Силен спад на сделките с имоти

23 Март, 2026 16:51 10 497 160

  • сделки-
  • спад-
  • жилища-
  • парцели-
  • земя-
  • къщи-
  • агенция по вписванията

При цените на жилищата не се регистрира спад

Силен спад на сделките с имоти - 1
Снимка: М. Богданова ©

Силен спад от 17% на сделките с имоти се отчита през първите два месеца на текущата година спрямо същия период на 2025-та, сочат данните на Агенцията по вписвания. Донякъде това не е изненада, тъй като пазарът през миналата година премина под сянката на въвеждане на еврото.

По-изненадващ е фактът, че все още не сме свидетели на спад в цените, на база спадналия брой сделки. Според анализатори, все още е твърде рано да се види отражението на по-малкият брой сделки върху офертните цени при сделките. Но се наблюдава спад между 5% и 10% при офертните цени в периода на преговори.

Данните на Агенцията по вписвания показват най-силен спад при сделките със земя. Традиционно това са половината от всички сделки. Тук понижението е с 18%. Следват тези с жилища и къщи, където понижението е съответно 18% и 13%.

София – най-големият пазар за сектора на недвижими имоти, отчита 17% спад при броя изтъргувани имоти. Основният фактор е по-малкото на брой сделки с поземлени имоти. При жилищата понижението е 15%.

Аналогична е картината в двамата големи морски града. Във Варна и Бургас понижението е 22%. Единствено в Пловдив активността на пазара остава близка до тази от миналата година.

Охлаждането на пазара, обаче не е равномерно за цялата страна. Данните сочат, че в някои по-малки градове се наблюдава ръст в сделките.

Подробна статистика за средните цени на имоти в България по градове и квартали може да видите в imot.bg


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 26 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мда

    90 14 Отговор
    Разгеле. Купонът на лудостта свърши.😉 А сега нааборот.

    Коментиран от #12, #26

  • 2 сащисан кравар

    47 10 Отговор
    Бай Дончо спихна света😉
  • 3 честен ционист

    57 13 Отговор
    Не че няма търсене, а всички пазят имотите за новите гости с чаршафите и дълбоките джебове.

    Коментиран от #8

  • 4 Ивелин Михайлов

    52 14 Отговор
    ПУК!
  • 5 Дидо

    86 14 Отговор
    Евала …
    Имотния синдром приключи 😂😂😂😂
    Ми тия където се набълбукаха с тия кредити за двустайна в София на цената на къща с двор в Маями …
    Кво прайм ..? 🤷‍♂️
    Айде живи и здрави .. то сега и лихвите ще вдигнат …
    Абе добре е 😂😂😂😂😂

    Коментиран от #18, #64, #74

  • 6 шаа

    70 3 Отговор
    а досега поне 10 материала пускахте как има засилен интерес към кажи-речи всеки тип имот - от барака на село до луксозен палат в града
  • 7 Факти

    35 16 Отговор
    Силен спад на сделките с имоти заради леврото
  • 8 Никой не казва

    42 2 Отговор

    До коментар #3 от "честен ционист":

    Един като Ви дойде в блока и ще се чудите какво ще правите целият квартал.
  • 9 ПазарЖик

    58 12 Отговор
    Не, че нещо,но спада едва сега започва.
  • 10 Мале колко

    18 32 Отговор
    специалисти, много големи експерти са. Непременно ги слушайте и плащайте по 600 Еврака наем. Много е изгодно. Айде и Кочо да се включва
  • 11 Леля Донка

    30 5 Отговор
    аз чакам да станат по 10000, ше си купя 3 в центъра и един в Младост.

    Коментиран от #32

  • 12 Механик

    34 11 Отговор

    До коментар #1 от "Мда":

    Просто са принудени.
    Аз винаги съм казвал, че в имот се инвестира, когато има спокойствие за утрешният ден. Когато времената са тревожни, инвестициите в имущество са глупава сделка.
    Когато почнат да падат бомбите, едва ли ще имаш файда дори и от най-скъпия имот.
    Сега добра инвестиция са злато и сребро. Винаги така е било когато има опасност или пък има война. Ако почнат да падат бомби, един златен пръстен е по-ценен и от на-луксозния имот.

    Коментиран от #72

  • 13 много богат

    8 11 Отговор
    готов съм да вдигна процента на закупени
    имоти
    веднага копувам 1000 имота за по €1 всеки
  • 14 Аэ Кочо

    13 9 Отговор
    Ахтека и ко ше прайм сега гагагага
  • 15 Цецо Асенов

    14 9 Отговор
    Така ще е близките няколко години докато и жените започнат да падат, първо шенимс по големи отстъпки а вуевците които не продават пак ще са бедни на хартия, както си бяха и преди хахахах
  • 16 Аз Кочо

    29 8 Отговор
    Данните сочат, че в някои по-малки градове се наблюдава ръст в сделките.

    Да, в Павликени например миналата година имаше 3 сделки а тази са 6 или ръст от 100 пр. Хахаха
  • 17 икономист

    67 7 Отговор
    Сега да имаш ипотека изобщо не е здравословно .Набил си една ипотека на 2000 евро на квадрат , още лятото ще гледаш как цената на имота ти вече е под 1000 евро ,а ти имаш още едни 20 години да изплащаш и на всичкото отгоре имаш и лихва .Не е богат онзи който си е купил жилище ,богат е онзи който няма кредит .
  • 18 Бе да питам

    12 26 Отговор

    До коментар #5 от "Дидо":

    Ако теглиш кредит и го вложиш в надценен имот НО инфлацията се засили,печатането на евро също...все пак имаме зелена сделка,отказ от руски ресурси и една Украйна да издържаме ...кой ли ще се смее след 10 години и какво ще можеш да купиш с този кредит...една кола...

    Коментиран от #20

  • 19 запознат

    47 11 Отговор
    Още не е започнал истинския спад на цените . Сега ще има състезание кой да свали повече цената , само и само да продаде , за да се отърве .Стойте и гледайте .В Испания този мач го играха , имоти за по 180к евро , накрая ги продаваха за 14 к евро .

    Коментиран от #21, #69

  • 20 Цецо Асенов

    32 9 Отговор

    До коментар #18 от "Бе да питам":

    Хихихи, вуееенско инфлацията се засили всички централни банки ще вдигнат лихвите и тогава няма да можеш да си плащаш кредитите. Вчера всички централни банки потвърдиха че няма да допуснат инфлация като през 2021-2022. ЕЦБ най вероятно ще вдигне лихвите още през април, успех с кредита ти вуееее хахах

    Коментиран от #22

  • 21 И в бг го играхте

    17 5 Отговор

    До коментар #19 от "запознат":

    Но явно си бил малък и не помниш хахах
  • 22 Любопитен

    7 18 Отговор

    До коментар #20 от "Цецо Асенов":

    Как върви кредитирането на предприятията при високи лихви и увеличени разходи!? А какви са лихвите е без значение когато печатницата работи....стойността на парите намалява у кредита се обезценява

    Коментиран от #24, #27

  • 23 Вече сме в еврозоната шенген и ЕС

    11 5 Отговор
    И като дадеш евро за имот не може да възстановиш разходите
    Трябва да се състезаваш с всички от ЕС
    Като бяхме с левове състезанието беше вътрешно нямаше конкуренция с 400 милиона европейци
  • 24 Цецо Асенов

    21 9 Отговор

    До коментар #22 от "Любопитен":

    На теория е така но на практика НЯМА ЦЕНТРАЛНА БАНКА КОЯТО ДА ПЕЧАТИ ПАРИ В МОМЕНТА . напротив всички централни банки теглят пари от обръщение и ги унищожават. Това е от 2022 насам. Ама такива като теб все не са разбрали. Хахаха

    Коментиран от #28

  • 25 Ний ша Ва упрайм

    27 8 Отговор
    пазар, нема сделки, нема пари и комисионни цените падат балона са пука кат 2008. Беше ясно
  • 26 Не си прав

    30 7 Отговор

    До коментар #1 от "Мда":

    Спада тепърва започва.,,
  • 27 Аз Кочо

    9 8 Отговор

    До коментар #22 от "Любопитен":

    лихвите е без значение

    Това ти изявление си противоречи с това

    "Как върви кредитирането на предприятията при високи лихви и увеличени разходи!?"

    Второто е вярно. Но никой не го интересува защото вече няма безплатни пари

    Хихихи, Абе вуеее що не вземеш да.се.скриеш а?
  • 28 Божеее

    9 12 Отговор

    До коментар #24 от "Цецо Асенов":

    Фед всяка година тегли... печата 2 трилиона за да си покрие дефицита Америка от които само 1 трилион са лихви. А как точно ЕЦБ тегли евро когато задълженията на държавите растат?!? Айде по сериозно. Не говоря за хипер инфлация но кредита чрез печатане се обезценява....така е и с държавните задължения

    Коментиран от #33, #34, #35

  • 29 Сделка

    6 7 Отговор
    М, да Деж@ В@ къде ходят фалиралите калифорний от златния щат , ми в пустинята Ню Мексико , Невада , Аризона , дори и по далеч в щата Мисури .....
  • 30 нннннннннннн

    31 8 Отговор
    Грешите ! Балона няма да се пука като през 2008 ,защото това е криза , която е продължение на 2008 и пукането ще е по голямо и за дълго . Имот вече ще се купува , ако човек има нужда и има парите или поне 50 % от тях .Като знам ,че имам познати с 200 000 евро ипотеки и още 30 000 евро за довършване и обзавеждане , направо не мога да ги мисля
  • 31 Наемодател

    12 15 Отговор
    Как да свалям цената, като не мисля да го продавам? Да не съм луд да си прецакан "кокошката,дето снася златно яйца" ? Сега ми идват 470 евро чисто всеки месец в джоба от него.

    Коментиран от #55

  • 32 Голем смех

    10 17 Отговор

    До коментар #11 от "Леля Донка":

    При тоя цени на строителите материали ше си останеш с чакането лелче :) хахахха

    Коментиран от #40

  • 33 Цецо Асенов

    8 4 Отговор

    До коментар #28 от "Божеее":

    Балансът на Фед за тримесечието: -37 милиарда долара през ноември, -2,43 трилиона долара от пика, до 6,54 трилиона долара
    През трите години и петте месеца на квантово облекчение, Федералният резерв загуби активи за 2,43 трилиона долара, или 27% от общите си активи, и над 50% от 4,81 трилиона долара, които беше натрупал по време на мега-облекченото облекчаване от март 2020 г. до април 2022
  • 34 Цецо Асенов

    8 6 Отговор

    До коментар #28 от "Божеее":

    Квалификационното отсрочване на ЕЦБ е намалило баланса си с 3,28 трилиона евро (много повече от квалифицираното отсрочване на Фед) и е ускорило допълнително квалифицирането тази година.

    Според днешния си баланс ЕЦБ вече е загубила 3,28 трилиона евро (3,81 трилиона долара) от активите си по програмата за количествени облекчения – много повече, с около 1,5 трилиона долара повече, отколкото количественото облекчение на Фед от 2,38 трилиона долара – и много повече, отколкото някой е предполагал, че една централна банка би могла да загуби в началото на количественото облекчение. И количественото облекчение на ЕЦБ продължава с темпото, което беше ускорено за 2025 г.

    Коментиран от #36

  • 35 Цецо Асенов

    11 5 Отговор

    До коментар #28 от "Божеее":

    бъркаш дълг с печатане на пари
  • 36 Да питам

    5 5 Отговор

    До коментар #34 от "Цецо Асенов":

    Реално ако имаме количествено затягане от ЕЦБ.....в колко е намаляла паричната маса спрямо намалението на БВП...защото ако масата е намаляла с 0,1% а БВП с 1% то пак имаме обезценка на еврото...а дали БВП е коригиран с и флацията и дали е само 2,5%?!

    Коментиран от #37

  • 37 Цецо Асенов

    9 6 Отговор

    До коментар #36 от "Да питам":

    Паричната маса М1 и М2 отдавна не са точни показатели откакто всички банки започнаха да печатат пари.
    Ако имаш влог от 200 к долара и изтеглиш 100к и отвориш 2 нови сметки от по 50 к показателите М1 и М2 отчитат + 100 к долара. Унищожаването на пари няма нищо общо с показателя на инфлацията, всичко в главата ти е объркано хахаха

    Коментиран от #39

  • 38 Цецо Асенов

    11 5 Отговор
    Относно дълга, една държава тегли кредити като емитира дцк и ги продава на пазара като изплаща лихва. Тази лихва беше нула когато банките печатиха пари а в момента тези лихви летят и дълговете на всички държави скачат. Безплатните пари останаханвмисрорията може би никога повече няма да ги видите освен ако луната не се удари в земята хахаха

    Коментиран от #43

  • 39 Въобще не

    8 11 Отговор

    До коментар #37 от "Цецо Асенов":

    Твърдя че инфлацията е автоматична зароди по голямото парично предлагане....ако утре ми вдигнат двойно заплатата няма да започна да ям двойно, нали? Просто твърдя че парите постоянно се обезценяват и не съм убеден че кредита след 10 години ще отговаря на имота дори да е бил надценен

    Коментиран от #42, #44

  • 40 Цецо Асенов

    8 6 Отговор

    До коментар #32 от "Голем смех":

    Цените на материалите и заплатите в сащ също скачат НО една от най големите строителни фирми Леннар намалява средната продажна цена до нивото от 2017 г.Много по-ниски маржове, по-ниски приходи на квадратен фут и по-ниски разходи за строителство. „Адаптираме се към пазарните условия такива, каквито са, и не чакаме пазарът да се възстанови“: главен изпълнителен директор.
    доклада си за приходите снощи и в конферентния си разговор тази сутрин, Lennar LEN, един от най-големите строители на жилища в САЩ, изложи списък с проблеми на пазара на жилища, с които се справи по свой собствен начин: Приходите през първото тримесечие се сринаха с 13% на годишна база. Оперативните приходи от строителство на жилища се сринаха с 54%, печалбата преди данъци се срина с 57%, нетната печалба се срина с 56%, а акциите му се сринаха с 52% от пика през септември 2024 г.

    Средната цена на продаден дом се срина с 8,3% на годишна база и с 24%, или със 118 500 долара, от пика през третото тримесечие на 2022 г. до 374 000 долара (червено на графиката), където беше първоначално през 2017 г. Средният прогнозен диапазон за второто тримесечие спадна до 372 500 долара

    Но в гъ.неожело хахахах
  • 41 алчен брокер

    18 4 Отговор
    Ох, не мога. Лошо ми стана.
  • 42 Цецо Асенов

    10 8 Отговор

    До коментар #39 от "Въобще не":

    Не мисли за след 10 години а за сега

    В цяла САЩ, след изумителния балон на жилищните имоти, от Манхатън (-19%) до Оукланд (-29%), от Кейп Корал (-30%) до Сиатъл (-14%).

    28-те по-големи пазара, където цените на апартаментите паднаха с 12% до 30% от пиковите си нива :

    Кейп Корал, Флорида: -30% (2022 г.)
    Оукланд, Калифорния: -29% (2022 г.)
    Санкт Петербург, Флорида: -27% (2022 г.)
    Остин, Тексас: -25% (2022 г.)
    Окръг Сарасота, Флорида: -23% (2022)
    Манхатън, Ню Йорк: -19% (2022 г.)
    Джаксънвил, Флорида: -18% (2022 г.)
    Тампа, Флорида: -18% (2022 г.)
    Окръг Колиър (Нейпълс), Флорида: -17% (2022 г.)
    Арлингтън, Тексас: -16% (2024 г.)
    Детройт, Мичиган: -16% (2021 г.)
    Сан Франциско, Калифорния: -15% (2022)
    Денвър, Колорадо: -15% (2022 г.)
    Аврора, Колорадо: -15% (2022 г.)
    Окръг Сан Матео (северна Силициева долина), Калифорния: -14% (2022 г.)
    Куинс, Ню Йорк: -14% (2022 г.)
    Сиатъл, Вашингтон: -14% (2022 г.)
    Рино, Невада: -14% (2022 г.)
    Орландо, Флорида: -14% (2024 г.)
    Гарланд, Тексас: -14% (2022 г.)
    Порт Сейнт Луси, Флорида: -14% (2024 г.)
    Бойсе, Айдахо: -13% (2022)
    Портланд, Орегон: -13% (2022 г.)
    Финикс-Меса-Чандлър, Аризона: -12% (2024)
    Фримонт, Калифорния: -12% (2022 г.)
    Роли, Северна Каролина: -12% (2022 г.)
    Плано, Тексас: -12% (2022 г.)
    Сан Антонио, Тексас: -12% (2024 г.

    Коментиран от #45, #141

  • 43 Айде бе

    6 7 Отговор

    До коментар #38 от "Цецо Асенов":

    Федералното правителство си печаташе дцк при нулева лихва от Фед?! Що си мисля че Фед дава средства на правителството срещу лихва....Фед не е като ецб

    Коментиран от #46

  • 44 Цецо Асенов

    12 8 Отговор

    До коментар #39 от "Въобще не":

    Торонто най големият пазар в Канада цените падат с 27 процента сделките са сринати. Новото строителство е в колапс

    Коментиран от #48

  • 45 Извинявай

    7 9 Отговор

    До коментар #42 от "Цецо Асенов":

    Но аз живея в ЕС....не в Америка....за щастие не съм в България. А статистиката за американските имоти не ни засяга. Там паричната политика чрез частния Фед е друга бира. А кредитите са за по 25-30 години

    Коментиран от #47, #49

  • 46 Цецо Асенов

    14 5 Отговор

    До коментар #43 от "Айде бе":

    Момче, ДЦК СЕ ПЕЧАТЯТ =емитират ЗА ДА СЕ ПРОДАДАТ НА ПАЗАРА. за да ги купят на пазара искат лихвите по тях да са по големи от инфлацията което прави дълга скъп. Нямам намерение да те образовам безплатно.
  • 47 Цецо Асенов

    11 6 Отговор

    До коментар #45 от "Извинявай":

    В България беше се случи това което се случва на запад както винаги така че не лежи на тази кълка. И освен това Фед не е частен а е и с държавно участие хахах имотите в западна Европа също са надолу

    Коментиран от #50

  • 48 Айде сега

    6 6 Отговор

    До коментар #44 от "Цецо Асенов":

    Ми обясни и за имотния балон в Япония и как се закопаха 30 години с нулеви лихви...говоря само за ес. А жилище за инвестиция се отдава под наем а бе се държи празно

    Коментиран от #51

  • 49 Цецо Асенов

    12 5 Отговор

    До коментар #45 от "Извинявай":

    Кредитите и в България са вече за по 30 години НО НА ПЛАВАША ЛИХВА заразлика от сащ и Франция например където те са фиксирани за 30 и 25 години съответно
  • 50 Аха

    8 11 Отговор

    До коментар #47 от "Цецо Асенов":

    Понеже живея във Виена ела ми покажи паднали цени.....а за наемите да не ти говоря как скочиха...добре че не плащам такъв....дори на субсидираните ги замразиха за 2 години.

    Коментиран от #52

  • 51 Цецо Асенов

    12 6 Отговор

    До коментар #48 от "Айде сега":

    Вуееее една инвестиция трябва да носи доходи които да покриват инфлацията. Първо купувате на западноевропейски цени и второ ако намерите наюетел.получавате наем от 500 евро ако е зает целогодишно което не покрива и 2 пр приход камо ли инфлацията хахах

    Коментиран от #54

  • 52 Цецо Асенов

    17 7 Отговор

    До коментар #50 от "Аха":

    Цените са спаднали от пика си в предходни години в 6 от 18-те държави (година на пика):

    Финландия: -13,4% (второ тримесечие на 2022 г.), обратно към нивата от 2010 г.
    Германия: -8,1% (второ тримесечие на 2022 г.)
    Швеция: -6,4% (второ тримесечие на 2022 г.)
    Франция: -4,3% (трето тримесечие на 2022 г.)
    Италия: -2,9% (второ тримесечие на 2011 г.)
    Австрия: -2,3% (трето тримесечие на 2022 г.)

    Във Виена в 4 и 5 район има цени от по 4000-4500 евро на м2 колкото в Чайка Варна а заплатите са от по 57к евро годишно. В България излиза по скъпо от колкото във Виена гахаха

    Коментиран от #56

  • 53 Гробар от Бакърена Фабрика

    6 0 Отговор
    Айде стига с тези имоти. Купете си "имот" в нашия парцел докато има. Цените само ще растат. Може и с гроботека.
  • 54 Ойдааа

    5 5 Отговор

    До коментар #51 от "Цецо Асенов":

    Цените във Виена са поне 3400 на квадрат в 10 район...кофти район като Истанбул и то преди 1945 година строителство с таван на наема от 8 евро на квадрат и бетриибкостен 150 евро за 40 квадрата на месец....не знам какво говориш

    Коментиран от #59

  • 55 Като стане застрахователно събитие

    11 4 Отговор

    До коментар #31 от "Наемодател":

    И наемателите ще се изнесат а пасивите ще са за теб
  • 56 Въобще

    3 9 Отговор

    До коментар #52 от "Цецо Асенов":

    Наясно ли си че до 1954 година строителство наема е с таван от 8 евро?! Ако е с фьодерунг след това пак таван на наема, ако е геносеншафт пак таван на наема. А за кварталите да не говоря...10,20,майдлинг

    Коментиран от #60

  • 57 В европа има най много жилища и коли

    8 5 Отговор
    Жилищата ще станат като колите като купиш имот и цената му пада щото трябва основен ремонт
  • 58 Митьо Зъркела

    14 4 Отговор
    Кой продал , продал. Вече в Европа е по-евтино, от там ще се купува.
  • 59 Цецо Асенов

    13 4 Отговор

    До коментар #54 от "Ойдааа":

    Ами че то е по евтино от Маргаретен и от Wieden за където говоря. 4000 евро вече искат на коптор в Люлин и при заплати в София от 23 к евро.
  • 60 Цецо Асенов

    14 7 Отговор

    До коментар #56 от "Въобще":

    Момче от къде тръгна ти ....от Фед и ЕЦБ та до наемите във Виена. Нито едно ти е ясно нито другото. Като говориш за цени ставни онези там с тези тук. За това говоря че цените на имотите в бъ гънвече по високи от тези на запад.а наемите в бъ гъндамесе така смешно ниски. За какво спориш ти? Та ти не правиш разлика между печат на пари заем на държава
  • 61 СТИГА БЕ

    7 4 Отговор
    Ами вие ка1вахте, качвахте цените... и вече няма пари
  • 62 До две години

    14 3 Отговор
    всеки втори собственик ще отдава нещо под наем, а всеки пети ще продава. Търсят се наематели и купувачи.
  • 63 Аз Кочо

    19 5 Отговор
    Задръжте така сделките една две години и ще видите какво се случва с цените хахаха
  • 64 Гост

    8 11 Отговор

    До коментар #5 от "Дидо":

    Не ги мисли , с времето парите които трябва да връщат инфлацията ще ги намали значително.Никой умен човек не продава при тая инфлация и печатане на пари.

    Коментиран от #66

  • 65 Левовете в евро

    8 7 Отговор
    Купуваха като бесни заради парите, държани у дома, защото ако ги внесат в банка е трябвало да дават обяснения откъде са дошли тези пари. По този начин си обърнаха левовете в евро.

    Коментиран от #67

  • 66 Тръпчо

    12 4 Отговор

    До коментар #64 от "Гост":

    "Не ги мисли , с времето парите които трябва да връщат инфлацията ще ги намали"

    Да но след 50 -100 години а до тогава

    Bitcoin 68.48 usd
    Злато 4268 usd
    Сребро 63.77
    Цинити на имотите в сащ, Канада с по 30 пр. Надолу
    В западна Европа в някой градове същото
    Сделките навсякъде се сриват.
  • 67 Мен

    16 3 Отговор

    До коментар #65 от "Левовете в евро":

    Това са партенки. Говореха за едни 80 млд лева под матраците а се оказа че са само 7 млд.

    Това което направихте е да изтеглите 50 млд лева като кредит и сега ще си ги връщате с лихвите които ще растат

    Успех!
  • 68 Вуееее

    7 0 Отговор
    Га ще се изкажеш по въпроса искам тирадааааа
  • 69 не беше така

    5 6 Отговор

    До коментар #19 от "запознат":

    в Испания струваха по 200000 евро, а после се продаваха по 4000 евро. Но не ги купуваше никой защото ти беше там най-големию експерт и ги съветваше че ще паднат още.

    Коментиран от #70

  • 70 Историк

    11 4 Отговор

    До коментар #69 от "не беше така":

    Испания беше номер едно по срив на цените в света а след нея беше България
    Испания се възстанови от този спукан балон едва миналата година когато цените достигнаха тези от 2010.и ги надминаха с няколко процента.

    Коментиран от #71

  • 71 Прав си,

    8 3 Отговор

    До коментар #70 от "Историк":

    тези данни на колегата че имоти за по 180к евро , накрая ги продаваха за 14 к евро са занижени. Струваха по 25000о евро, а после се продаваха по 2000 Евро. Но хората предпочитаха да си купуват хамон и бензин и да спят в колите си.
  • 72 Морски

    8 9 Отговор

    До коментар #12 от "Механик":

    Само ако имаш къде да ги съхраняваш, но дори и тогава нямаш гаранция, че няма да ги откраднат. Там откъдето ги купуваш, вече знаят кой си и къде си. Ставаш им роб, пазач и т.н. Инвестицията в имот винаги е по-добра, имаш три вида ползи след това, няма да ги пиша, който е наясно - знае. Айде и със здраве !

    Коментиран от #73

  • 73 Икономист

    10 6 Отговор

    До коментар #72 от "Морски":

    Имота не е инвестиция, айде със здраве
  • 74 ои8уйхътгрф

    12 1 Отговор

    До коментар #5 от "Дидо":

    Тези дни ми попадна пред очите неквъ къща около 300м2 баш в Маями за малко над $1млн... Реших да разгледам какво се предлага намирам следното:

    - 327м2 къща, повече от добре и клонящо към луксозно обзаведена
    - 890м2 двор
    - басейн
    - гараж за 3 коли
    - 120м2 помещение тип "работилница"
    - всичко за бясната цена от $1,07млн...

    Коментиран от #115

  • 75 Аз Кочо

    13 2 Отговор
    Ей да падът теа цени на имотите щото не се трае вече,тоа хазаина пак ми вдига наема.Не знае ли че идва срив и страшна рецесия и глад

    Коментиран от #76, #77

  • 76 Амадо

    13 4 Отговор

    До коментар #75 от "Аз Кочо":

    Кредитите се сринаха, сделките също, има отстъпки до 20-25 процента. Нека се позадържи и ще видиш как цИнИтИ се сриват хахаха
  • 77 Лигльо

    5 8 Отговор

    До коментар #75 от "Аз Кочо":

    То в глЪвЪтЪ ти само сривове и балони.Кога най после ше разбереш ,че с заплата 1200 - 1400€ хубав имот не можиш да купиш.Има евтини имоти в Монтана,Лом,Видин,Тутракан и Павликени, но в столицата НЕ

    Коментиран от #78, #79, #81

  • 78 Аз Кочо

    16 3 Отговор

    До коментар #77 от "Лигльо":

    Най големите сривове са там където има най голямо надуване на цените. Говоря за София, Пловдив, Варна Бургас. Кога ще разбереш че купонът свърши. Срива на кредитите говори за бъдеш срив на покупки. Когато няма сделки инвеститорите се паникьосват и свалят цените за да се отърват . Имай търпение.. Ако сделките продължат да се сриват ще видиш и срив на цените, това което се случва навсякъде по света.

    Няма да те подмине и теб вуеее хахах

    Коментиран от #82

  • 79 Цецо Асенов

    10 4 Отговор

    До коментар #77 от "Лигльо":

    Монтана,Лом,Видин,Тутракан и Павликени, но в столицата НЕ

    Прочети статията.

    В тези градове има ръст на сделките от 20 броя на 25 броя хахах, за разлика от София където има срив на сделките гахаха
  • 80 Тигър

    13 3 Отговор
    Аз лично искам да благодаря на всички "инвеститори" в имоти, благодарение на които, в края на миналата година успях да продам всичко без 1 за живеене. Халал да са ви момци, 25-30 години да сте живи и здрави!
    А, също така искам да благодаря и на медиите, които хлъзнаха умниците да "инвестират".

    П.С. Инвеститори и инвестират са неслучайно в кавички.

    Коментиран от #84

  • 81 Вуееее

    9 4 Отговор

    До коментар #77 от "Лигльо":

    Търсене и предлагане това определя цените.
    И твоите колеги брокерите го казват.

    Щом сделките се сриват значи търсенето намалява, а след него следва срив на цените защото за разлика от теб сметача на богатство на хартия има много хора които са купили за спекула и виждат добре на къде отиват нещата.ххххх аааааа хахаха
  • 82 Ха ха ха

    7 8 Отговор

    До коментар #78 от "Аз Кочо":

    Купона сега почва - сега НЕможачите ще разберете какво е КАПИТАЛИЗЪМ по Бъалгарски.Нямаме пари за Опел, ама иначе мечтаеме и искаме Мерседес - това си ти

    Коментиран от #83

  • 83 Хахаха

    8 2 Отговор

    До коментар #82 от "Ха ха ха":

    Пак си объркал купона този е за :

    "Силен спад на сделките с имоти"

    Ти отиваш на друг купон някакъв хихихи измислен в твоята главЪ
  • 84 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 85 Оооо хохохо

    7 5 Отговор

    До коментар #84 от "ЛЕОН":

    Вуеее май всички в София имаме имоти а само ти си под наем, щом толко ти е дотегнало хахах

    От утре ти вдигам наема моме
  • 86 Срив на сделките в София с 17 процента

    11 4 Отговор
    Кредитите се сринаха, сделките също, има отстъпки до 20-25 процента. Нека се позадържи и ще видиш как цИнИтИ се сриват хахаха
  • 87 Тигър

    5 4 Отговор

    До коментар #84 от "ЛЕОН":

    Ти май си чукча писател, не читател.
  • 88 МахаУградският кандидат

    12 4 Отговор
    През следващите 35 години ще разбереш какво е да плащаш прескъпо за нещо което не струва и половината от това което си платил за него и с кредит хахахах
    Сега се вижда кой е плувал без бански и кой ще плува под вода докато не нагълта достатъчно хахаха

    Коментиран от #89

  • 89 А дано , ама надали

    4 9 Отговор

    До коментар #88 от "МахаУградският кандидат":

    То ако се сринат цинити - бая хора точиме зъбки да напазаруваме,но при тая геополитическа обстановка с войни и нестабилност,повишаване ценити на петрола не ми се верва.И с това печатане на пари ам ич , ич не ми се верва.По скоро се радвай ако не ти вдигнат наема....., е поне не много

    Коментиран от #90, #91, #96

  • 90 МахаУградският кандидат

    11 2 Отговор

    До коментар #89 от "А дано , ама надали":

    Вуеее, спрете да говорите глупости, няма никакво печатане на пари а точно обратното.
    Прочети коментари 33 и 34.

    "При тази геополитическа обстановка с войни и нестабилност,повишаване ценити на петрола не ми се верва."

    Точно при тази обстановка и нестабилност НИКОЙ не купува имоти а дипли кеш за да може да избяга при нужда.

    Коментиран от #92

  • 91 Като ми вдигнеш наема ще си стоиш с

    9 2 Отговор

    До коментар #89 от "А дано , ама надали":

    Празен коптор. Хахах но ти не отдаваш под наем защото имаш кредит и няма къде да живееш ко пуслеш някой под наем. Или ще живеете всичко в хола а наемателя в спалнята хахаха

    Коментиран от #93

  • 92 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 93 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 94 Лаладжия НЕможач

    2 4 Отговор
    Тува си ти

    Коментиран от #95

  • 95 Олекнале ти

    6 2 Отговор

    До коментар #94 от "Лаладжия НЕможач":

    Ае са си пОчини от клаветурата, пийни си бузичка
  • 96 не моье

    7 1 Отговор

    До коментар #89 от "А дано , ама надали":

    Той Койчо си енаправил сметката, тей е велик стратег. Него такива неща не го засягат:)
  • 97 Тук съм да се смея

    6 2 Отговор

    До коментар #92 от "Ха ха ха":

    на пишман инвеститури кат тебе, плувци под водъ хахаах

    Коментиран от #107

  • 98 Талива кат мене

    5 2 Отговор

    До коментар #93 от "Мизерник":

    им дишат прахта такива кат тебе хихихи фалирали инвеститури
  • 99 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 100 Ревльо

    2 5 Отговор

    До коментар #99 от "Запомнете":

    И продавач на сърахове

    Коментиран от #101

  • 101 Палячо

    5 2 Отговор

    До коментар #100 от "Ревльо":

    Лягам да поспя, изключи се !

    Коментиран от #117

  • 102 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 103 Палячо

    6 3 Отговор

    До коментар #102 от "Ревльо":

    Ти прави каквото щеш.За разлика от теб сметача на богатство на хартия има много хора които са купили за спекула и виждат добре на къде отиват нещата.ххххх аааааа хахаха темще продават на промоция а покрай нея цената на твоето копторче на хартия ще се срине.
  • 104 Малее

    9 3 Отговор
    нали балона нямаше да се пука. Щеше да се надува вечно.
  • 105 Започвай

    7 3 Отговор

    До коментар #102 от "Ревльо":

    още от сега да ядеш тухли за да свикваш.
  • 106 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 107 Плашок

    2 5 Отговор

    До коментар #97 от "Тук съм да се смея":

    БЪткУ винаги е плувал срещу течението и ледени води,докато п л ашоците се крият и цинкят.И затова после победата е най сладка,защото е заслужена

    Коментиран от #112

  • 108 Плашок

    2 6 Отговор
    А мишлетата викат самУ цър цър цър ха ха ха
  • 109 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 110 Плашок

    3 6 Отговор

    До коментар #106 от "Тръпчо":

    Батко вече е спечелил и да не продаде па е на печаба от 2022 до са цената е поразнала три пъти а ти си стой поднаем у Лулин 5

    Коментиран от #113, #118

  • 111 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 112 Плуваш

    5 2 Отговор

    До коментар #107 от "Плашок":

    В канализацията на София а си мислиш че плуваш в минерален извор, абсолютно заблуден палашог си ти хахах
  • 113 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 114 Ле ле мале

    7 2 Отговор

    До коментар #109 от "Плачко":

    Вуее бре, интересно ми е къде сте училЕ вие и какво сте завършилЕ, че нещо дънцето копаем в граматическо отношение. Вие последно юрис. ли бяхте, или милиционер, че нещо по към второто ми се чините че сте, все се хвалите с голЯмите си заплати

    Коментиран от #116

  • 115 Селянина с колелото

    8 2 Отговор

    До коментар #74 от "ои8уйхътгрф":

    На мен ми попадна цената на бензина в САЩ - 1$ за литър, а у нас 1,60€ за литър ;-))))
  • 116 Плашок

    2 7 Отговор

    До коментар #114 от "Ле ле мале":

    И сам да си пишеш и отговаряш - доживот си в Лулин пУд наем ха ха ха

    Коментиран от #119

  • 117 Лигльо

    2 6 Отговор

    До коментар #101 от "Палячо":

    Бегай беги беги да бачкаш , че обедната свърши
  • 118 Лигльо

    2 5 Отговор

    До коментар #110 от "Плашок":

    Написал си го правилно и е точно така, ама си пиши с твоя ник и си отговаряй

    Коментиран от #128

  • 119 Присмял се хербел

    9 2 Отговор

    До коментар #116 от "Плашок":

    На щърбел, казал съм ти да не ме мислиш, милси за вноските по кредита, лихвите вече скачат.

    Коментиран от #120

  • 120 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 121 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 122 неразбрал

    8 6 Отговор
    Не е ли очакван спадът на продажбите след ударното пране в края на 2025?

    Коментиран от #124

  • 123 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 124 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 125 Ти не си разбрал

    5 2 Отговор

    До коментар #124 от "Елементарно момче":

    Защото не четеш, прочети заглавието, ако прочетеш и статията ще ти дам диплома за начално образУвание хахах
  • 126 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 127 Вуееее

    14 2 Отговор
    НАП ; 2 милион и 500 к получават заплати от минималната до 2000.ЛЕВА. И само 500.к от 2000 до 10 к ЛЕВА. 50+ пр от работещите получават минимална заплата. А цинити на имотити са като в белите държави където взимат по 5 на нашата минимална и средна заплата хахаха
  • 128 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 129 Клиенти

    2 6 Отговор
    Къде е по добре да се купи във Варна или в Бургас?

    Коментиран от #130, #132

  • 130 Не знам

    6 4 Отговор

    До коментар #129 от "Клиенти":

    Кошку каза че в Софич не е хубаво.

    Коментиран от #131

  • 131 Балмаурник

    3 6 Отговор

    До коментар #130 от "Не знам":

    С каквоо ши купуваш ве с мушмули ли. ахахах
  • 132 Брокер

    5 5 Отговор

    До коментар #129 от "Клиенти":

    И на двете места, кеф ти химията от Девня, кеф ти нафтохима, чист въздух да видиш

    Коментиран от #145

  • 133 Лазур Бургас

    6 9 Отговор
    Тъкмо сега ще вдигна имотите с още 10 %, за тези които живеят под наем да им се разминат очакванията. И на наема и на продажбите.

    Коментиран от #134, #136, #138

  • 134 Хихих

    7 5 Отговор

    До коментар #133 от "Лазур Бургас":

    Гледай да не останеш сам в имотъ с фемилиту и спалнята да е незаета. Не те знам как ще връщаш кредита хъ хъ хъ
  • 135 Пешо от панелката

    4 10 Отговор
    Имам два апартамента. Пълно е със студентки които искат да ги наемат, ама като дойде края на месец, нали знаеш, таковата, абе ако може по някакъв начин, разбираш ли, някак да пропуснем плащането този месец.

    Коментиран от #137

  • 136 Тръгнат ли си украинарите

    10 4 Отговор

    До коментар #133 от "Лазур Бургас":

    всичко с наемите приключва. Заради "гостите" от Укр, през 2022 г. наемите излетяха от 300 лв на 900, така че приключи ли присъствието им, ще последва моментален срив в цените

    Коментиран от #144

  • 137 да де да

    3 2 Отговор

    До коментар #135 от "Пешо от панелката":

    Розовите мечти на пешо от панелката, който студентка / красива/ не е доксовал през живота си.
    Пълно било, молят ти се секс робини за възможността да пребивават в панелката ти :))

    Такива като тебе пищат обяви "за момиче". И всяка вечер се оказват с кочан в ръце и поглед в долнопробно порно.
  • 138 ще вдигнеш

    10 2 Отговор

    До коментар #133 от "Лазур Бургас":

    и ще видиш имагинрните си имоти празни. Само данъци да им плащаш.
    За разлика от твоите фантазии, аз наблюдавах от първо лице как собственик си гони сигурният наемател / от 2 години изрядно плащане/ за да вкара там чужденци / знаеш какви/ за двоен наем. ПОтрошиха му всичко и се праждосаха. 2-3 наема платиха. Оттогава му е празен. Като главата ти.
  • 139 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 140 По повод на статията на факти от днес

    6 2 Отговор
    Imoti com: Защо все повече чужденци купуват втори дом в България

    Която естествено е заключена за коментари, факти отново поднасят фалшиви новини като заключват статията за да не може хората да я опровергаят.

    Българската народна банка (БНБ) за началото на 2026 г., твърдението, че инвестициите на чужденци в имоти са отрицателни, отразява продължаваща тенденция на продажба на активи, а не на покупка, особено от страна на конкретни групи инвеститори.

    Отрицателен нетен поток в имоти: Данните на БНБ показват, че нетният поток от инвестиции на чужденци в недвижими имоти остава отрицателен, което означава, че чуждестранните лица продават повече жилища, отколкото купуват.
    Разпродажба от руски граждани: Тенденцията за разпродажба на недвижими имоти от руски граждани продължава и през 2026 г.. А покупката на техните имоти е от български граждани а не от чуждестранни.

    Коментиран от #142

  • 141 Да........

    3 3 Отговор

    До коментар #42 от "Цецо Асенов":

    Аз, на твое място, при толкова "ценна" информация, веднага щях да купя в америката! Ми то всичко там е без пари! А ти си губиш времето тук да ни "открехваш" и образоваш?

    Коментиран от #149

  • 142 Ха-ха

    5 7 Отговор

    До коментар #140 от "По повод на статията на факти от днес":

    Руснаците продават, а украинците купуват! В Бургас и Варна все по-рядко се чува българска реч. А лятото, на плажа, се препичат единствено и само украинки, понаедрели от хубавата българска храна.

    Коментиран от #143, #146

  • 143 Укритие не купуват

    6 2 Отговор

    До коментар #142 от "Ха-ха":

    Укритие наемат, временно
  • 144 Ха-ха

    2 5 Отговор

    До коментар #136 от "Тръгнат ли си украинарите":

    А ти що мислиш, че тия някога ще си тръгнат!? Тук, за съжаление, мнооооого им харесва. Държат се като господари, а нас ни възприемат като крепостни! От тия отърване няма! Имам една такава съседка-наемател, която на много развален български раздава справедливост на всички във входа.

    Коментиран от #147

  • 145 Шо бе юнак, ела ще ти подаря едно

    2 4 Отговор

    До коментар #132 от "Брокер":

    жилище в Каспичан или в Павликени. Чист въздух - колкото щеш!

    Коментиран от #148

  • 146 Отново лъжите на вуету

    7 1 Отговор

    До коментар #142 от "Ха-ха":

    Към март 2026 г. в България пребивават между 70000 и 80 000 украински граждани.От началото на войната над 220 000 души са получили статут на временна закрила в България. Тоест по голямата част от тях са се върналимилимса напуснали България .
    Деца и младежи (под 18 години): Около 30% от общото население. По-голямата част от тях са в училищна възраст, като над 43% от децата (3–24 г.) вече са включени в българската образователна система.

    Лица в трудоспособна възраст (18–60/64 години): Тази група представлява близо половината от бежанците.
    45% от общия брой са на възраст между 25 и 60 години.
    Сред хората в трудоспособна възраст жените съставляват огромното мнозинство (84%), като най-голямата подгрупа са жените между 30 и 39 години (42%).
    Възрастни хора (над 60 години): Около 20% (една пета) от украинските бежанци в България са на възраст над 60 години. Тази група често се категоризира като рискова при предоставянето на хуманитарна помощ.

    Както се вижда това са предимно жени и деца които в никакъв случай не са богати, за да купуват надутите от руснаците цени на копторите. Голяма част от тях живеят по хотелите и всички ние плащаме за това
  • 147 Ти от една съседка

    4 1 Отговор

    До коментар #144 от "Ха-ха":

    Правиш извод за целия етност. Това е твоята статистика, една баба ми каза...... Тая статистика твоята е една стълмистика както на теб ти изнася хахаха
  • 148 Къде точно да дойда в петръчково ли

    5 0 Отговор

    До коментар #145 от "Шо бе юнак, ела ще ти подаря едно":

    И какво ще ми подариш като ти остана само кокошарника там?
  • 149 Вуееее

    6 0 Отговор

    До коментар #141 от "Да........":

    Ами при средни цени на имотите в сащ.от 400000 ДОЛАРА и заплати от по 100000 долара мисля че е много по евтинко от средните цени от по 200000 евра и заплати от 12000 евра в бъ гъ
    Хахах

    И защо мислиш че не съм горд собственик на имот там хъ хъ

    Коментиран от #150

  • 150 Кошку

    0 5 Отговор

    До коментар #149 от "Вуееее":

    съвсем загуби козите.

    Коментиран от #151

  • 151 Вую

    5 0 Отговор

    До коментар #150 от "Кошку":

    Оли майкууу лошу мии
  • 152 икономист

    7 0 Отговор
    Цялата работа беше да си защитят парите , защото идвало еврото и да ги набият в тухли .Сега в задачата се пита : Как са защитени парите след като няма купувачи и как ще ви предпазят от инфлацията , когато цените паднат с поне 30 %? Когато сменяш лев за евро , логичното е да се снабняваш с евро , а не с тухли,арматура , бетон и други строителни материали .Кристин Лагарт , каза ,че серозно обмислят повишения на лихвите .Така че , който продал ,продал !

    Коментиран от #153, #154, #156

  • 153 Ама това е

    5 2 Отговор

    До коментар #152 от "икономист":

    супер гадно за нас - младите, надъхани и с активен начин на живот вуета, пърдон, инвеститури
  • 154 хахах

    1 5 Отговор

    До коментар #152 от "икономист":

    Абре сега ми се изясни защо ще съм беден, голям специалист си.

    Коментиран от #155

  • 155 Еми браво

    5 0 Отговор

    До коментар #154 от "хахах":

    Най накрая узря
  • 156 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 157 Простичък

    6 1 Отговор

    До коментар #156 от "Простичко":

    Тухлата се обезценява, а парицата винаги си е царица

    Коментиран от #159

  • 158 Юрис тежащ на мястото си като камак

    5 1 Отговор

    До коментар #156 от "Простичко":

    Ти за амортизация чувал ли си? Не, не си.. Ясно ли ти е че всяка сграда има определен период на съществуване след който, поне на запад където застраховката е задължителна, няма да има застраховател който са сключи застраховка. Сиреч ти не можеш да обитаваш повече тази сграда. След този период амортизацията достига стойност НУЛА . Това че в България няма никакви закони не правите сградите по дълготрайни особенно днешните при строежа на които се крало яко и се е строило през пръсти за да се бърза да се издаде обекта и да се захеаша следващия.
    Парите се обезценяват но далеч във времето.а до тогава стратегията да се държи Кеш не е случайна. Тя е с цел да се използва този кеш при периодичните сривове в икономиката за да се купува евтино активи които са на дъното номсамс потенциал да растат при промяна на цикъла.
  • 159 Точно така

    0 3 Отговор

    До коментар #157 от "Простичък":

    дръж ги паричките, Винету е велик герой, но на своето време.

    Коментиран от #160

  • 160 Не ама да

    1 0 Отговор

    До коментар #159 от "Точно така":

    Историята винаги се повтаря по идентичен начин.