват от националните парламенти. Европейският съюз (ЕС) обаче има законово право да ги контролира, коментира и изисква промени, ако те нарушават общите финансови правила.Този процес се нарича Европейски семестър и включва следните ключови механизми:Предварителен контрол (за страните от Еврозоната)Краен срок: Държавите от еврозоната изпращат проектобюджетите си на Брюксел до 15 октомври всяка година.Становище: Комисията проверява дали бюджетът отговаря на фискалните правила.Корекции: Ако има сериозни рискове, Брюксел излиза с официално становище и изисква ревизия преди финалното гласуване в националния парламент.
Правила на Пакта за стабилност и растеж
Брюксел следи за спазването на два основни критерия:Бюджетен дефицит: Под 3% от Брутния вътрешен продукт (БВП).Държавен дълг: Под 60% от БВП (или в процес на устойчиво намаляване).
Коментиран от #75
16:28 10.05.2026
71 Верно е
До коментар #66 от "Един различен от вас":
В България на никой не му се работи , но мрънкат че било скъпо.Чак и работници от третия свят почнаха да внасят. Земеделците прибират евро пари и нищо не пройзвеждат-само измами.16:30 10.05.2026
72 🇧🇬БАЙ Х@Й‼️
До коментар #61 от "Разликата е голяма":
Няма разлика- става дума за ЧУЖДА, ПРИВНЕСЕНА НЕБЪЛГАРСКА валута❗Валута над която БНБ няма никакъв контрол и средства за влияние❗
Но финансите са ти като китайската граматика , за дядо ми❗
Коментиран от #79
16:31 10.05.2026
73 🇧🇬БАЙ Х@Й‼️
До коментар #69 от "Цветен,":
Ти май не разбираш от цветове и цветна палитра ❗А може би си далтонист и не виждаш как се шарят от отсрещния бряг❗
Коментиран от #80
16:33 10.05.2026
74 АМА ГАЗ И ТОК БЕНЗИН НАФТА
До коментар #63 от "Не помниш ли":
Кифте с бяха стотинки. ПРИМЕР ПРИ ЗАПЛАТА 180 ЛВ средна ГОРИВО 15 СТОТИНКИ ТОК 2 СТОТИНКИ КИФТЕ 15 СТ. СЕГА ЗАПЛАТА 1600 ЛВ средна ГОРИВО 3,50 ЛВ ТОК 38 СТ КИФТЕ 1,50.Коментиран от #76, #77
16:34 10.05.2026
75 🇧🇬БАЙ Х@Й‼️
До коментар #70 от "Няма такова нещо.":
😀😀😀😀Брюксел не одобрявал директно, ама можеш директно да изисква корекции по вие усмотрение🤔🤔🤔
Което си е същото, ама с други думи❗
🤔
Брюксел следи за спазването на два основни критерия:Бюджетен дефицит:
Под 3% от Брутния вътрешен продукт (БВП).Държавен дълг:
Под 60% от БВП (или в процес на устойчиво намаляване).🤔
А нещо за страните с дефицит от СЕДЕМ ПРОЦЕНТА🤔
Или за тези с дълг от 100% и над 100% ,
който дори не намалява🤔
Майтап бе , не ми отговаряй, ама да знаеш,
че ние знаем❗
Коментиран от #83
16:39 10.05.2026
76 Помним
До коментар #74 от "АМА ГАЗ И ТОК БЕНЗИН НАФТА":
През 1986 г. литър бензин в България струваше 80 ст. при 130 лева средна заплата.Тока беше около 4 ст дневната16:42 10.05.2026
77 🇧🇬БАЙ Х@Й‼️
До коментар #74 от "АМА ГАЗ И ТОК БЕНЗИН НАФТА":
Доживяхме, родените след 2000-та да ни учат колко зле сме живели преди 1989-та,когато дори техните родители не са били на заплата🤔❗
16:44 10.05.2026
78 Зеления
До коментар #8 от "ДрайвингПлежър":
"Шапка ви свалям как изпързаляхте народеца!"Присъединявам се към свалянето на шапка. Респек и поклон към Прогресивна България за наличието на хора там, които без изпит директно могат да вземат дипломи за артисти....много са добри.
Доцова каза, че било несериозно през 6 месеца да си сменяме валутата - еврото остава !
Сега остава и споразумението с Украйна !
Цените и те остават, ще тупаме топката с разговори с веригите докато се изясни !
Най вероятно и пари на Украйна ще дадем към 2 млрд /довода ще бъде, че не те са взели това решение/, вместо директно да откажат
Самолетите ще останат на летището и колкото американците решат !
Накрая ще клекнат и С. Македония да влезе в ЕС !
Честито на всички гласували за тези "артисти", които влизат в "роли" така както на тяхно е изгодно.
16:45 10.05.2026
79 Видофф
До коментар #72 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼️":
ПО-ДОБРЕ че БНБ няма никакъв контрол и средства за влияние върху еврото , щото помня как долара удари 2000лв през 1998г под мъдрото ръководство на тогавашната червена власт и банкова с-ма.Коментиран от #81
16:49 10.05.2026
80 Вертикален
До коментар #73 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼️":
Отвес, смени пам.перса, че умериса сайта !Коментиран от #82
16:50 10.05.2026
81 🇧🇬БАЙ Х@Й‼️
До коментар #79 от "Видофф":
Ако наистина помниш-щеше да знаеш, че това се случи поради злобата на Шорош, който не получи пари от бюджета за СВОЕТО НПО❗
А сега точно ШОРОШОиди искат да ни управляват финансите❗
16:53 10.05.2026
82 Навирен
До коментар #80 от "Вертикален":
Аз мога да сменя памперса, ама ти не можеш да получиш УМ, затова коментираш коментаторите❗Защото НЕ можеш да коментираш статиите или постовете под тях❗
НЕМОЖАЧ❗
Коментиран от #84
16:56 10.05.2026
83 Брюксел изисква, да,
До коментар #75 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼️":
но това не означава, че държавата трябва да се подчинява задължително.Има примери за държави, които отдавна не покриват критериите.
Брюксел може да наложи различни наказания на такива държави, но и това не е задължително.
Не е толкова просто, колкото си мислиш.
Чети повече, ако искаш да видиш полемика. Няма нищо лошо в полемиката, стига да е аргументирана.
Коментиран от #85
17:06 10.05.2026
84 Тури тапи
До коментар #82 от "Навирен":
На ушите, че около тебе е море от акъл. Има опасност да глътнеш не солена вода а собственият си акъл.Кой какво казал, ти задължително - коментар. Като си толкова акълен, защо не си я на мястото на Коцев, я на Крадев ???
17:10 10.05.2026
85 🇧🇬БАЙ Х@Й‼️
До коментар #83 от "Брюксел изисква, да,":
Е написах ти , че знам❗И да, има страни на които Брюксел МОЖЕ да наложи санкции и други- на които НЕ МОЖЕ, упс не искал, да наложи санкции❗
Изчел съм "един вагон книги" , но полемика няма как да има когато отсреща повтарят само едно и също, при това неистина, която им е налята с фуния от
Брюкселската/Урсулиянска бюрокрация❗
Коментиран от #87
17:21 10.05.2026
86 Дядо от село
17:35 10.05.2026
87 Брюксел.....
До коментар #85 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼️":
Като ти чета коментарите - си едно мръ.шово дебело заядливо старче, дето го е яд, че е жив17:35 10.05.2026
88 az СВО Победа 81
ЕС или НАТО.
Като гледам как се развиват отношенията между съюзниците от НАТО във връзка със ситуацията в Близкия изток залагам, че първо ще изпратим НАТО! 🤣
17:39 10.05.2026
89 Как ПБ излъга избирателите си
18:07 10.05.2026
90 Дориана
До коментар #27 от "ДрайвингПлежър":
Доколкото знам европейските лидери включително и Урсула са знаели реалния дефицит в България , но са си затворили очите, защото е имало договорка България да изкупува от Европа оръжия за Украйна и , ако това наистина е вярно това е престъпление към българския народ..Точно за това Ние сме се заели да унищожим корупцията и мафията в България.Няма милост, няма прошка , ние можем да помогнем като подредим събитията точно в тази посока . И го правим.18:19 10.05.2026
91 Данко Харсъзина
18:21 10.05.2026
92 Витанов, лъжеш! С каква цел?
Не било точно споразумение, а нещо като паметна записка (меморандум) без политически и юридически последствия. Така ли?
От какъв зор ППДБ ходиха в Киев? Само за да унизят България ли?
Хвърляш прах в очите на слепите? И си мислиш, че тези, които виждаме ти вярваме?
Нужен е закон, който да постанови нищожност на порочно подписаното под сурдинка споразумение от служебния премиер Андрей Гюров и от украйнския узурпатор на президентския пост Зеленски.
Но от партията на Румен Радев са толкова гъвкави и лицемерни, че си оставят вратичка с порочното споразумение за слугинаж на юдео-фашистка и укро-нацистка Украйна непокътнато.
Явно, че такава е била договорката - Гюров (ППДБ) посочен от Йотова (Радев) да свърши мръсната работа в полза на ционистите и укро-нацистите, а Радев да си затвори очите за порочното и позорно за България ОБВЪРЗВАЩО споразумение.
Чиста лъжа за наивници е, че заробващото ни споразумение с Украйна не било обвързващо!
Лъжете и мажете като ГЕРБ+ДПС+ППДБ+БСП+ИТН взети заедно.
Целта е ясна: Да не се пипа анти-българското споразумение с Украйна, в полза на междуславянската гражданска война, в полза на юдео-ционизма и на укро-нацизма и на урсулите и каите - техните пионки в Брюксел.
19:00 10.05.2026