Вземете 50% отстъпка за хостинг от

Защо средностатистическият европеец не може да си купи жилище

20 Април, 2026 15:55 4 320 199

  • европейски съюз-
  • жилища-
  • криза-
  • средностатистически

Причината е острата жилищна криза в Европейския съюз

Защо средностатистическият европеец не може да си купи жилище - 1
Снимка: Shutterstock

Острата жилищна криза в ЕС пречи на европейците „с нормални работни места“, включително учители, медицински сестри и полицаи, да намерят собствен дом. Това беше признато от еврокомисаря по енергетиката Дан Йоргенсен на пресконференция в Барселона, излъчена на живо от пресслужбата на Европейската комисия.

„В продължение на много години наблюдаваме как жилищната криза в Европа ескалира и не сме в състояние да се справим с нея на европейско ниво“, подчерта той. „Днес се намираме в разгара на тази криза, в която нормални хора с нормални работни места – медицински сестри, учители и полицаи – не могат да живеят сред хората, на които служат, защото не могат да си позволят жилище със средната си заплата. Виждаме млади хора, които не могат да започнат своя възрастен живот, защото често живеят с родителите си 10 години по-дълго, отколкото биха искали.“

Европейският комисар нарече ситуацията „нетърпима“ и подчерта, че това е огромен проблем, но не предложи никакви конкретни мерки за справяне с жилищната криза.

Подробна статистика за средните цени на имоти в България по градове и квартали може да видите в imot.bg


Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 29 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ми питайте

    64 5 Отговор
    Мърсулина нали всички са богати уж

    Коментиран от #199

  • 2 кой мy дpeмe

    30 7 Отговор
    щото горивата и храните му не са най евтините в ес като в бг
  • 3 1488

    52 9 Отговор
    щото и украинците трябва да имат де да спят
  • 4 Чакайте скоро

    28 6 Отговор
    И на нас да ни забранят, а на тия дето имат- да им се отнемат.
  • 5 провинциалист

    38 6 Отговор
    Е как защо? Защото е в клуба на богатите, затова.
  • 6 Хм Хм

    66 4 Отговор
    Ми много ясно - не могат да крадат. Защо някои хора имат по 6-7 апартамента в София, купуват си ваканционни жилища по морето и Банско. За капак купуват в Гърция за ужас на самите гърци.
    Като няма кой да им провери парите и дали са платени данъци върху тях...
    Но кой ще им проверява далаверите, като самите прокурори са първи по сделки с недвижими имоти.

    Коментиран от #27

  • 7 И Киев е Руски

    18 10 Отговор
    ОБЕСЕТЕ СЕ неГод.ици и кризата ще свърши
  • 8 Механик

    57 13 Отговор
    Защо задавате такива въпроси? Какво стана с прехваления запад, дето там било цветя и рози? Нали уж те ни сочеха с пръст, че сме бедни, щото не сме демокрация, па се оказа, че ние бедните имаме жилища, те, богатите нямат?
    Как става тая работа? Ще продължаваме ли да се равняваме по тях или ... ?
  • 9 хех

    19 19 Отговор
    Защо прикривате лъжа с въпрос още от заглавието? Кой среден европеец не може да си позволи жилище, като в целия ЕС има жилища за по 2-3 заплати, а в България е пълно с такива. Отворете партньорски си сайт имот.бг и пребройте колко къщи се продават в България до 5000 евро.

    Коментиран от #13, #137

  • 10 провинциалист

    13 9 Отговор
    Е как защо? Защото е в клуба на богатите, затова.
  • 11 123

    32 9 Отговор
    Спокойно , в Клуба на богатите е така.България следва същия път за съжаление.Докато беше в клуба на бедните, същите можеха да си позволят жилище, макар и панелно.
  • 12 Аз Кочо

    29 6 Отговор
    Глупости, жилища има колкото искаш но на смешно високи цени. Лихвите по кредитите все още са ниски и в западна Европа но те ще се увеличат заради растящата инфлация. Освен това цените са скъпи в големите градове на западна Европа защото има имиграция на богати хора от сащ, Азия и цял свят които да готови да плащат тези цени. В периферията на тези градове както и извън тях цените са като тези в бедна България дори и по ниски на места.
  • 13 Тошо

    8 10 Отговор

    До коментар #9 от "хех":

    Вярваш ли си ?Ако отговорът е да, значи си много заблуден.

    Коментиран от #15

  • 14 не съм

    16 37 Отговор
    Не съм видял бездомен западноевропеец. Всички си имат къщи за които, можем само да завиждаме. Това , че нашите комундели ни грабят и са ни докарали до просешка тояга е друг въпрос. Не се притеснявайте, още по-лошо ще стане. Обработиха ви и продължават да ви обработват. Ще се усетите когато няма накъде.
  • 15 хех

    10 10 Отговор

    До коментар #13 от "Тошо":

    Над 30 обяви за къщи има до 5000 евро и над 400 обяви за къщи до 10 000 евро.

    Коментиран от #24

  • 16 Цецо Асенов

    19 5 Отговор
    Това с цените го направих централните банки които печатиха пари в продължение на десетилетие а през 2020 напечатиха толкова колкото за цялото десетилетие . Въпреки всичко сега сделките в много западноевропейски държави се сринаха и цените в повечето от тях паднаха. Безумиетме в ЦЕИ където хората се взеха много на сериозно. Този балон рано или късно ще изгърми. Вече се наблюдава срив на сделките и в ЦЕИ следват цемите
  • 17 Сатана Z

    20 7 Отговор
    Европейците Ще трябва живеят като американският данъкоплатец- на улицата в кашон или в колиба от шперплат.
  • 18 Аз Кочо

    14 7 Отговор
    И понеже знам че наш вуи вече пише пост в който ще каже че лъжа за цените в западна Европа прилагам справка от Евростат
    Държави, където цените са под пика от предходни години (година на пика):

    Финландия: -16,6% (второ тримесечие на 2022 г.), обратно към нивата от 2010 г.
    Италия: -11,3% (второ тримесечие на 2011 г.)
    Германия: -9,8% (второ тримесечие на 2022 г.)
    Швеция: -7,1% (второ тримесечие на 2022 г.)
    Франция: -5,7% (трето тримесечие на 2022 г.)
    Австрия: -4,8% (трето тримесечие на 2022 г.)
    В Италия цените на съществуващите жилища все още са под нивата си от 2011

    В Испания цените минаха върховете от 2008 едва миналата година до тогава бяха под върховете им от 2008 г тоест 17 г цените не можеха да наваксат след предишния гръм на имотния ябалон
  • 19 Амадо

    9 5 Отговор
    Ох няма да падат цинити в бъ гъ, тук никога няма опасност от нищо, от война, земетресение, наводнение, и т.н но пак миии лошу,....
  • 20 Дзак

    8 4 Отговор
    Никой ли не забелязва, че новото строителство не е предназначено за местни. В цяла Европа масовото строителството било 50-те, 60-те и 70-те години, през индустриалния бум след войната.

    Коментиран от #23

  • 21 Важно е

    8 4 Отговор
    че засега може да си позволи да яде три пъти на ден. Стига негативни новини! Домашните любимци например се хранят по два пъти на ден.
  • 22 наплива на талази хлебарки с родата им е

    13 4 Отговор
    Причината за острата жилищна криза в Европейския съюз

    Коментиран от #50

  • 23 Цецо Асенов

    10 4 Отговор

    До коментар #20 от "Дзак":

    Новото строителство почти навсякъде по света е в колапс защото не е купувано. И затова почти всяко правителство измисля какви ли не програми УЖ за подкрепа на младите семейства което в същност не е в тяхна подкрепа а в подкрепа на строителите - инвеститори на тези жилища.

    Сделките с ново строителство на запад почти навсякъде са сринати както в Европа така и в сащ и канада
  • 24 бабабооо

    13 4 Отговор

    До коментар #15 от "хех":

    Да де, ама 100-200 километра минимум от мястото, където работиш и ти е семейството. В Сицилия е пълно с къщи за 1000 евро, ама ходи ти живей на фичковци.

    Коментиран от #25

  • 25 Вуееее

    14 4 Отговор

    До коментар #24 от "бабабооо":

    Глупости. Но си прав че в България това няма как да стане защото имаме само една счупена магистрала и няма как да да пътуваш всеки ден на 100.км от София. Това обаче е масово на запад и милиони хора пътуват по хубаво магистрали за да отидат на работа в лудницата на града и да с приберат на спокойствие вечерта далеч от гетото.
  • 26 Хи хи

    18 5 Отговор
    При капитализма работника не трябва да има собствено жилище, щото ще е много задоволен и няма да му се работи ! Само при комунизма всички могат да имат собствени жилища !! Затова цените сега хвърчат, за да може само някои да си купят, а другите трябва да са под наем !!

    Коментиран от #28

  • 27 ум царува, ум робува, ум патки пасе

    5 3 Отговор

    До коментар #6 от "Хм Хм":

    "Ми много ясно - не могат да крадат."

    По точно народа им за разлика от нас е сполтен и защитава общите си интереси, а не на тази или онази партия, реагира още веднага и не им позволява като нас да си изкарват мандатите до края за да продължават да крадат, за да ги "накаже" чак на изборите, където ако както у нас отидат да гласуват само техни протежета ще ги избират всеки път отново и отново.
  • 28 Гост

    9 7 Отговор

    До коментар #26 от "Хи хи":

    Отново глупости. Когато хората най вече младите не могат да си купят жилища те напускат града и се местят там където могат да си позволят.
    Прочети за Торонто и за Сан Франциско както и за силициевата долина.. Младите хора масово се изнасят а градовете остават без обслужващ персонал и специалисти. Всичко там замира

    Коментиран от #33, #35

  • 29 хаха

    7 6 Отговор
    Младите не могат да купят жилище, защото високите данъци им изяждат парите и вдигат цените, а регулациите пречат да се строи и също вдигат цените. Ако млад човек работи добра работа за примерно 5000 евро на месец, държавата с прогресивен данък ще го остави на 3 и за всичко ще му иска и ДДС. Така как да събере примерно 100000 за самоучастие и после да внася вноски по 2-3000 месечно по ипотека? В същото време за нов строеж регулациите искат все по-високи разходи, ДДС и т.н. и вместо по 100000 и по 10000 жилища на година се строи за 1000000 по 500-1000 на година. С по-ниски данъци младежът щеше да спестява 4-5г по 1500-2000 и да има за самоучастието, после тия пари да са му вноската. Ама пък как ще има "социална справедливост" безработните да взимат колкото работещите?
    Другото- наемите и те са убийствени заради данъците. Който иска чисто 1000, трябва да отдаде на 2000, за да плати данъците. Още един проблем- защитата на наемателите. Заради нея собствениците почти не искат да отдават или искат огромна цена с огромен депозит и гаранции, че имаш стабилна работа. Защото, ако наемател спре да плаща, че няма пари, не просто няма пипане да се гони, а хазяинът е длъжен да му плаща сметките.
    Кога ли социализъм е водил до нещо друго освен мизерия?

    Коментиран от #34

  • 30 Аз кочо

    2 2 Отговор
    Ннееееееее, стигаааа
  • 31 Меркелица

    6 2 Отговор
    А мигрантите къде ще спят?
  • 32 Защото е

    5 4 Отговор
    в клуба на богатите
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Гост

    6 2 Отговор

    До коментар #29 от "хаха":

    Каомдържиш празно жилище на запад данъците са още по високи. И тук вече става така. За сега всички ер БНБ в бъ гънтрябва да се декларират в общината и шест е облагат с данъци. А после ще се въведе данък за празен имот и в България както е в Ез. Данъците в България тепърва ше растат.

    Коментиран от #36, #43

  • 35 Хи хи

    1 2 Отговор

    До коментар #28 от "Гост":

    И като се преместят ще идат при снежинките, там имотите са по евтини !!

    Коментиран от #37

  • 36 Хи хи

    1 7 Отговор

    До коментар #34 от "Гост":

    Няма да стане. Ако някой се опита да го направи, излизаме от ЕС за нула време, а този който ще ни изкара ще спечели изборите с 99% !

    Коментиран от #38

  • 37 Гост

    4 3 Отговор

    До коментар #35 от "Хи хи":

    От Торонто отидоха във Халифакс и Албърта.
    Сега Онтарио запада а Албърта и атлантическитенпровинции просперират. От Сан Франциско и силициевата долина се местят в централните и западните части на сащ. Цените на имотите падат и има масово фалити.

    От София ще има масово изнасяне към Пловдив или към секат язамтези които са голям офис или в чужбина.

    Коментиран от #40, #184

  • 38 Гост

    5 4 Отговор

    До коментар #36 от "Хи хи":

    Ням някой, в Ез има правила. И ако някой реши да изкарва бъ гъ от Ез ще видиш не 150.к на жълтите павета а 1 млн и 500.к хахахах

    Коментиран от #39

  • 39 Хи хи

    2 9 Отговор

    До коментар #38 от "Гост":

    Радев печели, а той е ПРО Путин. ще има да чакаш на жълтите павета някой да плаче за ЕС, особено пък ако вдигнат данъците на имотите !!

    Коментиран от #41

  • 40 Хи хи

    3 4 Отговор

    До коментар #37 от "Гост":

    Изобщо, ама ИЗОБЩО не ми пука къде ходят, ко щат и на Марс да вървят !

    Коментиран от #42

  • 41 Гост

    5 2 Отговор

    До коментар #39 от "Хи хи":

    Ще видим,.но си помни думите защото винаги след като си на а к Ун ги забравяш хахаха
  • 42 Гост

    4 2 Отговор

    До коментар #40 от "Хи хи":

    И на мен, просто ти казвам че както сега София намалява по население ако тая простотия с цените продължи ще останете още по малко софЕнци хахах

    Коментиран от #46

  • 43 хаха

    6 5 Отговор

    До коментар #34 от "Гост":

    Аз не говоря за България, а за цял ЕС. В България не сме толкова зле като Германия, УК, Франция, Италия, Испания, Холандия и т.н. В България младите с 10% плосък данък като цяло един се оправят(тия с поне 3-4000лв/1500-2000 евро нетни заплати), други заради ниските заплати за начална работа нямат грам шанс. Но още не сме видели германски наеми по 1500-2000 за едностаен, ДОД до 50%, депозити за влизане под наем на жилище хиляди евра и подобни. Статията е все пак за ЕС, а не за България само.

    Коментиран от #44, #45

  • 44 Гост

    6 5 Отговор

    До коментар #43 от "хаха":

    А аз ти говоря точно за България..и това обяснявам но никой не чете. Пътя на данъците в България е нагоре. Пари няма а кредитите който държавата тегли вече послъпват.

    Коментиран от #47

  • 45 Гост

    7 3 Отговор

    До коментар #43 от "хаха":

    И не срванявай само данъците в България с тези на запад а сравни и заплатите. Защото в Германия те са по 5; на българските а цените в магазина там и тук са съшите

    Коментиран от #48

  • 46 Хи хи

    5 5 Отговор

    До коментар #42 от "Гост":

    Плюс това не забравяй, че там така ги таковат, но не могат да мърдат щото са ги хванали за топките, а у нас хората скачат и протестират, ако трябва и свалят правителства.
  • 47 хаха

    4 4 Отговор

    До коментар #44 от "Гост":

    Да. Явно е неразбиране. В моя коментар за данъците говоря за ЦЕЛИЯ ЕС. У нас сме изключение и не го и споменавам нашето. Затова и давам удръжки 40-50% от заплатата, данък на дохода от наем пак 40-50% да го прави двоен, наем 2000 евро(в Холандия, Германия, Франция, Испания е масов в големите градове). Затова и давам цена на апартамент до 1000000, защото там стигат толкова нормалните по 50-60кв.м.
    Отговорът ти беше за България на нещо писано за Западна Европа. Затова и писах, че коментирам цялостно заради това, че статията е "Средният европеец не може да си позволи жилище", а не "българинът не може да си позволи жилище". И дано не дойде западната разсипия с данъците и регулациите и у нас.

    Коментиран от #49, #54

  • 48 хаха

    4 4 Отговор

    До коментар #45 от "Гост":

    В Германия наем в Берлин е над 1500 евро. Нетната СРЕДНА заплата е към 2000-2200 евро. Води се бруто 3000. МРЗ е към 1500 нето, а високите са така облагани прогресивно, че 5 пъти средната дава 3 пъти средната НЕТО- 18500 бруто=7500 нето след 11000 удръжки. И тия 18500 са 1% от населението, а не е масово.
    Българин с 1000 евро чисто под наем в София има в себе си след наема 500 евро свободни при идея по-ниски цени на услуги. Немец на 2000 евро пак остава при късмет да е с нисък наем с 500 евро за ток, вода, храна, телефон, транспорт и т.н. Не си мисли, че немците са богати. Одраха им кожите с данъци и цените на енергията. Германия губи годишно хиляди инженери и лекари, почти всеки завършил университет бяга. Защо ли? Защото отиват в Швейцария, Люксембург, САЩ, Кипър на по-ниски данъци и по-високи заплати. Вече даже обмислят данък за емиграция- 20-25% от оценката на цялото ти имущество еднократно, белким те спре да избягаш. Англия и Франция вече имат този данък.

    Коментиран от #51, #53

  • 49 Гост

    7 3 Отговор

    До коментар #47 от "хаха":

    Отново обяснявам, защото явно не си в час. НА ЗАПАД ИМА ПОДОХОДНО ОБЛАГАНЕ КОЕТО СКОРО ШЕ СЕ ВЪРНЕ ТУК ЗАШОТО ПРЕДИ 15 ГОДИНИ И В БЪЛГАРИЯ БЕШЕ СЪШОТО. Та тези 50. пр облагане са за хора които печелят над 100 к годишно а тези на минимална заплата не плащат данък за разлика от бг където 80.пр са на минимална и плащат данък. Това с 1 млн евро за апартамент отново е партенка защото и в София вече искат милиони за апартамент от 100 м2

    В Париж и в Лондон може да се купи апартамент от 50 м2 за около 300-350 к евро толкова колкото се иска за панелка във Варна а за София вече няма под 300 к . Говоря за България защото тук също вече не може да се купи нищо от средният работещ. Цените са смешни вече са по високи от тези в западна Европа сащ и канада

    Коментиран от #52

  • 50 Факт

    6 2 Отговор

    До коментар #22 от "наплива на талази хлебарки с родата им е":

    Ето до какво води неконтролираната имиграция – стагнация на заплатите и имотна криза!
    Ето защо, освен че трябва да се борим с нелегалната имиграция, трябва да бъдем много строги и към легалната!
    От имигрантите печелят само чорбаджиите, обикновените хора духат супата!
  • 51 Гост

    4 2 Отговор

    До коментар #48 от "хаха":

    "Германия наем в Берлин е над 1500 евро. Нетната СРЕДНА заплата е към 2000-2200"

    В София наем = 700 евро.
    Средна заплата 1600 евро бруто

    Средна брутна месечна заплата: Около 4 000 евро (48 000 евро / 12 месеца).
    Средна нетна заплата (чисто): Нетната заплата силно зависи от данъчния клас (семейно положение, деца, църква). Средно в Германия остават около 65% от брутната сума. При 4000 евро бруто, нетната заплата може да варира между 2 300 и 2 700 евро в зависимост от данъчния клас.


    Средна цена на кв. метър (студен наем): Между 13,11 € и 16,20 €. За ново строителство цените често надвишават 20 € – 27 € на кв. м.
    Едностаен апартамент (50 кв. м):
    Студен наем: Около 800 € – 1 050 €.
    Топъл наем: Приблизително 1 000 € – 1 230 €.
    Двустаен апартамент (75 кв. м):
    Средният топъл наем е около 1 650 €. В централни райони като Мите (Mitte) цените достигат 1 750 €

    Както казах в България 80 процента да на минимална заплата И ПЛАШАТ ДАНЪК ВЪРХУ НЕЯ в Германия минималната не се облага

    Коментиран от #59

  • 52 хаха

    4 4 Отговор

    До коментар #49 от "Гост":

    Явно не си много запознат с Германия. до 12348 евро- 0 данък, до 69879 14-42% прогресивно, до 277826 42%, над 277826 45%. МРЗ им е около 2000 евро на месец, необлагаемият доход е към 1000 евро. Т.е. тези на МРЗ плащат на половината си заплата 14% ДОД.
    И много ме интересува данъкът на високо платените, защото общак на МРЗ не те лекува в болница, не ти прави операция на сърцето, не проектира нов автомобил или компютър, не оправя електрическата мрежа и т.н. А и, когато тези хора се изнесат, бюджетът си търси досегашния приход от по-ниско платените и вдига и техния данък да изравни.
    В целия Запад топ 10% плащат над 50% от данъците и пак се реве да се дерат повече. После защо държавите затъвали....

    Коментиран от #55, #58

  • 53 Гост

    5 4 Отговор

    До коментар #48 от "хаха":

    Отново лъжеш и надценяваш както те устройва

    стандартен апартамент от около 85 кв. м, общите разходи за режийни обикновено са между 280 € и 400 €.
    Ето разбивка на основните пера:
    Отопление и топла вода: Това е най-голямото перо. За среден апартамент сумата е около 120 € – 180 €.
    Електричество: В Германия токът е сравнително скъп. За домакинство от двама души средната сметка е около 80 € – 110 € (в зависимост от това дали използвате енергоспестяващи уреди).
    Вода, боклук и поддръжка: Обикновено са включени в „топлия наем“ (Warmmiete) и възлизат на около 60 € – 90 €.
    Интернет и телевизия: Стандартен пакет със скорост 100 Mbps струва около 35 € – 50 €. Задължителната такса за радио и телевизия (Rundfunkbeitrag) е 18,36 € на домакинство.
    Сравнение с доходите

    В София ако имаш три радиатора плащаш повече отколкото в берлин
  • 54 Прогресивен данък

    5 3 Отговор

    До коментар #47 от "хаха":

    Вече е договорено, че ще бъде въведен, иначе - Фалит на държавата. Другите данъци също ♂️, евтините пари свършиха, идва кръчмаря със сметката. Данък имот е най лесен за вдигане, също пропорционално и според пазарни цени
  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Гост

    7 2 Отговор
    12348 евро- 0

    ДА,.ТОВА КАЗВАМ НО нЕ ЧЕТЕШ, ЧЕТИ БЕ ВУи.ЧЕТИ

    НУЛА ДАНЪК ВЪРХУ МИНИМАЛНАТА В ГЕРМАНИЯ

    В БЪЛГАРИЯ ДОПЛАЩАШ ЗА ПОСЕЩЕНИЕ НА ЛЕКАР ИЛИ ПОСЕЩЕНИЕ В БОЛНИЦА
    НА ПЪРВО МЯСТО Е ЕВРОПА СМЕ ПО ДОЛАЩАНЕ НА МЕДИЦИНСКИ УСЛУГИ СЛЕД КАТО ВЕЧЕ СМЕ ПЛАТИЛИ ОСИГУРОВКИ ЗА ТЯХ

    плашаюр за частни уроци след като в училище децата би трябвало да са добре подготвени.
    Това са скрити данъци е България има и много други тях защо ме го смяташ?
  • 58 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #52 от "хаха":

    Отново, не повтаряй това което съм написал аз за да те опровергая а прочети ти какво пишеш защото сега излиза че не си писал лупостите които си написал
  • 59 хаха

    2 5 Отговор

    До коментар #51 от "Гост":

    Първа лъжа:
    "80% от хората в България са на минимална заплата". Не са. Според НСИ средната заплата е 1600 евро, а някак си тези с над 3500-4000 евро са около 10000 човека. Как така милиони на 600 евро срещу 10000 топ платени дават 1600 средно?
    "Към началото на 2026 г. броят на осигурените лица на минимална работна заплата (МРЗ) в България е приблизително 400 000 – 440 000 души. Точният брой варира спрямо промените в минималния осигурителен доход (МОД) и новите нива на заплащане." източник- НАП
    "Към края на декември 2025 г. броят на наетите лица по трудово и служебно правоотношение в България възлиза на 2,34 милиона души по предварителни данни на НСИ"
    как изкара, че 440000 са 80% от 2340000?
    Втора лъжа:
    "В Германия МРЗ не се облага". Необлагаемият доход е до около 1000 евро на месец. МРЗ e бруто 2409 евро. Т.е. плащат ДОД на ставка 14% на около 1409 евро.
    Аз ти говорех за наеми в Берлин, Мюнхен и другите големи градове. Ти даваш наеми в по-малките. И тук в Пловдив наем е наполовина на софийския, а в Пещера и 1/4.
  • 60 хаха

    2 4 Отговор
    Първа лъжа:
    "80% от хората в България са на минимална заплата". Не са. Според НСИ средната заплата е 1600 евро, а някак си тези с над 3500-4000 евро са около 10000 човека. Как така милиони на 600 евро срещу 10000 топ платени дават 1600 средно?
    "Към началото на 2026 г. броят на осигурените лица на минимална работна заплата (МРЗ) в България е приблизително 400 000 – 440 000 души. Точният брой варира спрямо промените в минималния осигурителен доход (МОД) и новите нива на заплащане." източник- НАП
    "Към края на декември 2025 г. броят на наетите лица по трудово и служебно правоотношение в България възлиза на 2,34 милиона души по предварителни данни на НСИ"
    как изкара, че 440000 са 80% от 2340000?
    Втора лъжа:
    "В Германия МРЗ не се облага". Необлагаемият доход е до около 1000 евро на месец. МРЗ e бруто 2409 евро. Т.е. плащат ДОД на ставка 14% на около 1409 евро.
    Аз ти говорех за наеми в Берлин, Мюнхен и другите големи градове. Ти даваш наеми в по-малките. И тук в Пловдив наем е наполовина на софийския, а в Пещера и 1/4.

    Коментиран от #61, #62, #63, #64, #66

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 БЕРЛИН

    5 2 Отговор

    До коментар #60 от "хаха":

    Средна брутна месечна заплата: Около 4 000 евро (48 000 евро / 12 месеца).
    Средна нетна заплата (чисто): Нетната заплата силно зависи от данъчния клас (семейно положение, деца, църква). Средно в Германия остават около 65% от брутната сума. При 4000 евро бруто, нетната заплата може да варира между 2 300 и 2 700 евро в зависимост от данъчния клас.


    Средна цена на кв. метър (студен наем): Между 13,11 € и 16,20 €. За ново строителство цените често надвишават 20 € – 27 € на кв. м.
    Едностаен апартамент (50 кв. м):
    Студен наем: Около 800 € – 1 050 €.
    Топъл наем: Приблизително 1 000 € – 1 230 €.
    Двустаен апартамент (75 кв. м):
    Средният топъл наем е около 1 650 €. В централни райони като Мите (Mitte) цените достигат 1 750 €
  • 63 скала на облагане в германия

    4 2 Отговор

    До коментар #60 от "хаха":

    Необлагаем минимум (Grundfreibetrag): Доходите до определен праг (около 12 000 – 12 500 евро годишно в зависимост от финалните законодателни промени за 2026 г.) са напълно освободени от данък.
    Начална данъчна ставка: Веднага след необлагаемия минимум данъкът започва от 14%.
    Прогресивно нарастване: Процентът плавно се покачва с увеличението на доходите до достигане на 42% (обикновено за доходи над 66 000 – 67 000 евро годишно).
    Данък „Богати“ (Reichensteuer): За много високи доходи (над 277 000 евро) ставката достига 45%
  • 64 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #60 от "хаха":

    Къде са тези 50 процента данъци?
  • 65 Балъчета

    3 4 Отговор
    Ши пукате ли балоня вее

    Коментиран от #67, #68

  • 66 Гост

    5 2 Отговор

    До коментар #60 от "хаха":

    "Според НСИ средната заплата е 1600 евро"

    За кое говориш за България или за София?
    "Средната брутна месечна заплата в България за началото на 2026 г. се очаква да достигне около 1370 евро"

    София

    Към началото на 2026 г. средната брутна месечна заплата в София (град) е между 1859 и 1914 евро

    Като изкривяването е огромно защото в България има МАЛКО хора с огромни заплати които изкривяват средната стойност а в Германия не е така.

    "лица на минимална работна заплата (МРЗ) в България е приблизително 400 000 – 440 000"

    Да, виждаш ли колко е некоректно да пиша така както пишеш.ти сиреч да преувеличавам

    Или това са 20 пр на минимална заплата в България

    Германия

    Според някои по-широки оценки, заедно с работещите на ниски заплати (low-wage sector), процентът на хората с доходи близо до минималните може да достигне около 16-17% от всички заети

    И тук вземи под внимание населението в трудоспособна възраст в двете държави и съпостави процентно хората на минимална заплата.

    И точно това пиша вече за десети път

    Че в България минималната заплата се облага което прави доходите още по ниски а в Германия не се облага което дава повече доходи на най бедните.
  • 67 Балонът издиша вече балък

    4 4 Отговор

    До коментар #65 от "Балъчета":

    Сделките се сринаха така се започва хайай

    Коментиран от #69

  • 68 Ми не

    5 3 Отговор

    До коментар #65 от "Балъчета":

    Той сам се спука, ай със здраве
  • 69 Гост

    4 5 Отговор

    До коментар #67 от "Балонът издиша вече балък":

    Така се е спукал щото цените са само нагоре

    Коментиран от #70

  • 70 Друг Гост

    6 4 Отговор

    До коментар #69 от "Гост":

    Сделките са надолу, в такъв случай цените са без значение

    Коментиран от #71

  • 71 Ха ха ха

    3 6 Отговор

    До коментар #70 от "Друг Гост":

    Къде ги бе виде , че са надоле а смехх

    Коментиран от #72, #73

  • 72 Друг гост

    8 3 Отговор

    До коментар #71 от "Ха ха ха":

    София. -38,1%тримесечие спрямо тримесечие
    -12,3% годишн база
    Пловдив. -43,5%. -2,1%
    Варна -43,3%. -21,5%
    Бургас. -39,7% -18,0%
    Ключови изводи
    Рязък

    Коментиран от #75

  • 73 Ххаахах

    6 2 Отговор

    До коментар #71 от "Ха ха ха":

    Май не живееш у бъ гъ а у Пакистан ххаха
  • 74 Факт

    3 6 Отговор
    Защото е в клуба на богатите.

    Коментиран от #80

  • 75 Факт

    6 4 Отговор

    До коментар #72 от "Друг гост":

    И на -70% да станат, изтърваха времето за продаване. Вече никой не търси.

    Коментиран от #76

  • 76 Ха ха ха

    5 7 Отговор

    До коментар #75 от "Факт":

    То никой нормален не продава качествен имот - а ти легай леги леги , че ютри ногУ бач и си на тръстиката

    Коментиран от #83

  • 77 смях

    7 2 Отговор
    Какъв недостиг като в София над 30% от жилищата са празни. След 5-6 години ще са над 40%. Тоест жилища има, но не се използват за живеене. Има държави в които това успешно се регулира като много по-високи данъци за празни жилища например. Но тук властта също пере пари в жилища, за това и не само ще стоят празни, ами и ще плащат смешни данъци.

    Коментиран от #79

  • 78 хихи

    2 6 Отговор
    Мярката е една и се казва държавна жилищна политика.......

    Коментиран от #81

  • 79 повичаване на данъците

    4 3 Отговор

    До коментар #77 от "смях":

    е задължително, дано скоро го въведат
  • 80 Тръпчо

    6 2 Отговор

    До коментар #74 от "Факт":

    Клуба богатите е Г7 не те знам откъде го измисли това че бъ гъ е там ? Явно слушаш глупостите по телевизията хахаха
  • 81 Когато една държава се намеси на

    5 1 Отговор

    До коментар #78 от "хихи":

    Свободния пазар обикновенно всичко се прецаква
  • 82 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 83 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 84 Дейвид

    3 8 Отговор
    Точно така. Нищо свястно няма на пазара. Във Варна сделките намаляха, не защото няма търсене, а защото няма качествено предлагане. Спецификата на града е такава, че хубавите места за строеж отдавна са застроени и разпродадени, а това, което остана е зле. Колкото до празните имоти - те са закупени с инвестиционна цел и собственика си ги държи празни, като дългосрочна инвестиция. Защо да пуска вътре разни диви селяци да о....т новото жилище.

    Коментиран от #85, #86, #88, #89, #90, #91

  • 85 Отново глупости

    7 3 Отговор

    До коментар #84 от "Дейвид":

    На пазара има предостатъчно хубави имоти но на фантастични цени които хората вече не плащат. Сделките намаляха защото горивото се изчерпа през 2025 и ще продължи да се изчерпа просто защото пика отмина. Следват корекциите .

    Колкото до новите имоти има строители които са завършили сградите и са на акт 16 но чакат и не продават защото чакат да дойде Годо който никога няма да дойде и в крайна сметка те ще продават с отстъпки
  • 86 Мен

    5 1 Отговор

    До коментар #84 от "Дейвид":

    Ръстът на новите обяви за продажба през първото тримесечие на 2026 за страната е 25 процента, за София 28 процента.
  • 87 защото

    4 1 Отговор
    оптималната цена на едно средно жилище при оптимлана икономика и демография е 2.3 средногодишни брутни заплати. А сега е 8-9 годишни заплати. У нас 15+ заплати, а апологетите на "светия" хоросан проигнозират цени от 20 годишни брутни заплати.
    Надутите имоти натискат икномомиката към рецесия.
    В Германия и Франция и пр. вземат някакви мерки. Тук се чудим как да надуем балона, сякаш кой знае какъв хаир ще видим от космически цени и лиспа на сделки.
    Освен до рецесия, тази паразитна реалност води до демографски колапс. Справка Южна Кореа, САЩ, Европа, Япония и пр.
  • 88 ти луд ли си

    5 3 Отговор

    До коментар #84 от "Дейвид":

    Във Варна имотите се удвоиха!
    Предлагането се разнообрази на макс с ново строителство от миниатюрни апартаменти до триетажни мезонети с перфектна панорама, къщи всякакви в града и около града, и каквото ти душа иска. Качеството се пдобри значително. Доста миникомплекси по кварталите топ качество на строежа с паркинги и всякакви удобства....
    Няма кой да даде исканите пари. Това е проблемът.
    Ти във Варна стъпвал ли си някога? И ако да , излизал ли си от панелката на баща си?
    Предлагане има, качеството се подобрява. Проблемът е, че няма купувачи на тези цени, вкл. и заради свръхпредлагане. Градът е намалял от 320 000 на 305 000 жители при увеличено предлагане и висока безработица. И това е най-желаният уж град за живеене... не ми се мисли за Плевен, Русе, Враца, Добрич, ЯМбол, Силистра, Видин и пр загубили между 30 и 50 процента от броя жители, а и наличните жители са основно нови гащници, нахлули от селата...
    Дай да им предложим още толкова и още по-скъпи апартаменти, щото те изкупиха наличните :)))))))))
  • 89 Ей добружанец

    3 2 Отговор

    До коментар #84 от "Дейвид":

    Не се изаквай за Варна неподготвен, миришат ти чорапите, кнвесгктуре
  • 90 Ха ха ха

    3 2 Отговор

    До коментар #84 от "Дейвид":

    Вуе, къртиш 🤪🤪🤪
  • 91 Амадо

    2 4 Отговор

    До коментар #84 от "Дейвид":

    Ужасно си прав,ама нашия Кочо не иска да го разбере и от 7 - 8год. все пука балоня.И аз имам познати и роднини които са купили лукс имоти и седят заключени и не ги дават под наем да им ги изпотрошат.Нашия плачко не иска да проумее,че има хора с пари които не ги вълнуват разни дребни битовизми.

    Коментиран от #92, #94

  • 92 Деивид

    0 3 Отговор

    До коментар #91 от "Амадо":

    Сам си пиша , Амадо

    Коментиран от #95

  • 93 Амадо

    1 4 Отговор
    Нашия Кочо си мисли,че всички са като него от аванс до заплата

    Коментиран от #96, #97

  • 94 Палячо

    6 2 Отговор

    До коментар #91 от "Амадо":

    Това което ти не можеш или не искаш да разбереш е че хората с пари са 0.0000001 процент. Те не правят пазара. Пазара се прави от масовия купувач който не може и не иска да плаща тези цени. Затова сделките се сринаха

    Хахахах
  • 95 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 96 Дейвид

    2 4 Отговор

    До коментар #93 от "Амадо":

    Ти и аз - едно сме, прекарани инвестиуре у Варната

    Коментиран от #98

  • 97 Да най накрая схвана

    4 2 Отговор

    До коментар #93 от "Амадо":

    Всички сте с кредити до ушите и живеете точно от аванс до заплата .
    Хората с пари имат достатъчно имоти, те инвестират в неща за които ти не искаш и не знаеш че носят пари

    Коментиран от #99, #100

  • 98 Амадо

    2 2 Отговор

    До коментар #96 от "Дейвид":

    Знам, ти продаде ле, аз не, ся ко ша прайм
  • 99 Така е

    2 2 Отговор

    До коментар #97 от "Да най накрая схвана":

    За половин година от акции, ДЦК и облигации спечелих три пъти повече, отколкото от инвестицията в двустен центъра
  • 100 Неудачник

    2 5 Отговор

    До коментар #97 от "Да най накрая схвана":

    Кога най после ще проумееш,че много хора имат пари и бизнес,много хора работят в чужбина и пращат пари. А ти реви самУ тук по цел дън

    Коментиран от #101, #104

  • 101 Палячо

    5 2 Отговор

    До коментар #100 от "Неудачник":

    Колко? Кажи да чуя колко са тези много хора?

    Коментиран от #105

  • 102 Ревльо

    2 4 Отговор
    Бегай да бачкаш,че тоя тир требе да го разтоварите до довечера, и евентуално ако имаш сили ши пукиш балона

    Коментиран от #106

  • 103 Ръстове.... и Спадове

    2 4 Отговор
    Има ръст - на броя на обявите продавам
    Има спад - на търсенето на имоти за покупка

    Коментиран от #191

  • 104 Дребен консултант - фалирам

    2 2 Отговор

    До коментар #100 от "Неудачник":

    Стоматолог - все по малко клиенти, скъпо е, търпим
  • 105 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 106 Не, не

    4 2 Отговор

    До коментар #102 от "Ревльо":

    Не бягай по тъч линията питам колко са тези хора?

    Коментиран от #107

  • 107 Аз Кочо

    1 3 Отговор

    До коментар #106 от "Не, не":

    Туко що написах и не знам защо ме изтриха - хиляди са

    Коментиран от #109, #112, #113, #115

  • 108 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 109 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 110 Да........

    4 3 Отговор
    Констатират: "Виждаме млади хора, които не могат да започнат своя възрастен живот, защото често живеят с родителите си 10 години по-дълго, отколкото биха искали.“
    Ами то още от детската градина мама и тати да им купят жилище на младоците, та да са рахат!
    Да поработят малко, да допринесат нещо за обществото, па тогава да мислят какво им се "полага" и какво - не.
  • 111 Палячо

    5 1 Отговор
    Колко хиляди?
    Населението в трудоспособна възраст е 2 млн и 900 хиляди.

    Според данни на Zaplatomer. bg и пазарни наблюдения за 2025/2026 г.:
    Около 10% от работещите получават възнаграждение под 739 EUR (ок. 1445 лв.).
    Около 80% попадат в широкия среден диапазон между 739 EUR и 2496 EUR (1445 лв. – 4880 лв.).
    Около 10% от трудещите се получават над 2496 EUR (над 4880 лв.).

    Анализи на бизнеса (АИКБ) показват сериозно струпване в най-ниския децил. Към края на 2024 г. над 45% до 50% от работещите на трудов договор са получавали заплати до 1000 лв.. С увеличението на минималната работна заплата (МРЗ) на 1077 лв. за 2025 г. и 1213 лв. за 2026 г., се наблюдава процес на "изравняване", при който голяма част от нискоквалифицирания персонал получава почти идентични суми
    Основни показатели (към 2025-2026 г.)
    Средна работна заплата (СРЗ): През четвъртото тримесечие на 2025 г. тя достига 2678 лв. бруто.
    Медианна заплата: Тя е по-ниска от средната (обикновено около 70-75% от нея), което означава, че 50% от българите печелят под около 1900-2000 лв. бруто.

    Коментиран от #114

  • 112 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 113 Оправи си ника

    3 2 Отговор

    До коментар #107 от "Аз Кочо":

    Амадо - прекарания брокер

    Коментиран от #117

  • 114 Лигльо

    2 4 Отговор

    До коментар #111 от "Палячо":

    Пак написах и ме тръкнаха за 3 ти път
  • 115 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 116 Какво Вуе

    4 3 Отговор

    До коментар #115 от "?????":

    Какво пак ибълвочи че не те разбрах

    Коментиран от #119

  • 117 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 118 Аз Кочо

    5 4 Отговор

    До коментар #115 от "?????":

    Вуето е гумичката, хахаха не аз хихих

    Коментиран от #122

  • 119 Лигльо

    2 6 Отговор

    До коментар #116 от "Какво Вуе":

    За 4 ти път ме тръкнаха, ама ни рива като теб всеки път

    Коментиран от #121

  • 120 Скоро въвеждат прогресивен данък

    5 5 Отговор
    Повишава се и имотен данък, ще е по пазарна цена
    Който продал - продал, инвестътурите са прекарани

    Коментиран от #123, #124, #125, #127

  • 121 Е как да ни ривеш

    4 2 Отговор

    До коментар #119 от "Лигльо":

    Вече 100 пъти се оплака как те тръгнали, браво да тръкат постоянно ако може
  • 122 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 123 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 124 Това е истина

    1 5 Отговор

    До коментар #120 от "Скоро въвеждат прогресивен данък":

    Всички партии са съгласни, но го забравиха заради изборите

    Коментиран от #126

  • 125 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 126 Забавиха

    1 5 Отговор

    До коментар #124 от "Това е истина":

    забавено, не е забравено

    Коментиран от #128

  • 127 Е...... щом е така

    2 6 Отговор

    До коментар #120 от "Скоро въвеждат прогресивен данък":

    Е...... щом е така - ще продавам! Виждам, че си мераклия. За теб ще заделя една панелка /"нов панел"/ в Люлин 6. Малка гарсониерка 40 кв.м. /но икономична за отопляване/, на първи етаж е - не ползваш асансьор, а и той обикновено не работи, за ремонт е за да можеш да я направиш по свой вкус, съседите са весели и задружни хора - денонощно купонясват, а цената е като за теб, народна, само 200000Е.
    Да добавя, домоуправителят е социално слаб и затова всеки месец събира само толкова пари, колкото му са необходими за да живее охолно. Но...... то всички домоуправители са такива - затова това не го броя за екстра и те съм го включил в цената.

    Коментиран от #131, #132

  • 128 Ха ха ха

    3 4 Отговор

    До коментар #126 от "Забавиха":

    Като се вдигне нещо то по веригата се вдига всичко -ще ти вдигнат наемаа шморц

    Коментиран от #133, #135

  • 129 Вуее

    7 2 Отговор

    До коментар #125 от "Ха ха ха":

    Потенциални кОпувачи основно са от съсловието на милиционерите и военните. Прогресивния данък ще се отрази най много на техните заплати, защото са много над средните

    Коментиран от #134

  • 130 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 131 Баламурник

    3 4 Отговор

    До коментар #127 от "Е...... щом е така":

    Бегай да бачкаш,достатъчно ме разтовари и развесели ха ха ха

    Коментиран от #136

  • 132 Ето това е имотния пазар в България

    5 3 Отговор

    До коментар #127 от "Е...... щом е така":

    Пълна ееавка и надути цени - смешни вече дори и на децата
  • 133 Нцъ, не позна

    4 3 Отговор

    До коментар #128 от "Ха ха ха":

    Хората нема да имат пАри за леб, кой че ти доде у софеа да ти плаща наем. Че си седат у тех си и че глеад крави, и картофе, нема да ти дават наем
  • 134 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 135 Гост

    5 3 Отговор

    До коментар #128 от "Ха ха ха":

    Като се вдигне нещо заплата ти вече няма да се вдига, няма пари а кредита си върви и вече сме на юрибор а ЕЦБ ще вдига лихвите сиреч няма пари за ядене защото требе за кредито, ххаах
  • 136 Май ти избега фас паузата ли свърши

    4 2 Отговор

    До коментар #131 от "Баламурник":

    Хахаха, айде после като дойде тая в 16 ч ще кажеш още некой бисер hohoho
  • 137 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 138 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 139 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 140 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 141 Амадо

    2 1 Отговор

    До коментар #139 от "Аз кочо":

    Сакън нидеи ще се набутъж
  • 142 А ти си по умен така ли

    6 3 Отговор

    До коментар #140 от "Ех колко си тъп":

    Добре, ще си купя в мръсна бедна корумпирс с София н цена като в Париж Лондон Виена, хахаха, знаеш ли кога, когато ти цъфнат бузите узади хаха

    Коментиран от #144, #186

  • 143 Да умен съм

    2 6 Отговор

    До коментар #138 от "А ти си по умен така ли":

    Повечето хора го правят. Не че им харесва, но са принудени. Сигурно всичките са тъпи? А и 200 000 вече не са нещо невиждано. Ти сигурно живееш в дома на родителите си и ми философстваш. Хайде че трябва да нахраниш животните.

    Коментиран от #146, #148

  • 144 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 145 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 146 Прос си

    4 3 Отговор

    До коментар #143 от "Да умен съм":

    200 к евро не са нищо, ахахаха момче нищо не са защото ги нямаш но отиваш в банката и ги получаваш като кредит, но още не си видял как се изплащат защото това става от 20 до 30 години.
    Някъде към. петата година ще разбереш ахахаха

    И съм ти казвал да не ме мислиш а да мислиш за кредито ти

    Коментиран от #149

  • 147 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 148 Не вуе

    3 3 Отговор

    До коментар #143 от "Да умен съм":

    На тия цени вече никой не копува
  • 149 Не умен съм

    3 4 Отговор

    До коментар #146 от "Прос си":

    Аз лично имам и за мен и за детето. Така че аз съм си свършил работата когато е трябвало. Тогава тези като теб пак философстваха. Така и ще го караш. Като не можеш не можеш. Айде бегай да си купиш в Париж. Що стоиш тук?

    Коментиран от #151

  • 150 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 151 Не, тъп си

    6 3 Отговор

    До коментар #149 от "Не умен съм":

    Детето ти ще порасне и както 90 от от българските деца ще ти каже да му дадеш пари да иде да учи в чужбина а то още изплащаш кредита и ще мигаш на парцали, денги нет. А един ден ще продаде вече овехтелия коптор за който ти си дал половината живот и или ше изхарчи парата както повечето или просто ще си купи друго нещо или другаде по света

    Коментиран от #153

  • 152 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 153 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 154 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 155 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 156 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 157 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 158 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 159 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 160 Така и не каза

    4 3 Отговор

    До коментар #153 от "Не не съм тъп, а ти":

    Чий го дириш тука по имотните сайтове, като ужким не си продавач, не си и кОпувач, и брокер уж не си бил, пък все акъл даваш на хората да купуват на цени като за Ню Йорк. Има нещо сбъркано в теб и все още не мога да го разбера

    Коментиран от #162

  • 161 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 162 А ти чий го дириш

    3 5 Отговор

    До коментар #160 от "Така и не каза":

    Ти па кой си да ми обясняваш че не трябва да купувам? Виж от къде тръгна спора- било по- евтино в Европа, а в България можело да купиш за 5000. Е не можах да не ти отвърна на глупостите.

    Коментиран от #165, #166

  • 163 Вуеееее

    5 4 Отговор

    До коментар #161 от "Ами да":

    КУПИ, СЕГА Е ИЗГОДНО, утре ще е късно, нали това проповядваш, какво по изгодно ще излезе след като цените само щели да растат.?
    Много добре разбираш че нищо няма да купиш на тези цени не само защото нямаш пари но защото всички виждаме измамата

    Престани да намамваш хората да купуват за да поддържат цената на коптора ти който си купил с кредит.

    Коментиран от #167

  • 164 По-изгодно, като за теП

    6 2 Отговор

    До коментар #161 от "Ами да":

    43 кв.м гарсонер в Ботунец, ама с две бани, едната на терасата с лиген. Така де, при таа инфлация може да си копиш и съседния гарсонер, и той се прудава за 300 000 €, супер изгодно е, баш като за теП
  • 165 Ами купи

    5 3 Отговор

    До коментар #162 от "А ти чий го дириш":

    Нали това казвам КУПИ !

    НО НЕ КУПУВАШ А БЪРБОРИШ ПО САЙТОВЕТЕ НО НЕ ДАВАШ ПРИМЕР
  • 166 ти не копуваш

    5 3 Отговор

    До коментар #162 от "А ти чий го дириш":

    ти продаваш, ама няма на кой, аб далите свършиха, ти беше последния дошел у градо да копи
  • 167 Абе смотльо

    5 5 Отговор

    До коментар #163 от "Вуеееее":

    Хайде да не ми правиш сметка! Ходи си купи къща за 5000. Нали от там ни тръгна разговора. Нито навивам някого да купува нито да не купува. Но запомни- на твоята улица слънце никога няма да изгрее защото си смотльо който може само да прави сметка на другите.

    Коментиран от #169, #170, #172, #174

  • 168 Амадо

    4 5 Отговор

    До коментар #150 от "Е ха":

    Той от години така си цинкя и се пука балона
  • 169 Няма проблем

    6 4 Отговор

    До коментар #167 от "Абе смотльо":

    Ти си гледай фемилито и навивай женка си. че не си сбъркал, като си заборчлял на банките доживот,, за шепа тухли и киреч

    Коментиран от #171

  • 170 Амадо

    3 5 Отговор

    До коментар #167 от "Абе смотльо":

    Той така си реве от години, ama от София не мърда
  • 171 Абе смотльо

    4 5 Отговор

    До коментар #169 от "Няма проблем":

    Нямам какво повече да ти кажа. Можеш да продължаваш да си развърташ фантазията как другите са се минали, а само ти си тарикат. Щом това ти помага. Така като гледам никога няма да се засечем за да разбереш дали те лъжа или не. Обаче да знаеш , има и други, по- различни хора от теб. А чета статийте защото наистина се интересувам накъде върви пазара. Ама това е далече от теб.

    Коментиран от #173, #175, #177, #178, #179, #180

  • 172 Амадо

    3 5 Отговор

    До коментар #167 от "Абе смотльо":

    И аз съм му го казал,че е неможач и ревльо
  • 173 Аз кочо

    2 3 Отговор

    До коментар #171 от "Абе смотльо":

    Аз,съм много умен, разбра ли вуе

    Коментиран от #176

  • 174 Глупци като теб

    7 4 Отговор

    До коментар #167 от "Абе смотльо":

    Си дадоха всички пари и теглиха кредити за да купят кутиики в най бедната държава в ЕС. Купихте на цени като в западна Европа защото мислехте че ще продадете още по скъпо. Сега си трошете кратуните с златните тухли и хоросан в които уж инвестирахте и не давайте акъл на умните хора.
  • 175 Глупаците като теб

    6 3 Отговор

    До коментар #171 от "Абе смотльо":

    Сега останаха с пръст в уста защото сделките се сринаха. Останахте с надценките ви кутиики и се чудите какво се случи. Ето това се случи, че глупаците купихте а тарикатите вече излязоха от пазара като ви продадоха "златни" коптори
  • 176 Амадо

    4 2 Отговор

    До коментар #173 от "Аз кочо":

    Да, да и аз и аз да, да и аз съм лупак
  • 177 Еврика

    5 3 Отговор

    До коментар #171 от "Абе смотльо":

    ....„А чета статийте защото наистина се интересувам накъде върви пазара“...
    Така е Вуе, четеш, защото дори и ти осъзнаваш, че имотите са пред срив, а си купувал на скъпото и ще си прекаран скоро
  • 178 ей неграм мотник

    4 3 Отговор

    До коментар #171 от "Абе смотльо":

    статиЙте
    статиите
    аре обратно в първи клас, умния
  • 179 Смотльо е татко ти

    5 3 Отговор

    До коментар #171 от "Абе смотльо":

    Дето те изцвъкал такъв Гуем инвеститур хахах
    За 200-300 евро щеше да купиш имот навсякъде по белия свят но ти купи у бъ гъ шапка ти свалям инвеституре

    Коментиран от #189

  • 180 Пишман инвеститур

    4 3 Отговор

    До коментар #171 от "Абе смотльо":

    Далеч се пише а фантазията не се развърта а се развихря, например. И ти си седнал да ми давал акъл за имотния пазар. Ха ха ха

    Коментиран от #181

  • 181 Няма го

    4 3 Отговор

    До коментар #180 от "Пишман инвеститур":

    Сега пътува с трамвая към гарсонерата, като пристигне пак ще излае нещо умно със сто правописни грешки ха ха ха

    Коментиран от #182

  • 182 Е да

    4 2 Отговор

    До коментар #181 от "Няма го":

    Това вече го знаем защото от 4-5 години е редовен като дамски .икъл хахах
  • 183 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 184 Моше Честния с "Чесна 208 В"

    2 3 Отговор

    До коментар #37 от "Гост":

    Канада е мега тъпи място за живене нецстига пе ледено студено ами и СКЪПО.
    В Калифирния хората се изнасят в ТЕКСАС районите с езера .
    ТЕКСАС предлага безброй възможности за работа и бизнес ,цените на имотите по ниски ,е малко много са стрелят но пълно щастие нема

    Коментиран от #185

  • 185 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #184 от "Моше Честния с "Чесна 208 В"":

    Като идеш в Канада, което никога няма да стане, би могъл да я коментираш, а до тогава по добре си трай да не се изшагаш
  • 186 Съгласен!

    1 3 Отговор

    До коментар #142 от "А ти си по умен така ли":

    Не купувай! Имам нужда от наематели, хитри тарикати като теб.

    Коментиран от #187, #188

  • 187 Оффф

    4 1 Отговор

    До коментар #186 от "Съгласен!":

    Те наемателите в България с лопата да ги ринеш
    Цяла Западна Европа, Азия и Африка та даже и Северна Америка се избиха да наемат копторчета в бъ гъ. А пък възвращаемостта е огромна-1-2 процента само ако някой се задържи и не ти открадне радиаторите.
  • 188 Иххх

    4 1 Отговор

    До коментар #186 от "Съгласен!":

    А пък наемодател е всеки втори, върти пръстчета докато е набил наем като в западна Европа и чака ли чака Годо да дойде па той все не идва хаха
  • 189 ХаХаХа

    1 3 Отговор

    До коментар #179 от "Смотльо е татко ти":

    И като купиш в Париж, какво ще работиш там? Нито език знаеш, нито умения имаш! Лууузър нещ ас тен!

    Коментиран от #190

  • 190 Дрискоууу

    3 1 Отговор

    До коментар #189 от "ХаХаХа":

    Първо, карай го по спокойно когато си на с р Ан както винаги.
    Второ от къде ба лък като ТеБе знае какво знам и какво мога?
    Казвал съм ти сме ш Ен палячо да не ме мислиш а да мислиш за кредита който трябва да върнеш с ЛИХВИТЕ

    Коментиран от #192

  • 191 Лошо....., лошо.....

    2 3 Отговор

    До коментар #103 от "Ръстове.... и Спадове":

    Е...... щом е така - ще продавам! Виждам, че си мераклия. За теб ще заделя една панелка /"нов панел"/ в Люлин 6. Малка гарсониерка 40 кв.м. /но икономична за отопляване/, на първи етаж е - не ползваш асансьор, а и той обикновено не работи, за ремонт е за да можеш да я направиш по свой вкус, съседите са весели и задружни хора - денонощно купонясват, а цената е като за теб, народна, само 200000Е.
    Да добавя, домоуправителят е социално слаб и затова всеки месец събира само толкова пари, колкото му са необходими за да живее охолно. Но...... то всички домоуправители са такива - затова това не го броя за екстра и те съм го включил в цената.

    Коментиран от #193

  • 192 ХаХаХа

    1 4 Отговор

    До коментар #190 от "Дрискоууу":

    Вземам наеми, а не плащам лихви. Лихвите са за неща стници като теб, дето не заработват дори за хляба. по-добре дай една банкова сметка та да те подпомогнем поне малко, за скромното /скръбното/ ти съществуване. Аз поне ще ти приведа прилична сума.

    Коментиран от #194, #195

  • 193 Оооо нееееее

    4 1 Отговор

    До коментар #191 от "Лошо....., лошо.....":

    Това е без пари, аз на моята панелка искам 400 к и ми звънят всеки ден да ме ......поздравяват хахах
  • 194 Кога ги вземаш тия наеми

    3 1 Отговор

    До коментар #192 от "ХаХаХа":

    Като по цял ден си на обекто? Имаш една обедна и две фас паузи. Вуеее тая инфлация не ти се отразява добре, хахах
  • 195 Нещастник

    3 1 Отговор

    До коментар #192 от "ХаХаХа":

    Е татко ти че изтърсил токупрост син.
  • 196 емо

    1 2 Отговор
    Това са неща на които не трябва да се обръща внимание като Путин всичко за него са маловажни и незначителни неща. Също и Европа не трябва да мисли полицаите , мед. сестри , учителите не могат да имат собственно жилище това са маловажни неща за Украйна трябват пари това е най важното , как ще се сражават ако нямат финанси . ? Ако беше някой решителен Президент на Русия някои от Европейските градове щяха отдавна да се изравнени - щом искате война ще я получите трябваше да им каже . Наплюват на това ,че човечеството ще се самоунищожиm когато Русия като ядрена сила е на прага на разрушение , когaто няма да я има като държава защо ми е тоя свят когато Русия я няма -- трябваше да им каже Руският Президент и Евро..гейовете щяха да седнат на зад..ника си и да мируват . Той Путин им се усмихва като Мека Мария фъфли нарича ги колеги и партньори и те не го вземат нито на сериозна нито се съобразяват с него . Правят това си исакaт никой до сега не е наказан от наркомана клоун кото като просяк обикаля Европа и измъква Милиарди и Евро...гейовете са доволни стига да воюва срещу Русия това е най важното за тях . Досега страните които финансират пряко или участват във войната не са наказани правят това което си искат не са наказани още от ВСВ как няма да тръгнат отново на Изток ?- за реванш и огромните Руски природни богатства тях ги чака .

    Коментиран от #197

  • 197 Амин!

    1 0 Отговор

    До коментар #196 от "емо":

    Брато, ххааха
  • 198 Боко

    1 0 Отговор
    За да може урси и зельонаркомана да си купуват златни кенефи 💩👌
  • 199 Мнение

    0 1 Отговор

    До коментар #1 от "Ми питайте":

    Точно!

    А отговорът на въпроса е:
    Щото урсулите (спуснати начело на ЕС от епщайновите сатаняги зад океана), са поставени с цел да закрият този съюз (за да спасят долара)!!!
    Как да го направят това, ще попитате?!

    Много просто:
    Бежанци, санкции срещу Русия, скъпи и даже липсващи енергийни ресурси, "зелена сделка", пЛандемии, дигитални лични данни и валути, както и подаряване на милиарди европейски данъци на зеления корумпиран наркоман, който им връща после част от тия кражби!!!

    С ТОВА РЪКОВОДСТВО НА ЕС, ТОЗИ СЪЮЗ НЕ САМО НЯМА СВЕТЛО БЪДЕЩЕ, А НЯМА НИКАКВО БЪДЕЩЕ!!! В РЕЖИМ НА СВОБОДНО ПАДАНЕ Е! КОЕТО ЗНАЧИ, ЧЕ Е ВЪПРОС НА ВРЕМЕ МАСОВОТО НАПУСКАНЕ НА ЧЛЕНОВЕТЕ ОТ ЕС!!!
    ЕСТЕСТВЕНО БЪЛГАРИЯ ЩЕ Я ОСТАВЯТ ПОСЛЕДНА, ЗА ДА МОЖЕ "БОГАТИЯТ" НИ НАРОД ДА ПЛАТИ СМЕТКИТЕ НА КРЕДИТНИТЕ МИЛИАРДЕРИ В ЗАПАДНА ЕВРОПА!!!

    И АЗ СЪМ ПРИВЪРЖЕНИК НА ИДЕЯТА ЗА СВОБОДЕН ЕС И СВОБОДНО ДВИЖЕНИЕ НА ХОРА, СТОКИ И КАПИТАЛИ, НО ТОЗИ СЪЮЗ ДОКАЗА, ЧЕ НЕ Е НЕЗАВИСИМ, А Е МАРИОНЕТКА НА ЧУЖДИ ИНТЕРЕСИ!!!

    СЛЕДОВАТЕЛНО ЕС ПРЕДСТОИ ДА СЕ РАЗПАДНЕ, АКО УРСУЛИТЕ И ТЕЗИ КАТО ТЯХ НЕ БЪДАТ СВАЛЕНИ ВЪЗМОЖНО НАЙ-СКОРО ОТ ВЛАСТ!!!