Китайският гигант Chery направи своя дебют у нас, представяйки двата си авангардни подбранда – Omoda и Jaecoo. Снощната премиера официално сложи началото на нов етап от китайската инвазия в Европа и у нас, а заявката за качество е безпрецедентна: изумителната гаранция от 1 000 000 километра за двигателя с вътрешно горене и на електромотора!
Основани през 2022 година и поели стремглаво към световните пазари през 2023-а, двете марки стъпват на родна земя с дръзкия си слоган: „Extra is Basic“ (екстрата е базово). Тибериу Йоановичи, генерален мениджър за Румъния и България в Genius Automotive Europe, подчерта по време на събитието, че всичко, което европейските потребители традиционно приемат за допълнително оборудване, тук ще бъде стандартно. Това е директна атака срещу установените пазарни модели и недвусмислено послание към конкуренцията.

За своя първи партньор в България, Chery избраха доказан професионалист. Бизнесът стартира с „Ауто Франс 3000“ – мощен играч, който още от 2005 година е официален дилър на Renault и успешно продава марките Renault и Dacia. Отсега нататък те ще поемат не само дистрибуцията, но и сервизното обслужване на двата китайски бранда.
Амбициите за разширяване на мрежата са повече от сериозни и говорят за дългосрочен план. До края на 2026 година Genius Automotive Europe планира да отвори още един търговски център в столицата, както и представителства в Пловдив, Русе, Варна и Бургас. През 2027-а този експанзивен поход ще продължи с включването на Стара Загора, Велико Търново, Севлиево и Плевен.

Още през ноември, когато бе обявено, че марките идват у нас, стана ясно, че те ще се ползват със седемгодишна заводска гаранция (до 150 000 км) и 3 години безплатна пътна помощ в цяла Европа. Но сега идва големият коз: гаранцията за двигателя от един милион километра (1 000 000 км) – ход, който ясно демонстрира колосалното доверие на производителя в качеството на своите агрегати.
Гамата на Omoda ще бъде съставена от пет модела, привличащи погледа със своя футуристичен дизайн. Кросоувърът Omoda 5 разчита на 1.6-литров T-GDI бензинов мотор, сдвоен със седемстепенна автоматична трансмисия с двоен съединител – изпитана конфигурация, позната и от Hyundai/Kia. Изцяло електрическият Omoda 5 EV ще осигурява автономен пробег до 450 км по цикъла WLTP, а зареждането на батерията от 30% до 80% ще отнема само 26 минути. Допълнително разнообразие ще дойде през 2026 година с премиерата на самозареждащ се хибрид на „петицата“.

Във фокуса е и компактният градски кросоувър Omoda 7 SHS, който споделя същото задвижване като „петицата“ и, подобно на всички модели на двата бранда, може да се похвали с максималните пет звезди за безопасност от EuroNCAP. На върха на моделната линия ще застане впечатляващият плъг-ин хибрид 9 SHS. Той ще разполага с умопомрачителните 530 к.с., интелигентно 4х4 задвижване, до 145 км пробег само на електричество и внушителен общ пробег до 1 100 км.
Марката Jaecoo навлиза със своите представители 7 и 7 SHS. И тук сърцето на задвижването е 1.6-литров турбо двигател с променлива геометрия. Догодина очакваме и премиерата на още по-мащабния и мощен 8 SHS PHEV, който ще завърши атаката на Jaecoo на нашия пазар.

Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Име
Коментиран от #14
09:48 04.12.2025
2 ЗАХРАНКАТА Е ФЪРЛЕНА.....ЧАКАТ
09:50 04.12.2025
3 ХСЗЦДцд
Във Великобритания, тази рекламна кампания мина преди около 6 месеца. Бая "титулувани ютюбъри" изгърмяха след като в същия този Ютюб изтече писмо от производителя Чери, разпратено до бая сериозна бройка автомобилни ютюбъри, в което писмо имаше ценоразпис кое, как и колко трябва да се каже за моделите на Чери, така че им платят определена сума. Онзи изцъкленият от Carwow май беше един от изгърмелите, който направи ревю по правилата на Чери.
Хляб и зрелища за масите...
09:55 04.12.2025
4 А нашите купуват Шкоди за минцифайките
Коментиран от #9, #10, #18, #20
09:59 04.12.2025
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Пламен
Коментиран от #22
10:07 04.12.2025
7 Гаранцията е маркетингов трик
10:24 04.12.2025
8 Механик
10:26 04.12.2025
9 Минцифаите сами си купуват шкодите
До коментар #4 от "А нашите купуват Шкоди за минцифайките":
Купуват ги с парите от нашите глоби. Ние сме причината те да имат тази възможност.Коментиран от #31
10:27 04.12.2025
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Анджо
12:06 04.12.2025
13 Здравей
12:32 04.12.2025
14 Жбръц
До коментар #1 от "Име":
Какво" постепенно" приятелю! Отворят ли автосалоните в големите градове,всички евродъргели заминават на бунището.Защото отсега съм убеден,че цената им ще бъде в пъти по- ниска,от европейските тараляс - щайги,от много по нисък клас,на сериозни цени.Да му мислят отсега французи, германци,италианци,чехи и румънци.Специално за източна Европа,ще е превземат за година- две.Аз самият,ще продам двата европейски автомобила,и веднага ще съм от първите им клиенти - без грам колебание.Коментиран от #16
12:44 04.12.2025
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 ХЗхзс
До коментар #14 от "Жбръц":
Практиката досега изобщо не показва за разлики в цените "в пъти" в полза на китайците, но всеки е свободен да вярва в каквото иска.Основният коз обикновено е, "Ама за същите пари китайците предлагат повече оборудване и екстри". Това вероятно работи в Китай, но в Европа очевидно не е достатъчно. Особено като се вземе предвид, че в днешно време "екстрите" са някакви измишмьотини като дисплеи, зловредни АДАС системи и светлинки в различни цветове. Всички европейци на практика вече от години са с климатик и ел. стъкла и някой друг подгрев, което е достатъчно за болшинството клиенти. Подчертавам - блошинството. Разните "техничари" и китайци сигурно винаги ще искат повече дисплеи и процесори в купето.
Коментиран от #32, #36, #52
13:15 04.12.2025
17 Иван
Коментиран от #35
13:34 04.12.2025
18 стоян
До коментар #4 от "А нашите купуват Шкоди за минцифайките":
До 4 ком - другар казваш ,, европейските скапани коли ,,ти рузко азиатска кола ли караш - питам от любопитство - жигули или москвич 41213:46 04.12.2025
19 гост
14:08 04.12.2025
20 Българин
До коментар #4 от "А нашите купуват Шкоди за минцифайките":
Като си купих китайски варел тогава се прави на запознат. Някога може и да ги направят като хората, но сега бих предпочел Шкода, Тойота, Хонда, Киа, Хюндай пред китайските имитации.14:44 04.12.2025
21 Дедо
14:51 04.12.2025
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Славянин
15:19 04.12.2025
24 Гост
Коментиран от #41, #51
16:25 04.12.2025
25 Озадачен
Коментиран от #27, #30, #46
16:28 04.12.2025
26 Тити
17:52 04.12.2025
27 Калин
До коментар #25 от "Озадачен":
Най -хубавата кола е СЛужебната. А тези дано поне пластмасата и найлона приличащ на кожа да са си оправили малко. Телевизор на колела. Поддръжка вечна при тях за да пазиш илюзорна гаранция. А в сервиза пак Бг-майстор с " то може и има ама ..."19:54 04.12.2025
28 До сега ги плюха, ама яко,
20:26 04.12.2025
29 Надявам се,
20:31 04.12.2025
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 поУИцайката със стълба
До коментар #9 от "Минцифаите сами си купуват шкодите":
е па карайте по правилатаи няма да плащате глоби
21:43 04.12.2025
32 Демо версия крадец = демокрад
До коментар #16 от "ХЗхзс":
леб сървъри сървър с база данни
21:50 04.12.2025
33 чети до края
23:25 04.12.2025
34 Георгиев
06:13 05.12.2025
35 Ха Ха ама Не
До коментар #17 от "Иван":
Хич не са китайски ментета, а оригинални китайски. И резервните части са оригинални, също.07:44 05.12.2025
36 Не показва
До коментар #16 от "ХЗхзс":
Защото наште идиоти си слагат мита ,такси и т.н.глупости. В Китай са по 30, 40 хиляди, тук идиотите искат за същата кола 140 хиляди.07:58 05.12.2025
37 ЕвроЗона
09:17 05.12.2025
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Пешо
11:37 05.12.2025
40 Умник
12:53 05.12.2025
41 Умник
До коментар #24 от "Гост":
Европейците като дават гаранция 100 000 или 3 г, ама не включва ходовата част си е ок. Нали така. И съвременната евробракма с три цилиндров мотор едвам изкарва 150 000 и не подлейи на ремонт.12:58 05.12.2025
42 Умник
Коментиран от #43
13:01 05.12.2025
43 Тцдпцдп
До коментар #42 от "Умник":
Затуй, на който му трябва чисто нов автомобил да си бере гайлето на официалните сервизи, пък били те и китайски. Някои от нас отдавна не го гледаме тоя филм и ако не мога сам да си я оправям колата или направо да я бракувам като се окоти, изобщо не я поглеждам за купуване. Ако ще и милиарди километри гаранция и пробег да има, и да е с микровълнова и фризер в жабката.14:25 05.12.2025
44 Мислещ
18:35 05.12.2025
45 Име
19:46 05.12.2025
46 Име
До коментар #25 от "Озадачен":
Карайте щом Ви харесват. От моя опит с китайски автомобили ще кажа, че дори при нови автомобили скърцането на панелите е жестоко. Евтини материали, и твърда пластмаса. Аз засега ще ги отбягвам, а на по-късен етап ще видим!19:53 05.12.2025
47 К2К
22:31 05.12.2025
48 Баба Гошка
23:31 05.12.2025
49 Баба Гошка
23:46 05.12.2025
50 тези милион
07:58 06.12.2025
51 ои8уйхътгрф
До коментар #24 от "Гост":
Цръвулашки, записвай си:1млн. км. за 7 години са по 391км. пробег всеки ден... Мога да се сетя за поне 5 начина по които тази кола да измине да кажем не 1млн., но над 800км. за 7 години... И вервай ми, вече знам кои 5 фирми ще си поръчат такива коли...
Жокер- моя китаец е с 5г. ПЪЛНА ГАРАНЦИЯ при НЕОГРАНИЧЕН ПРОБЕГ... За 3 години и над 120 000км. вече тая кола НЕ Е влизала в сервиза за повреда- само обслужване и ъпдейт на софтуера...
Жокер 2- дори кожените ми седалки са покрити от гаранцията и при скъсване ще бъдат подменени... Гаранцията ми покрива и адаптивните амортисьори струващи скромните €2500 за 4 броя... ДСГ-то ми е покрито от гаранцията и няма "нормално износване"- ще сменят съединителите и т.н. при нужда... Единственото което НЕ покрива гаранцията са дискове и накладки...
Коментиран от #53
08:01 06.12.2025
52 ои8уйхътгрф
До коментар #16 от "ХЗхзс":
Дай да изясним ти с какви коли сравняваш китайските...При тях модели тип "неудачия" не се произвеждат като цяло- питаш гугъл за geely galaxy starshine 6 specs и виждаш приличен и не малък седан, плъг-ин хибрид с всичко нужно... И накрая виждаш цената му от няма и $13 000 в Китай... С тяхното ДДС което е същите 20% като у вас... Това са им базовите модели на китайците- струват има-няма 20 бона у ваши пари... Тази кола с доставката и митото у ивропътъ стъпва на под €15 000... Дилъри, печалба- стават пряко сили €20 000... И китаеца се оглежда на пазара, вижда неудачия за €15-17 000 и разни рендета/пежа по €25 000 и казва "ОК, нашата кола е по-добра и дава повече от френските недоразумения- туряме цена от €25 000"...
Вие искате коли по-евтини от неудачия, но китаеца просто НЕ ПРОИЗВЕЖДА ТАКИВА НЕДОРАЗУМЕНИЯ... Реално китайските евтини модели са забележимо НАД нивото на французите, а средният клас на китайците буквално убива немските модели... И не говоря за ценово, а за КАЧЕСТВО китайците са много напред вече...
09:12 06.12.2025
53 ПЗпзспз
До коментар #51 от "ои8уйхътгрф":
И един мормот увива шоколада в станиол, нали?Коментиран от #54
13:05 06.12.2025
54 ои8уйхътгрф
До коментар #53 от "ПЗпзспз":
Разпоретински, слагаш 100 бона на масата и отиваме при дилър на марката по твой избор (може и в Германия или Австрия- и там има дилъри) и проверяваме историята на автомобила... И докато му правят поредното обслужване (имам 1700км. до него) ти ще четеш внимателно всяка буква от условията на гаранцията... Ако нещо съм излъгал- рязко забогатяваш с 300 бона, когато се окаже че НЕ ЛЪЖА ти лично ще си изгориш 100-те бона на паркинга на дилъра...13:44 06.12.2025