Не оставихме пропуснати срокове, забатачени проекти, несвършени ремонти, незапочнати процедури. Смятам, че свършихме сериозна работа, доволен съм от това, което оставяме. Тази равносметка направи досегашният служебен министър на енергетиката Трайчо Трайков пред БНТ.
За него е облекчение, че новият енергиен министър е бил част от екипа му досега, уточни novini.bg.
Предупреди, че непоискани съвети няма да дава: „Експертизата и доброто желание ги има в екипа. Оставихме неща, които не налагат да се действа на пожар, както беше случаят с мен.“
„Правителството може да смени особения управител на „Лукойл”. Той управлява и закупуването на суровия петрол, и оперативната дейност на компанията, и реализацията. Ние направихме анализ – моята преценка беше, че има нужда особеният управител да бъде подкрепен от по-професионален екип, защото нещата, които гоним в дейността му, са свързани с максимална ефективност, правна сигурност и сигурност на доставките“, обясни той.
На въпрос възможно ли е да се върнем към руския нефт, Трайков заяви: „Има предизвикателства. Не е много изгодно. Има проблеми с инфраструктурата на износа на руски нефт по руските пристанища. Но основната причина е решението на ЕС и САЩ да не се допускат приходи от износ на нефт за финансиране на войната.“
„Продължава да е наложително да се вземат мерки за „Топлофикация София”. Когато не се прави нищо, резултатите ще са същите. Дружеството не се управлява добре и тежи като камък на „Булгаргаз”, каза още бившият служебен министър на енергетиката.
Той обърна внимание, че му предстоят отново кметски избори на 14 юни, за да си продължи кметския мандат в район „Средец”.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гошко
Коментиран от #12, #29
08:22 11.05.2026
2 пенсионер от Варна
08:26 11.05.2026
3 честен ционист
Коментиран от #21
08:26 11.05.2026
4 Станислав
08:26 11.05.2026
5 Леле - леле ! 🤔
08:26 11.05.2026
6 Един
08:28 11.05.2026
7 Eдин
Коментиран от #10, #36
08:30 11.05.2026
8 Старчо Сарача
08:31 11.05.2026
9 Мимч
Коментиран от #55
08:31 11.05.2026
10 100
До коментар #7 от "Eдин":
По-добре ще е, ако е копейка?Коментиран от #23, #57
08:32 11.05.2026
11 Ройтерс
08:34 11.05.2026
12 Тошко
До коментар #1 от "Гошко":
Трайчо да си трае...08:35 11.05.2026
13 Българин
Основната причина е че нашите евроатлантици са наведени и не ги интересуват българите а само господарите им - Мадяр и Фицо как купуват. Американците са най-големия купувач на дизел от Русия. Чърчил навремето го е казал че няма постоянни приятели а само постоянни интереси и е бил велик политик а нашите са мижитурки защото не гледат българския интерес - не ме интересува Русия но ако е изгодно ще купуваме петрол от тях - американците ако ни продадат по-евтин ще съм най-големия американофил.
Коментиран от #27
08:35 11.05.2026
14 ТОЗИ МУШМОРОК
08:35 11.05.2026
15 азз
08:36 11.05.2026
16 Да я дадат
Коментиран от #49
08:36 11.05.2026
17 Мъж с такава уста
08:38 11.05.2026
18 Мръшляк
08:39 11.05.2026
19 Разбира се, че
Коментиран от #25
08:40 11.05.2026
20 Механик
Точно като теб са си мислили и ония на 8-ми септември 44-та година, а нали знаеш какво стана?
Трай си, Трайчо! Трай си!
08:44 11.05.2026
21 Механик
До коментар #3 от "честен ционист":
Няма да става зам. кмет в Тюмен, а ще става снаха в Сибир.08:45 11.05.2026
22 To e ясно защо
08:45 11.05.2026
23 Антитрол
До коментар #10 от "100":
Не, по-добре ще да е българин който мисли за българите и българските интереси - кога нашите продажни евроатлантици ще почнат да мислят за България а не как да се подмажат на господарите си.Коментиран от #35
08:46 11.05.2026
24 Анонимен
08:47 11.05.2026
25 Антитрол
До коментар #19 от "Разбира се, че":
"А и нямаме дерогация"Трябва да се лъже яко че иначе не върви пропагандата - имаме дерогация но наведените евроатлантици не ги интересува България и българите и сами се отказаха от нея.
08:49 11.05.2026
26 ТАКИВА ДО ТРЕТИЯ ДЕН ТРЯА ДА СА
08:49 11.05.2026
27 Хубаво де ,
До коментар #13 от "Българин":
Ами Мадяр вече се преориентира , вече ще купува американски лек петрол , ред е на на Фицо ! Скоро очаквам промяна и при газа , България купува газ на по ниска цена от Словакия и Унгария .Коментиран от #31, #33
08:50 11.05.2026
28 Пак сме на тезгяха
08:50 11.05.2026
29 Трайко
До коментар #1 от "Гошко":
да каже защо говореше преди 10-12 години, че нямало нужда от Белене..08:52 11.05.2026
30 И какво?
08:52 11.05.2026
31 Българин
До коментар #27 от "Хубаво де ,":
"Ами Мадяр вече се преориентира , вече ще купува американски лек петрол"Това от посолството ли ти го казаха - защо условието да отблокират заема за Украйна беше да пуснат петролопровода Дружба - Мадяр не е наведен като нашите евроатлантици - ще купува от където му е изгодно.
Коментиран от #47
08:53 11.05.2026
32 Стари Дядо
09:02 11.05.2026
33 Българин
До коментар #27 от "Хубаво де ,":
"България купува газ на по ниска цена от Словакия и Унгария"Естествено защото газът за Словакия и Унгария минава през България - колкото си по-близо до източника толкова ти е по евтин - ама сега минава през Турция а можеше ние да сме първи и да даваме както на турците така и на унгарците. Ама то трябва акъл а не само да се навеждаш.
Когато имаш тръби и от Русия и от Азербейджан и терминали за втечнен газ само тогава имаш избор "диверсификация" и можеш да си избираш.
09:02 11.05.2026
34 Очилат мармот
09:10 11.05.2026
35 100
До коментар #23 от "Антитрол":
Ние сме част от ЕС и от евоатлантическата общност. Българските интереси са част от интересите на ЕС, както и интересите на ЕС, са и български. Няма противопоставяне между тези неща, както много често се внушава.Коментиран от #38, #42, #83
09:11 11.05.2026
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Ха ХаХа
09:13 11.05.2026
38 честен ционист
До коментар #35 от "100":
България е един апендикс за ЕС, също както Джирото на Италия се посрами по разбитите български пътеки.09:16 11.05.2026
39 Алиев, Азърбайджан
Безусловно основната глупост беше забраната за купуване на руски петрол
09:18 11.05.2026
40 Психодинспансер
09:20 11.05.2026
41 Смър за Трайчо
09:23 11.05.2026
42 Антитрол
До коментар #35 от "100":
"Българските интереси са част от интересите на ЕС, както и интересите на ЕС, са и български"Хайде бе - щом интересите на ЕС били и български защо Унгария и Словакия могат да купуват руски петрол а ние да не можем - те не са ли в ЕС. Защо българските заплати не са като европейските - защо поляците се превърнаха в хъб за китайски стоки и станаха богати а на нас ни беше забранено, защо на нас забраниха Южен поток а Германците си направиха Северен поток. Защо Испания и Италия забраниха на американски военни самолети даже и да прелитат а ние имаме на националното ни летище, защо Франция не допуска американски бази на своя територия а ние имаме четири. Нали всичко било общо.
Докато има продажни политици България ще става все по-бедна и ще се обезлюдява ама вас това не ви бърка - вие мразите България и българите.
Коментиран от #63, #70
09:23 11.05.2026
43 Радев
09:24 11.05.2026
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Абе
09:32 11.05.2026
47 Не позна
До коментар #31 от "Българин":
Лично Ди Ванс ми го каза , нали беше в Унгария . Унгария преговаря за доставки за 550 милиона $ на американски лек петрол .Коментиран от #56
09:33 11.05.2026
48 ШЕФА
09:35 11.05.2026
49 007 лиценз ту кил
До коментар #16 от "Да я дадат":
А сметките от Софийска вода как са ти? Добре ли е?09:35 11.05.2026
50 Възмутен
Да се чудиш как така беден енергетик ужким несвързан с БКП е успял да му осигури пари да го изучи в най елитните училища и чужбина и да му осигури кариера като тогава беше прехода и българите нямаха нито спестявания нито пък свестни заплати.
Защо ли всички евроатлантици са бивши комуняги и ченгета от ДС.
09:40 11.05.2026
51 ВВП
09:43 11.05.2026
52 ВВП
09:44 11.05.2026
53 ВВП
09:46 11.05.2026
54 ВВП
09:48 11.05.2026
55 Не можем...
До коментар #9 от "Мимч":
Забравете за руски петрол копейки.Коментиран от #59, #62, #84
09:49 11.05.2026
56 Българин
До коментар #47 от "Не позна":
"Унгария преговаря за доставки за 550 милиона $ на американски лек петрол"Преговорите са едно а договора съвсем друго, пък Ди Ванс и Тръмп казаха че са "победили" Иран поне 20 пъти и още толкова че се водят преговори - мен не ме бърка България също да преговаря със САЩ да ни доставят петрол ама на по-ниска цена от руския - но когато имаш друг източник ти имаш коз в ръцете си и може да се пазариш за цена - кога ще почнете да мислите за България а не за интересите на господарите си. Това че скъпия петрол ще затрие и без това мижавата икономика на България изобщо не ви интересува - важни са господарите ви.
Мен не ме интересува от къде ще е петрола - интересува ме да е евтин и всеки нормален човек това го интересува но наведените евроатлантици ги интересува единствено господарите им да печелят пък България и българите да плащат.
09:52 11.05.2026
57 Исторически парк
До коментар #10 от "100":
Да точно така09:53 11.05.2026
58 Левски
09:54 11.05.2026
59 Учуден
До коментар #55 от "Не можем...":
Не е ли по-добре да забравим за продажните евроатлантици - може и да успеем да спасим България от затриване.Коментиран от #61
09:54 11.05.2026
60 ВВП
09:55 11.05.2026
61 Чуди се....
До коментар #59 от "Учуден":
И като забравиш евроатлантиците се сети за Жан Виденов и комунистите, и ще се оправиш най-накрая.Коментиран от #64
10:04 11.05.2026
62 Учуден
До коментар #55 от "Не можем...":
"Забравете за руски петрол копейки"Сега господарите ти от краварника и те ли са "копейки" защото са най-големия купувач на руски дизел - или в канчето на господарите не позволяват да се гледа - за тях всичко може.
10:06 11.05.2026
63 100
До коментар #42 от "Антитрол":
Това че някой като Унгария си прави своеволия, не означава, че трябва всички да правят така. И какво значи "европейски заплати"? В страните от ЕС има голяма разлика в заплатите и цените. Между Северен и Южен поток има разлики. При Южен поток примерно част от собствеността на тръбите беше предвидено да е на Газпром, това беше един от основните проблеми. За китайските инвестиции, ние направихме цял завод за китайски автомобили. За Франция - тя има силна армия и няма големи външни заплахи към нея. При нас не е така. И въобще, ако наистина, както е според теб, ние се подчиняваме на т.нар. евроатлантици, нямаше да има в България партии като Възраждане, Атака, Величие и Прогресивна България. Нямаше разни елементи като Карбовски, Дачков и Волгин да се подвизават в ефир, нямаше националният ни празник да е 3 март и т.н. и т.н.Коментиран от #68
10:10 11.05.2026
64 Учуден
До коментар #61 от "Чуди се....":
"забравиш евроатлантиците се сети за Жан Виденов и комунистите"И можеш ли ми посочи един евроатлантик който да не е бивш комуняга или ченге от ДС или родителите му да не са били такива че минаха 36 години. Ужким сте против комунистите ама нямате нищо против пребоядисаните които се кланят на новите ни господари както се кланяха на Москва навремето и пращаха хора в Белене и Скравена. В ПП$ДБ над 80% са такива а "Атлантическия клуб" са 100%
Или вие не сте против комунистите а само сте против тези които не се кланят на господарите ви. Робът не мразел господарите си а мразел свободните.
10:13 11.05.2026
65 ха-ха
10:19 11.05.2026
66 хмммм
10:20 11.05.2026
67 Къде си Трайчо
Върни се, не можемЕ без теб, нямаме път, посока, надежда за прогрес и демократично развитие. Не ни захвърляй така на враговете си! Спомни си за нас, върни се, спаси ни, поведи ни отново към някаква приватизация, фурми, или разрязана лентичка с флага на България.
От всичкото сърце ти се молим, поне пусни един пост във Фейсбука, какви планове имаш, и да воже отдолу да се включимЕ с лайкове. Плиййз!
Коментиран от #75
10:29 11.05.2026
68 Антитрол
До коментар #63 от "100":
Олеле колко е промит мозъка."Унгария си прави своеволия" - ЕС не е ли съюз на суверенни държави - какво значи своеволия че не изпълнява нарежданията на от никого неизбираната Урсула ли. Как се казва една политическа система когато я управлява от никого неизбиран "лидер".
"В страните от ЕС има голяма разлика в заплатите и цените" - Защо нали било общо и интересите ни били общи - май не е така.
"При Южен поток примерно част от собствеността на тръбите беше предвидено да е на Газпром, това беше един от основните проблеми"
Ами то и при Северен поток е така - даже по-голяма част е собственост на Газпром
"За Франция - тя има силна армия и няма големи външни заплахи към нея"
А за България какви големи външни заплахи имаме.
"ние се подчиняваме на т.нар. евроатлантици, нямаше да има в България партии като Възраждане, Атака, Величие и Прогресивна България"
И как ще ги махнат - новите Фюрери или комуняги ще забранят всички партии както Хитлер е направил или както КПСС и БКП - много ви се иска да въведете новата диктатура.
"нямаше националният ни празник да е 3 март"
А кога да е - обикновено националния празник на една държава е когато е създадена или когато се е освободила. Националния празник на САЩ е когато се е освободил от Англичаните.
Пропагандата тотално е заличила мозъка.
Коментиран от #72, #77
10:30 11.05.2026
69 Райчо Т.Райков
Да, весело и смешно е, подиграваме им се на слабоумието и глупостите, обаче разрушиха България и ни върнаха със 100г назад. Населението избяга вече.
10:34 11.05.2026
70 Будител
До коментар #42 от "Антитрол":
Германия, Нидерладния , Белгия , Чехия.....всички купуват руски нефт и газ...скоро Мерц пак се цепеше , че ще спре или ще намали . В момента Германия купуват около 60 % газ и петрол от Русия. Това е официално. Дизела падна с 0, 60 евро за литър.Коментиран от #71
10:35 11.05.2026
71 Антитрол
До коментар #70 от "Будител":
"всички купуват руски нефт и газ."Така е само нашите наведени евроатлантици се правят на по-големи католици от папата и затриват България. Всеки се гледа интереса и дърпа чергата към него само нашите подлоги не гледат българския интерес и за това сме най-бедните в Европа и даже сме по-бедни от половината Африкански държави. А разни козячета тук се опитват да ме убедят че няма значение колко сме бедни трябва още по-ниско да се навеждаме на господарите им.
10:43 11.05.2026
72 Един
До коментар #68 от "Антитрол":
Брей, колко просто било! Едно си баба знае, едно си бае. Яко не си в час, но нямам много време и желание да обяснявам.Коментиран от #74
10:50 11.05.2026
73 Бай Рундю
Коментиран от #76
10:59 11.05.2026
74 Антитрол
До коментар #72 от "Един":
"но нямам много време и желание да обяснявам"Време и желание имаш но нямаш доводи защото пропагандата ви е само лъжи и навеждане на господарите - обслужвате интересите на господарите си и България не ви интересува дали е бедна или дали ще изчезнем като нация.
Ето една пропагандна лъжа: - "При Южен поток примерно част от собствеността на тръбите беше предвидено да е на Газпром, това беше един от основните проблеми"
При Южен поток само 49% щеше да е собственост на Газпром и 51% на България а при Северен поток 76% е собственост на Газпром и само 24% на германски фирми.
Но както казах цялата козяшка пропаганда е само лъжи.
Коментиран от #80
11:04 11.05.2026
75 Ха ха ха
До коментар #67 от "Къде си Трайчо":
Развесели ми деня!Напълно подхожда на снимката горе. Крадливи цигански циркаджии.
Този беше кандидат за президент, помните лиииии? Хахахаха!
11:09 11.05.2026
76 Помнещ
До коментар #73 от "Бай Рундю":
"След "Боташ" е все тая"Ех пусти "Боташ" - много твърда опорка нищо че и сега получаваме газ по него. Иначе не ви бърка че подаряваме на Украйна повече пари отколкото на Боташ за целия срок на договора, не ви бърка че дадохме на господарите ви повече пари за нелетящи кошници и продължаваме да даваме на гърци и турци да ни пазят небето. Не ви бърка че дЖилезко щеше да даде на Тръмп повече пари за да размагнитят Шиши отколкото за "Боташ".
Ама "Рундю" ви е виновен - сигурно и той е виновен че ПП$ДБ изпраха двамата толупи и ги върнаха във властта като си направиха "сглобка" с тях.
11:12 11.05.2026
77 Будител
До коментар #68 от "Антитрол":
Точно така. 2004 г. бе внесен проект в ЕС за конституция на ЕС . Беше отхвърлен и никога повече не стана въпрос за конституция на ЕС . Всички отношения между държавите в ЕС се уреждат чрез Лисабонския договор. Според този договор , всички държави са суверенни и се ръководят от собствените си конституции. ЕС няма право да налага каквито и да е наказания на суверенни държави. Според чл. 50 на Лисабонския договор , Най-категоричното доказателство за запазения суверенитет е правото на всяка държава доброволно да напусне ЕС в съответствие със своите конституционни изисквания (както направи Обединеното кралство). Това потвърждава, че Съюзът не е „супердържава“, а доброволно сдружение.11:24 11.05.2026
78 Будител
11:25 11.05.2026
79 Мухаа ха!
11:41 11.05.2026
80 100
До коментар #74 от "Антитрол":
Ама, морето ти е до колене на тебе. За Южен поток става дума за това чия собственост да са тръбите и съоръженията на територията на България, не въобще всички тръби и съоръжения по трасето. Това е проблема, както и други въпроси като правото на достъп на трети страни до тръбата т.е. на други компании, които доставят газ, а не само Газпром.11:43 11.05.2026
81 Григор
Ами ясно е защо. Защото е руски! Злоба и омраза и никакви икономически аргументи. Словакия и Унгария не дават дума да се издума за отказване от руските енергоносители. Защо?Ами защото са много по-евтини и с тях може да се постига икономически растеж и висок жизнен стандарт. В нормалните страни икономиката управлява политиката. У нас е обратното и за глупостта на подобни екземпляри като Трайчо, ще си плащаме. Нали същият този Трайчо преди няколко седмици в парламента отговори на въпрос за "Балкански поток". Отговорът му бе, че за миналата година сме получили 286 милиона евро от транзит на руски газ, като разходите ни са били само 5 милиона евро. Е да де, ама Украйна прави всичко възможно да взриви компресорните станции на руска територия и тръбите в Черно море. Какъв е нашият кяр от всичко това? Колко ще печелим годишно, ако това се случи?
12:14 11.05.2026
82 ПЕНКО
13:10 11.05.2026
83 аааа
До коментар #35 от "100":
Евроатлантическата общност стана на евро и атлантическа общности и всяка общност си гледа интереса, нормално е и Българската общност да загледа и Българския интерес, по примера на другите по-горе споменати общности ....14:01 11.05.2026
84 Лиз ач евроатлантик
До коментар #55 от "Не можем...":
Що бе соросоид?14:14 11.05.2026