Как автомобилите Omoda & Jaecoo, които вече са налични и у нас, превземат Европа

18 Декември, 2025 14:40 18 294 50

  • omoda-
  • jaecoo-
  • европа-
  • българия

Китайските брандове отпразнуваха ударния си старт на Стария континент с бляскаво събитие в Будапеща, докато статистиката отчита 50 000 продадени автомобила само за 16 месеца

Как автомобилите Omoda & Jaecoo, които вече са налични и у нас, превземат Европа - 1

Будапеща, Унгария. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Будапеща винаги е била мост между Изтока и Запада, но този декември градът се превърна в сцена на една от най-бързите експанзии в автомобилния свят. Екипът ни бе на мястото на събитието в унгарската столица по покана на Omoda & Jaecoo, за да видим отблизо как марките, които доскоро бяха просто екзотични имена, вече диктуват темпото на европейския пазар. С над 30 автомобила обиколихме празничните улици на Будапеща, а равносметката на гала вечерята беше красноречива: 300 дилърства в 9 държави и амбиция за пълно покритие на Европа до края на 2026 година.

Как автомобилите Omoda & Jaecoo, които вече са налични и у нас, превземат Европа

Черешката на тортата беше предпремиерата на новата OMODA 5 SHS-H – хибрид, който според Артьом Попков от дизайнерския екип на Chery Europe, олицетворява новия визуален език на марката. И от този най-нов модел, но и от останалите в гамата на двеге марки е ни направи впечатление колко далеч са стигнали тези производители по отношение на материалите и самата сглобка. Но по-важното е какво се крие под капака и в стратегията на компанията майка Chery, която вече е 233-та в класацията Fortune Global 500 с приходи от близо 60 милиарда долара.

Как автомобилите Omoda & Jaecoo, които вече са налични и у нас, превземат Европа

Едно от ценните неща, по време на събитието е, че успяхме разберем за бъдещите намерения на марката, лично от Дейвид Шен, вицепрезидент на Chery International за Европа, който не спести истината за трудностите на нашия пазар. Ето най-интересното, което той сподели с медиите:

Как автомобилите Omoda & Jaecoo, които вече са налични и у нас, превземат Европа

За разликите между пазарите: „Европа има най-строгите изисквания за безопасност и киберсигурност в света. Клиентите тук са зрели и очакват не просто иновации, а дългосрочна надеждност и сервиз. Китай е движен от скоростта, докато Европа изисква дълбока локализация.“

Как автомобилите Omoda & Jaecoo, които вече са налични и у нас, превземат Европа

За най-голямото предизвикателство: „Това е изграждането на доверие. Европейският купувач е рационален. Нашата стратегия е да слушаме обратната връзка на клиентите постоянно и да правим промени в моделите си спрямо техните навици.“

Как автомобилите Omoda & Jaecoo, които вече са налични и у нас, превземат Европа

За избора на задвижване: „Предлагаме различни решения за различни сценарии. За дълги разстояния е JAECOO J7 SHS-P (PHEV) с пробег до 1200 км. За града е OMODA 5 SHS-H (HEV), която се усеща като електромобил, но изминава 1000 км с един резервоар.“

Как автомобилите Omoda & Jaecoo, които вече са налични и у нас, превземат Европа

За местното производство и цените: „Активно оценяваме възможността за завод в Европа. Вече имаме R&D център в Барселона и работим с лидери като Bosch и BorgWarner. Колкото до цените – не искаме да сме най-евтините, а да предлагаме най-добрата стойност и технология.“

Как автомобилите Omoda & Jaecoo, които вече са налични и у нас, превземат Европа

Напускайки Будапеща, си даваме сметка, че Omoda & Jaecoo вече не са „новите играчи“. Те са реална алтернатива, която залага на прагматизъм и сериозна инженерна адаптация към европейските вкусове. С 5 милиона изнесени автомобила зад гърба си, Chery очевидно знае как се печелят територии. А както вече знаете, автомобилите са налични на родния пазар, атрактивни са, както визуално, така и ценово, но как ще се представят на родна земя - предстои да разберем. Очаквайте и подробни тест ревюта на моделите, които се продават у нас.


Поставете оценка:
Оценка 2.4 от 38 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Име

    34 21 Отговор
    Ми изглеждат супер, стават все по-качествени и с ниски цени естествено, че ще превземат Европата. А VW-тата отиват на кино. Напоследък дори не чувам новини за нови модели от VW. Определено тези Омода ми харесват на "първо четене". Чакам ревютата на Радо.

    Коментиран от #2, #14, #29, #33

  • 2 честен ционист

    21 11 Отговор

    До коментар #1 от "Име":

    Ще изглежда супер, когато Шиши ви раздава купоните за споделено седмично пътуване.
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Хъмм

    22 20 Отговор
    Няма ли дизелче под капака, нещо някак си ми се струва - пари хвърляни на вятъра...
  • 5 Трътлю

    21 6 Отговор
    В БГ жа ги купуват след двайсетина години, когато им е изтекла гаранцията от 1млн км.
    Защото българина е ТАРИКАТ
  • 6 epsso

    21 0 Отговор
    Всичко много добре, ама в крайна сметка някой разбра ли за каква цена става въпрос?

    Коментиран от #13

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Гост

    49 7 Отговор
    Значи, гледам им ценовата листа, и това джиджаното от втората снимка е 70 000 лева, 4х4, ол инклузив, уж. Добрее, може. После, отварям ценовата листа на Сузуки Витара, и разбирам че 4х4 варианта с автомат е бая по евтин. Бре, викам си, тия японци бая са го закъсали... Викам си, чакай да видя Тойота. Въй, Рав 4 е 82 000 лева, хмммм.
    Чакай да видя Корола Крос, ми и тя колкото Равката. Хммм, чакай Мазда CX 5, я, ама то имало 4х4 с добрия стар атмосферен 2,5 литров двигател за само 77 000 левчета. Въй, не е зле. И какво излиза, че великите китайци, превземат Европа, ама аз не мога да разбера с какво, или пък как? Ако направя една проста сметка, като реша да взема "обикновенна" Мазда CX5 за 77 000 левчета, излиза, за за 5 години лизинг ще трябва да платя грубо сметнато по 120 лева месечно повече от китаеца. Ако реша за взема класиката RAV4 , то месечно ще се "набутам" с 200 левчета, грубо пресметнато. Е, някой може ли да обясни, как аджеба, нормален човек решил да даде 70 000 лева за китаец, дори и на лизинг, НЕ БИ избрал маалко по скъпия вариант на Мазда или Тойота? Сузуки, даже не го броя, ще ви останат пари и за гориво за няколко години.... Абе, ама вие сериозно ли ще си купите това.... нещо за 70 000 лева???

    Коментиран от #9, #12, #19, #32

  • 9 Трътлю

    13 19 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Ами ела в Европа да видиш че я превземат. От новите само Тойота са повече от тях. Ама на ли по-лесно да гуглиш ...

    Коментиран от #16, #18

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Име

    8 3 Отговор

    До коментар #6 от "epsso":

    Цените за БГ са в прикачения материал, под този. Излязоха преди двайсетина дни и факти писаха за тях. За мен цените предвид качеството са си ок

    Коментиран от #30

  • 14 ХЗсзспзс

    18 1 Отговор

    До коментар #1 от "Име":

    Това с ниските цени на китайските коли е като Снежният Човек Йети и Чудовището от Лох Нес - всички са чували за тях, но никой още не ги е виждал.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 таксиджия 🚖

    6 1 Отговор

    До коментар #9 от "Трътлю":

    А коя марка визираш - Джаеко, Омода или Чери!? Не става ясно от статията.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Гост

    18 5 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Сега погледвах и Кия! Начи, новият Спортидж, първо ниво 180 коня бензин, 4х4, автомат, е точно 69 000 лева без цвят! Къде е Кия, къде са тия! И какво точно качество и лукс, и пърхорманс има в тези китайци? Кажете протто, имат фаца, вътре светат яко, вървят прилично, И са ЕВтини..., туй то! Да, юама, не! От всичкото само изглеждат добре, нясой от тях...

    Коментиран от #40

  • 20 Kaлпазанин

    19 8 Отговор
    Вие оставете Будапеща ,в Париж правителствените сгради са покрити с оборска тор ,днес и в Брюксел ,пожелавам и в останалите западни столици и големи градове да замирише не на оборска а човешка тор ,докато идиотите управляващи ЕС към гибел не увиснат по дървета и улични ,Коледа е да си стоплим сърцата с тяхната жалка гледка
  • 21 Тити

    13 6 Отговор
    Китайските автомобили няма да изживеят Уау ефекта поради доста причини ламарината им е по тънка лаковото покритие и боятасъщо нямат почти никаква защита от корозия ако имат тя е символична. А за части въобще не питайте ако ви трябва нещо пригответе се да чакате минимум 3 месеца а цената като Европейските или Японските.

    Коментиран от #31

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Спежов

    19 8 Отговор
    Абсолютни китайки боклуци. Само завършен идиот юоже да си купи китайски таралясник

    Коментиран от #28

  • 26 Томоров

    14 5 Отговор
    Факти вземат пари за да рекламират китайския боклук. Точно както 24 часа. Платеняци .
  • 27 стоян

    8 4 Отговор
    Не се лъжете с тия хибриди - че и китайски -това е сложна система бензинов двигател генератор зареждащ батерията и ел двигатели трансмисии електроники и като и мине гаранцията почват големите проблеми - още при покупката хибрида е поне с 20% по скъп от бензинова кола - ако сте бедни газ бензин - ако имаш пари и си за екологията тогава 100% електрик

    Коментиран от #44

  • 28 Гост

    8 3 Отговор

    До коментар #25 от "Спежов":

    Значи аз не бих бил толкова краен, макар че хората купили си такива коли са брутални хейтъри на темата други марси! Та, аз просто сравнявам цени! Едните, никому неизвестни искат пари като за марки с истжрия и доказано качество! Аз разбирав да струваха 40 000 лева, ама те да са с 5 до 10% по евтини от доказани марки, ми..., мен лично не могат да ме грабнат!
  • 29 стоян

    8 2 Отговор

    До коментар #1 от "Име":

    До 1 ком - ако и ти си купиш китайска кола от тия похвали се - значи Европа китайците са я превзели
  • 30 Гост

    8 3 Отговор

    До коментар #13 от "Име":

    А какво е качеството колега? С какво го сравняваш, и какъв опит имаш с тези двете марки? Как се разбира качеството на едва марка или модел? Аз лично, отдавна не карав ФВ, но имах Пасат 7, 2.0 TDI DSG, и за 6 годшни му направих 245 000 километра, като извън обслужването в Порше, съм му сменшл 2 крушки, 2 носача и 2 задни амортисьора! Това за 6 години. Това здраво ли е, или не?
  • 31 Бай той Толстой

    0 1 Отговор

    До коментар #21 от "Тити":

    Див селяк,а?
  • 32 1234

    4 7 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Сравняваш цените ма Китайците с тези на Киа, Тоуота, Мазда, обаче спомени, че тези цени са за нисък клас оборудване, ако искаш топ клас оборудването цените отлитат с 20000+ лева и нагоре от тези дето си споменал, докато Китайските цени са за колата с ТОП клас оборудването! Това е МНОГО важна разлика и не бива да се подценява.

    Коментиран от #35, #42

  • 33 Кочо Честименски

    2 2 Отговор

    До коментар #1 от "Име":

    Те и топурдаците ми са клатят, ама... Найш га ши панни VW? Какви нови модели очакваш от тях, когато имат стотина? А Да Омодя Жеко имат общо два модела и ша са пръснеш от гордост и предразсъдъци.
  • 34 Леля Валентин

    2 7 Отговор
    Тези унгарци дето са на снимките приличат на изпаднали орки, които вечер заработват на площад Македония. Особено единия с тези впити дънки и беличките маратонки е голям сладур
  • 35 стоян

    3 3 Отговор

    До коментар #32 от "1234":

    До 32 ком - интересен въпрос - искаш да кажеш че Киа Мазда и други западни коли нямат климатик аудио система с навигация ел прозорци - и какво друго трябва да имат че да са топ оборудване - масаж на задника и лед звездички по тавана - а китайските имат звездички и лунички

    Коментиран от #36, #41

  • 36 1234

    1 3 Отговор

    До коментар #35 от "стоян":

    Достатъчно е да се посети сайта на Киа и да се види, че цените на Киа спортидж почват от 59 960.00 лв. и свършват на 107 800.00 лв., има различни нива на оборудване, двигатели, версии.

    Това което се опитах да ви кажа е, че като сравнявате трябва да кажете какво включва китайската кола за 70 000 лева, примерно, после да сравните подобен модел на Киа с близко до нивото на оборудване като китайската кола.

    Твърдението, че има по-евтина Киа може е вярно, но възниква въпрос, а именно каква Киа и за тази цена тя по-добра ли е от оборудването на Китайската кола.

    Това вие не сте засегнал като въпрос, а сте направил едни ОБЩИ, бакалски сметки. Не го приемайте лично, не е, обясних ви защо.

    Коментиран от #38

  • 37 Мукар

    2 5 Отговор
    Бягайте с тези имитации на коли!
  • 38 Хдлфкн

    1 4 Отговор

    До коментар #36 от "1234":

    И кво точно предлага китаеца за тия 70хил лв, което Кия за почти същите пари го няма? Да не се окаже, че версията на Кия за 109хил лева изобщо не съществува при китайците?

    Например при китайците има ли различно задвижване от "1.5 турбо със двоен съединител"?
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Прав си

    2 2 Отговор

    До коментар #19 от "Гост":

    В Германия има Кия или Туксона за около 31.000€ в наличност нова, 4х4 Автомат и всички необходими екстри.
  • 41 Моряка

    3 2 Отговор

    До коментар #35 от "стоян":

    Добре,Стоянчо Имам Мазда СХ 5 дизел най висок клас оборудване.За 12 години 80 000 км( малко е ,но съм бил на море) и абонаментно обслужване в сервиз Мазда - даже крушка не е сменена.Но я карам само извън градско - най добър режим за дизелите.За града си имам Микра.
  • 42 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #32 от "1234":

    Прар си, екстрите винаги качват доста, суета!
    Въпроса е обаче кои екстри! Ако купуваш първа нова кола, китаеца е уау, кожи, ледове, 50 цвята в купето, дисплеи, бля, бля! Но когато купуваш 4 или 5та нова кола, мислиш различно! Във моето Волво стереото е 6000 лева!?! Дали е топ? Да, когато пусна флакове, но в 95% от случаите слущам радио където сигнала е щета, и там уредбата не играе! Имам и стъклен отваряем покрив, който е ползван досега точно ...


    3 пъти?!? Ама това са екстри които вървят с нивото на Двигателя, плащаш за едно, те ми дават и друго! Проста търговия! С времето свикваш да цениш основните неща в автомобила, като двигател, скорости, пътно поведение, безопасност, спирачки, видимост, комфорт и т.н.. А това са неща които марките споменати от мен са развивали с години, мислено е, има инженеринг! А какво има китаеца? Един сбирщайн от компоненти, събрани в едно, опаковани лъскаво, и пробутани на уж изгодна цена! Само се замисли, не съм на 100% ситурен, но защо всички производители ползват само 1.5 турбо бензин? Къде е уловката.... И на кой да вярвавм повече, при почти еннакви финансови параметри за основните екттри? На китаеца, или на японева от Мазда, например? И дали си струва един кожен салон, някаква уредба, електрически люк и отопляеми седалки основателна причина да си купиш китаец пред японец, например! А оснатъчната ттойнотт някой мисли ли я? Колата е разход, който осъзнаваш когато я рърнеш и теглиш чертата!!!

    Коментиран от #43

  • 43 1234

    1 2 Отговор

    До коментар #42 от "Гост":

    Съгласен съм с повечето неща, които си написал, особено за остатъчната стойност, само да вметна, че Волво от години е Китайско. Да, всичките марки дето си изборил имат имидж, спечелили са доверие, на Китайските марки тепърва им се налага да го постигат, което не значи, че нямат добри и надежни коли, двете марки в статията не мога да ги коментирам, нямам опит, никога не съм ги карал и не ми е ясно колко са надежни, каква возия имат и нещата дето сте изброил, но надали повечето пишещи тук също имат идея. Опитвам се да кажа, че има известна доза скептичност и лъжи които се пишат за китайските коли, а вероятно нещата не са точно така.

    Коментиран от #46

  • 44 Име

    2 0 Отговор

    До коментар #27 от "стоян":

    Екология и електричка е оксиморон!
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #43 от "1234":

    Волвото, както и друг път съм писал, е толкова китайско, колкото и Моторолата ми американска🤣 До последната бурма е направен в Швеция, измислен и развит е там, и предполагам само 2та дисплея са китайски! Но е факт, че няма нищо общо с другото на пазара, типично Волво! Иначе относно китайците, и ти си прав, но тяхната експанзия трябваше да е като на Дачия, бавно и методично, предлагайки ясен баланс, дори компромис, между стоката и нейната цена! А китайците влизат с бутонките, както е израза, направо в Шампионска лига искат да играят! Може, но не и на тези цени, според мен! Гаранцията на тези 2 марки е 7 години или 1 Милион километра, което настъпи първо! Но мозъка възприема по дефолт 1 Милион, и гредай кво става, Хилядолетния сокор се появи на пазара!!! И ще ти дам пример с техните гуми, които преди 10на години наводниха света! Голяма работа, голямо нещо! Е, 10 години по късно няма нито един световен, докавал се производител на гуми ог Китай! Може би ще станат ако купят Мишлен, защото те така разбират развитието за бизнеса, а и времената са такива! И за пишещите във форима си също прав, голяма част от тях та лаладжии и с технически доста ограничен мирогред!

    Коментиран от #50

  • 47 ои8уйхътгрф

    1 1 Отговор
    Мноу мъ кефи когато тълпа безработни клоуни почнат да обсъждат неща КОИТО НИКОГА НЯМА ДА ПРИТЕЖАВАТ...
  • 48 Сърм Мастър Бейтс

    0 1 Отговор
    Онодя 5 струва в момента 50к "на промоция", но нека видим какво може да се купи за тези пари от традиционните, доказали се производители. Ами, Тойота Корола хибрид, Мазда 3, Голф 8, Кия Сийд, Хюндай И30 и тн. Да, не са СУВ, но за мен това дори е по-добрия вариант. Ако струваше с 10к надолу, мисля че щяха да станат по-масови, с тези цени - много се съмнявам. Освен това, всички бензинови китайци са с 1.5 турбо двигател по лиценз, ако не се лъжа, на Мицубиши. Това нещо гори 10+ в града и 9 извънградско, има предостатъчно доказателства в Тубата. За нов автомобил е прекалено много според мен. Освен това, скоро бях във Виена - една китайска кола не видях... Та няма да им е лесно на китайците със сегашните им цени.
  • 49 ои8уйхътгрф

    0 0 Отговор
    Поредният некъпан смешко дето нова кола не е карал никога...

    Гадните китайци вече няколко години продават коли с тоя мотор 1,5 турбо у ваштъ дупкъ- слагат го и в СУВ, и в нящу си там с 6+1 места... СУВ-а (само на предно разбира се) има огромни затруднения с това да изгори повече от 9/100 в града и повече от 7/100 извънградско... Нящуту с 6+1 места гълта пак толкова- това от личен опит за 3000км... Разбира се с нормално каране и спазвайки в общи линии ограниченията...

    Един такъв СУВ, жълтичък на цвят имам под ръка- съседа го купи за жена си... При каране 80% градско и под 10км. в посока туй нящу показваше 8,7/100 разход за последните 12 000км... Човека казва "Разхода е супер, особено спрямо 13/100 при предното БМВ Х3"...
  • 50 Хдзкхзспхзс

    0 0 Отговор

    До коментар #46 от "Гост":

    Хубаво щеше Волвото да е наистина "развито" в Швеция, но истината е, че крайните решения и одобрения се правят в Китай. И много повече компоненти от "двата дисплея" са китайски и това го твърдя от позицията на работещ за доставчик на Волво.