Когато Столична община те мрази, а КЗК се прави, че работи – или как изравнихме лев с евро…

14 Ноември, 2025 15:55 4 119 80

  • синя зона-
  • зелена зона-
  • софия-
  • лев-
  • евро-
  • кзк-
  • цени-
  • паркиране

„Европа“ ни се случва само в цените, не и в услугите

Когато Столична община те мрази, а КЗК се прави, че работи – или как изравнихме лев с евро… - 1
Снимка: БГНЕС
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Поскъпването на „синя“ и „зелена“ зона в София – от 1 лев на… 1 евро на час (б.р. – не, че 1 лев е едно евро, защото заплатата ти от 1500 лева не става 1500 евро, нали?) – е поредното доказателство, че в този град „европейското“ съществува само в едно нещо: в сметките на гражданите.

Столична община за пореден път твърди, че това „ще намали трафика“. Разбира се. Както предишното увеличение го намали. И това преди него. И това преди 10 години. София прилича на град, който вярва, че ако вдига цените достатъчно често, задръстванията от срам сами ще се разпръснат.

Истината е проста:
- няма нови буферни паркинги
- няма нови линии на метрото (към този момент)
- няма удобни връзки за градски транспорт
- няма реформа, но има касичка

Гражданите получават все по-скъпо, но не и по-добро. Софиянци отдавна не плащат за паркиране — плащат за управленска некадърност. Докато улиците са разбити, тротоарите неизползваеми, а градският транспорт – често непредвидим, всяко ново вдигане на цените е просто още една лепенка върху дупка: символична, скъпа и напълно безсмислена.

София иска да събира европейски такси, но предлага балкански условия.

Къде отиват парите?
И въпросът на въпросите, който никой не задава: Къде отиват всички пари от зоните – милиони всяка година?
- В по-добър транспорт? Я пак.
- В повече места за паркиране? Дали?
- В модерни системи? Усеща ли се?

Не. Влизат в общинската „черна кутия“, за да потънат като кола в дупка при летен дъжд. Това не е транспортна политика – това е данък „живееш в София“. Целта уж е „разреждане на центъра“, но на практика „синя“ и „зелена“ зона се превръщат в инструмент за събиране на приходи, а не за решаване на проблеми. Когато едно семейство трябва да плаща десетки левове на седмица само за да стигне до работа, това не е политика – това е рекет под формата на „европеизация“.

Град, който наказва хората си вместо да им помага, не е европейски – той е изгубен.
И няколко думи за КЗК… КЗК, спите ли? Какво правите, ако една фирма си вдигне цените и ги направи от един лев – едно евро? Ще я размажете от проверки, нали? Ще искате „обоснованост“. А за Столична община? Те извънземни ли са? Не подлежат на проверка? Не трябва да обяснят защо „едно левче“ в зелената зона внезапно става едно евро? Има ли спекула?

Или спекулата е законна, когато е общинска?

Ето това се случва, когато Столична община те мрази, а КЗК се прави, че работи. Айде — да ни е честито еврото…


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 82 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Нека

    67 2 Отговор
    И още може, той рамене няма, на такъв народ такъв член, меко казано.

    Коментиран от #59

  • 2 Мдада...

    13 61 Отговор
    Който не го кефи, да не ходи да паркира в центъра.
  • 3 Последния Софиянец

    45 3 Отговор
    Всички такси ще станат от лв в евро.От 2 лв на час на 2 евро.
  • 4 бай Ставри

    71 5 Отговор
    ПП ДБ мразят България и българите ! Те се имат за англосаксонски елит, въпреки че произхода им е БКП. Те са бившите интернационалисти, сега им викат глобалисти и граждани на света.

    Коментиран от #12

  • 5 Е и какво от това?

    59 3 Отговор
    Критична статия, която няма да има никакъв осезателен ефект върху нищо. Управляващите столицата показаха какво ще ни очаква след въвеждане на еврото - тотално стригане в голям мащаб. А уж ги избрахме за да променят нещата към по-добро. Кой знае какви още гениални идеи ще ни се сервират. Българинът е търпелив и има пари за да плаща за всичко. Колко повече го натискаш - толкова повече е склонен да дава.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Асен

    36 2 Отговор
    Всичко е корупция когато има Шиши и Боко.

    Коментиран от #29

  • 9 хаха

    40 2 Отговор
    г-н Каменов, бая пиша едно и също под тези статии, ама нека пак. Проблемът ми като гражданин на София и на хората около мен не е толкова това с 1 евро. Не друго, ама си го очаквахме с еврозоната. Проблемът е основно в разширяването на зоните. Нека си представим квартал Стрелбище до Фантастико на Нишава. Големи блокове по улицата и някои имат по 20-30 паркоместа отпред. Ама всеки блок е по 5-6 входа с по 20-30 апартамента на вход. Паркират от двете страни на двупосочна улица по Нишава, пред блоковете кой къде намери в зелената площ и т.н. и едва се събират. Отсреща- кооперации без гаражи и те паркират на почина "където намеря и м ... на правилата". Ако се начертае зона, тези хора остават с под половината сегашни паркоместа. Ама то целият квартал и близкият Гоце Делчев е същото за паркирането. Къде да се изместят колите на тия останали без места? Кой построи Фантастико там? В Гоце Делчев на под 200-300м през булеварда пак супер- ТМаркет, където навремето паркираха. Блокове без паркоместа, защото от едната страна супера, от другата е бул Гоце Делчев. По Червена роза имаше площадка и паркиране до нея. Сега се строи. В Белите брези през България същия ад.
    И говорим да няма нито един платен паркинг в район с десетки хиляди живущи.

    Коментиран от #47, #51

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Не им ли писна

    37 3 Отговор
    Да крадат народа ? Този 36 години ужас край няма ли
  • 12 хаха

    23 2 Отговор

    До коментар #4 от "бай Ставри":

    Да, те се оказаха всъщност децата на топ БКП и ДС, които 80те и началото на 90те можеха да идат да учат на Запад в елитни университети. А през 1980те това не се допускаше никак освен за:
    - топ дипломати на Запад
    - ПОЛИТБЮРО И ТОП В ДС
    Всички останали не се пускаха. Областен секретар на БКП можеше да прати детето максимум в Москва/СССР или в друга страна от Източния блок, като ГДР беше малко условно дали ще се позволи. Как така ще възпитаваш капиталист на Запад? Кой ще пусне да излезе този младеж ей така при врага, че и да го учат на капитализъм? 90те, пък, просто нямаха пари редовите партийци и пак само топ шефчетата можеха да плащат.

    Коментиран от #14

  • 13 Милчо

    39 0 Отговор
    А реформа на светофарните линии?Фандъкова направи тунел на Нестеров,кой знае колко пари прибраха и чао....От Георги Софийски до Ст.Раковски-три светофара плюс пешеходен на Урвич.Цялата колона от към Кр.поляна е блокирана,заедно с левия завой от Военна болница...С години общинарите не се сещат да пуснат поне зелена вълна.И така е цяла София.Та ще ти правят паркинги.Кога ми направят паркинг в Хиподрума,ела ме ритми....

    Коментиран от #15

  • 14 Милчо

    29 5 Отговор

    До коментар #12 от "хаха":

    В езиковите гимназии не ги пускаха ако не е дете на баровец.

    Коментиран от #32

  • 15 хаха

    20 0 Отговор

    До коментар #13 от "Милчо":

    Е, недей така. 2007-8 имаше план за същия такъв тунел или колело като на Телевизионната кула на България и Каблешков. На Гешов и България пак същия такъв проект. Говореха да се почва по онова време и до 2010 примерно да са готови. На България и Гешов не помня кога, но даже на два пъти през година-две СЛАГАХА БИЛБОРДИ С НАРИСУВАНО КОЛЕЛОТО, ДЕТО ЩЕ СЕ ПОЧВА ДО НЯКОЛКО МЕСЕЦА. Забрави се тотално.
    В Люлин имаше план за широк булевард през къра от околовръстното до тунела. Проект още от 90те. Отказаха го, защото сега вече земята е частна и почна застрояване.
    Синята зона нали почна края на 90те или 2000 и някоя при Софиянски с идея от парите за паркиране на жълтите павета пред ЦУМ(където само беше тя самата) да направят голям подземен паркинг до ЦУМ? Направиха метрото и 0 паркинг.

    Коментиран от #28

  • 16 факта е

    6 39 Отговор
    каквото и да си говорим няма Европейска столица с цена за паркиране в центъра 1 или 2 евро на час... масово цените започват от 10-12 евро и нагоре за час. Няма как хем да искаме да е безплатно, хем да искаме да има места или по читави условия за паркиране...

    Коментиран от #21

  • 17 Аграр

    1 2 Отговор

    До коментар #10 от "ш0п":

    Мразим те, защото ни храниш.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Преди да разшириш

    30 3 Отговор
    Зоните за паркиране, трябва да дадеш на хората алтернатива - добър градски транспорт, велоалеи за желаещите да се придвижват на тротинетки, велосипеди, ролери и кънки, широки тротоари за пешеходците.

    Софийското кметче от ДС не направи нищо такова!

    Коментиран от #23

  • 20 Дао

    26 0 Отговор
    Добре, че повече им повече хора Хем сега щети вдигнат данъците (да сме точни осигуровки те), хем ще плащат и зона.

    Омръзна ми само аз да съм потърпевш.

    И Фандъкова нищо не направи, и тези нищо не правят.

    И ППДБ нищо не направи, и ГЕРБ нищо не направи, и Слави и БСП.

    Кога този народ ще разбере, че докато навежда глава, за да му дадат 2-3к на месец милостиня, тези отгоре крадат с ли, крадат

    Бедни душици сме били, бедни сме и бедни ще си останем, защото все се делим, все да прецакаме системата и съседа, а накрая излиза, че всеки прецака всеки и поема студена вода.
  • 21 хаха

    23 3 Отговор

    До коментар #16 от "факта е":

    Абе, сега набързо потърсих в Гугъл колксо струва платено паркиране. Виена 2.50 евро на час до 2 часа. Париж е 4 евро на час. Рим е 1 евро на час. Около Колизеума има до 8 евро платени паркинги, но и БЕЗПЛАТНИ МЕСТА МАРКИРАНИ ДО 3 ЧАСА. Амстердам- 4.50 до 7.50 евро на час, но 45 евро за цял ден. Берлин 1-4 евро на час. Прага 1.50 - 3 евро на час.
    За Лондон ли говориш с неговата такса за влизане в центъра? За всеки случай яко лъжеш с това, че няма другаде освен в София с под 10-12 евро на час.
  • 22 ТИГО

    15 1 Отговор
    ГЕРБ обещаваха 15 години това ,онова ,аз ,ние ,вие ,те !НИЩО на ПОЛОВИНА !Гледах Б.Ваклинов как гони Фандъчка оная на бегом се изсули !Нещо да сте я чули дорде е в парламента??? Тва е като да ми донесат техника(случвало се е с един магнетофон) пияници сипват и на него беха го направили дреп после оле оправи го ама евтино !Та и след 16 год ГЕРБ, ама оправете го за 2 години а и половината са още в общината и дават отпор!
  • 23 хаха

    19 1 Отговор

    До коментар #19 от "Преди да разшириш":

    Какви ги дрънкаш за велоалеи, тротоари? Разширяват зоните в жилищни квартали с многоетажни кооперации и блокове с по 100-150 апартамента всеки. Кажи къде хората да си държат колите, та да пешеходстват. Защото освен да си паркираме колите пред къщите на политиците по Бояна, Драгалевци и Банкя и тогава да ходим пеша. Ама то и това не става, защото тия 3те събрани нямат място за поне 20-30000 коли да се изтупкат там.
  • 24 това е всичко, което трябва да знаете

    11 10 Отговор
    Простият проблем е, че има твърде много коли. Техният брой трябва да се намали 3-4 пъти. Друго решение този проблем няма. Няма как да имате 1.5 млн автомобила в град, оразмерен най много за 7-800 хиляди жители. Ако искате повече, трябва да се преизградят всички пътни артерии, да се построят стотици хиляди парко места. Реалната цена за подобно строителство ще е 50-60 млрд, евро, а като се сметнат и порциите ще мине 200 млрд.

    Коментиран от #36

  • 25 Минаваща

    22 6 Отговор
    Дайте ми поне една легитимна причина нещастните живеещи в синя и зелена зона да бъдат НАКАЗВАНИ целогодишно за това, че живеят там!??! Нали уж зоните се правели за тяхно удобство, за разтоварване на ТЕХНИТЕ улици?? Откъде накъде живеещите в крайни квартали няма да плащат нищо за паркиране, а живеещите в синя и зелена зона - вече 1000 лв годишно??

    Коментиран от #34

  • 26 А паркираните столове и маси по

    18 0 Отговор
    Тротоарите които нарушават правилника за движение на пешеходците по тротоарите
  • 27 Има пътен данък с който се плаща

    16 0 Отговор
    За поддръжка на пътищата
  • 28 Милчо

    10 2 Отговор

    До коментар #15 от "хаха":

    Добре де....Поне зелена вълна,та като излезеш от тунела,направо на Пазара Ив.Вазов.И това не им идва на акъла.Или може би няма далавера и за това не си дават зор.

    Коментиран от #30

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 койдазнай

    11 0 Отговор

    До коментар #28 от "Милчо":

    "Зелена вълна" има и по Тодор Александров, и по Ботевградско шосе. Само че, за да има полза от нея. шофьорите трябва да карат с 55 лм/ч, след като тръгнат от светофара. А ако някой кара така, веднага изотзатзе се изстрелват няколко бавареце със 110 и пристигат на следващия светофар, преди да е светнало зелено. Там спират чакат. И това е "зилената вълна."
  • 31 ЧИЧО

    16 0 Отговор
    То не само в София е така, това е в цяла БГ. В Европа е пълно с подземни паркинги, отгоре площади отдолу влизаш в триетажни пар кинги, но нерде Ямбол , нерде Стамбул!
  • 32 пламен

    5 4 Отговор

    До коментар #14 от "Милчо":

    Това не е верно пич. Ако не са те приели проблемът си е бил твой.
  • 33 Тома

    4 0 Отговор
    Ако е само паркирането с мед да го намажеш.
  • 34 аритметика, 3 клас

    3 15 Отговор

    До коментар #25 от "Минаваща":

    Всъщност цените за винетка за синята зона трябва да с евдигнат толкова, че половинат аместа да останат свободни. А цените за почасово паркиране трябва да са такива, че да има 10-15%. При сегашните доходи това ще стане при цена за винетка поне 3-4000 евро и почасово паркиране от 10 евро за час. Просто колите са поне 10 пъти повече от парко местата.

    Коментиран от #38

  • 35 Бургас

    22 1 Отговор
    е по гъсто застроен от София, понеже мястото между трите езера и морето е малко.
    Но кметът Николов от години разширява градските улици с паркоместа, отделно построи доста подземни общински гаражи и надземни гаражи.
    И нещо много важно - целият град е опасан с велоалеи.
    Велоалеи има и към извънградските квартали.
    За това хората искат да има зони за паркиране, понеже така се регулира паркирането и СЕ ОБНОВЯВА ПОДЗЕМНАТА И НАДЗЕМНА ИНФРАСТРУКТУРА!
  • 36 хаха

    16 0 Отговор

    До коментар #24 от "това е всичко, което трябва да знаете":

    Проблемът е презастрояването позволено от общината. Когато кварталите са строени, е нямало и по 10 коли на 100 човека, но стандартът е бил между блокове/сега кооперации на по 5-6 етажа да има по 300-400м отстояние отвсякъде за зелени площи и т.н. Още от началото на 90те общината почна с разрешаване да се строи в междублоковите пространства и изведнъж примерно в Стрелбище не са само блоковете, а и куп малки кооперации. Някои нямат гаражи и паркоместа грам. В началото никой не го гледаше, щото едни пари на архитекта и всичко минава. Други имат гаражи, ама са примерно 2 гаража, дето са продадени после за магазини, на 10-15, 20 апартамента. И да се ползват като гаражи, това място е било за блоковете площ да се паркират 20-30 коли поне. Строят супер и ето ти кварталът -100-200 паркоместа с паркинг за супера с 50, ама САМО ЗА КЛИЕНТИ. Бизнес сграда- същото.
    Пример до офиса ми. Няма да е зона все още, но е много добър пример. На улицата имаше 2 петна големи празни да се паркира. Сега правят на тях 3 огромни сгради. Изведнъж от година насам 10ина големи кооперации рязко нямат къде да паркират. Новите сгради- с по 30-40 гаража, дето нали ти е ясно, че са само за новите живущи и фирми по офиси вътре? Улицата можеше да се минава с усилие да се разминеш с отсрещен, ама се минаваше. Сега е заета от двете страни от паркирали и от единия край гледаш как да влезеш ти и да минеш преди да е влязъл отсрещния на 100м от теб в другия край.
    Сега същата община, дето създава п
  • 37 Ползвайте градски транспорт бе,

    5 19 Отговор
    не е срамно!

    Яхайте колелета и тротинетки!
    Яхайте кънките!
    Ходенето на работа с кънки е удоволствие.
    Слезте от миризливите дизели!
    Европа забранява дизелите, у нас се купуват дъртите европейски дизелови двигатели!

    Коментиран от #39

  • 38 хаха

    15 1 Отговор

    До коментар #34 от "аритметика, 3 клас":

    Сега си представи при средна БРУТНА заплата според НСИ 3300лв в София колко ще могат да платят за винетка 3-4000 евро на година. ОК, искаш по-бедните от теб да ...., защото си супер мега як богаташ. Разбирам те.
    Все пак смяташ ли, че ще има и един оцелял политик или говорещ като теб при израза на народна любов тип Кадафи на площада?
    То и сега до месец и нещо ще стане кърваво, ако влезе един от Градска мобилност да слага скоби в новите квартали със зони или почнат да вдигат коли. Няма как да направиш половината население нарушители без алтернатива да са законни и да не се вдигнат.

    Коментиран от #42

  • 39 хаха

    18 2 Отговор

    До коментар #37 от "Ползвайте градски транспорт бе,":

    Ти къде живееш, БЕ?
    Я кажи къде да стоят колите на хората в зоните, та да ходят пеша. Или си мизерник без пари за кола и завиждащ на всеки с автомобил, или освен да си някой от квартал, дето догодина ще го правят зона, щото тя отива вече на околовръстното и сега.
  • 40 ТАКА Е

    8 4 Отговор
    И така ще бъде в България, докато изборите продължават да са както в Русия, а не както в ЕС!
    Както в ЕС, гласуване без отбелязана преференция, трябва да се отчита за недействително!
    Както в ЕС, трябва да има активна регистрация за глясуване,
    за да няма стотици хиляди фиктивни избиратели, за заблуда наричани "мъртви души".

    От изборите във всяка държава зависи всичко останало след това!
    Изборите правеха мукавени трабанти в ГДР
    Изборите правеха изящни мерцедеси в ГФР!
  • 41 когато гръм удари,

    13 1 Отговор
    как ехото не заглъхва. Това, което става в столиата, ще стане в цяла България. Не само за паркирането на коли, но и цените на стоките. Всичко ще хфръкне нагоре, нагоре, ум да ти зайди.
  • 42 аритметика, 3 клас

    4 15 Отговор

    До коментар #38 от "хаха":

    Единственото решение е намаляването на броя на автомобилите. И то не символичо, а в пъти. И който иска да кара кола в София, ще си плаща, колкото струва. Както цената на кв.м. е 3-4000 евро и се плаща, така ще си плащат и за паркиране. Основното е да има ред и спазване на правилата. А не "аз ще паркирам тука на ъгъла, пешеходната пътека, градина, тротоара за малко, щот то няма къде". И в Цюрих няма, ама някак си живеят.
    Това разбира се в близките 20 години никой няма да го направи. За това ще се седи в часове в задрътвания, ще се обикаля по 10 пъти махалата, докато се намери някакво "място". Това е цената на "евтиното".
  • 43 Мото

    5 6 Отговор
    Аз си карам мотора почти целогодишно, защото зимата е кратка. Върши ми чудесна работа и нямам никакъв проблем, нито със задръствания, нито с паркиране.
  • 44 свиреп ОХЛЮВ

    11 0 Отговор
    Сега ще дойдат ли добрите Бойко и Делян , на бели коне и да оправят работата на момента ?
  • 45 Аааааа

    8 1 Отговор
    Продавам паркомясто в София. Може и замяна, за необзаведен тристаен Център или кварталите в полите на Витоша.
  • 46 бай Иван

    9 0 Отговор
    Инфлация тук , инфлация там ! А според медиите няма евро инфлация !
  • 47 бай Иван

    16 0 Отговор

    До коментар #9 от "хаха":

    Абе само да те питам като си платиш дали ще имаш къде да паркираш ако живееш там или ще обикаляш пак и ще паркираш в друга част на зелената или синя зона и с градския ще се прибираш в къщи. А къде мислиш ,че ще отидат тия коли които са в момента по тези места. Пак там ама платено . И какъв е извода .Всичко е за кинти не за удобство.

    Коментиран от #54

  • 48 Край

    6 10 Отговор
    Едно място за паркиране даже и на открито в София струва над 15-20 хил лева и то не в центъра. В нормалния свят в град като София НЯМА БЕЗПЛАТНО паркиране. София провежда малоумния експеримент може ли в град от 1.5 млн човека да има 1.5 млн коли. резултата е задръстен град. Днес ходих на работа с трамвай - перфектен по бърз от кола чист и безпроблемен. Тъпата страст на българчетата по колите трябва да се лекува.

    Коментиран от #52

  • 49 Сзо

    4 0 Отговор
    Елате да живеете във Варна. Тука транспорта е много редовен- на всеки 20 минути. И разстоянията не са големи- от кварталите до центъра е 1 час пеш.
  • 50 Такси София

    4 4 Отговор
    Браво, даже е евтино - София си е за Софиянци !!!

    Коментиран от #56

  • 51 Новософийски льоxман

    6 2 Отговор

    До коментар #9 от "хаха":

    Преди да стане Фантастико, това беше супермаркет и е построен преди 55 години. Като деца играехме там като го строяха.Ти от колко години си софиянец?

    Коментиран от #55

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Ватман

    14 0 Отговор
    Качи се в трамвай 22, където kлoшaрите пиkaят по седалките, арабите пaрдят по същите, тук там до кaфявo. Мнгaлитe пoвpъщaт вечер по пода, а седалките са намазани с машинно масло. Чисто, бързо, удобо и приятно.
  • 54 хаха

    9 0 Отговор

    До коментар #47 от "бай Иван":

    Да де. Аз това същото питам. Защото отдавна търся платен паркинг около нас, ама няма. Имаше на Мотописта един, ама общината го закри. Другото е само по улиците и кой къде намери. Често паркираме с жената на 3-4 пресечки от нас и на места, дето са забранени по правилник, ама всички се наместват някак и по тях.
  • 55 хаха

    10 0 Отговор

    До коментар #51 от "Новософийски льоxман":

    Не съм от Стрелбище и честно не съм се замислял. Жената е от тази част там родена в началото на 1970те. Но пък покрай нея видях, да, бивш супер отсреща на Червена роза(от там минавам към техните), който беше станал плосък бетон и паркинг, а направиха на Т Маркет. И сега там колите са една върху друга по улиците. Спортната площадка на Червена роза зад блоковете на Фантастикото какво стана? Защото преди до нея и паркираха, ама май сега е строеж някакъв. На мотописта имаше голям паркинг. Махнаха го от общината. Ако си от този район, кажи как са улиците. Представи си да глобяват за половината или повече от местата, където сега паркират местните. Нишава примерно по правилник е като двупосочна трябва да е с паркиране само от едната страна- половината по нея да ги няма.
  • 56 Видял

    13 1 Отговор

    До коментар #50 от "Такси София":

    Най ми е кеффф за зоната в Студентски. Ломботата, Феритата, Майбасите къде ли ще се дянат. 99% от живеещите там нямат регистрация. Отделно истинските студенти са под 50%. Отделно всеки там е с по кола и половина или две. Че някой и с по три.
  • 57 Уса

    10 1 Отговор
    Очаквайте и данъците в евро 1 към 1.На храните също

    Коментиран от #60

  • 58 Боко

    8 1 Отговор
    Някой нямаше ли да следи за такъв “обменен курс” един лев=едно евро ?
    Може пък да съм сънувал😵‍💫
  • 59 Да бъде

    11 1 Отговор

    До коментар #1 от "Нека":

    До 1-ви: Нека, мислех да коментирам. След като прочетох поста ви се отказах. Посочили сте истинската причина за дереджето на българина. Сламен човек е българина. Слаба ракия. Сам си избира палачите и си носи въженцето. Дори не гъква.
  • 60 хаха

    9 1 Отговор

    До коментар #57 от "Уса":

    Че те данъците вече са 1:1 освен осигуровките, ДОД и данък печалба. Дивидент- двоен. ДДС е 20% от цената на всяка стока- тя двойна, той в пари двоен. С тоя бюджет покрай другите теми се забрави, че вдигат акциза на тютюневи изделия и алкохол.
    Имоти, данък МПС, винетки има време. Все пак явно не са баш луди да вдигат всичко, а ще е на стъпки- 2026 средата заради "изненади в международното положение и невъзможност да се стигнат заложените приходи заради това лошо положение и Путин" или за 2027 ще ударят "изненадващо" примерно ДОД плюс 5%, т.е. 50% нагоре, дивидент на 15% и до 2-3 години прогресивен 20-40%, 40% дивидент+печалба и т.н. по примера на всички останали в еврозоната. Не бързай така. Щастието ще ни сполети полека, за да не ни удари някой инфаркт от толкова радости.
  • 61 не бе

    4 1 Отговор
    Идеята е само хрантутниците да спират там защото си правят карти и паркинги с бариери. Докато не се изринат няма да има оправия.
  • 62 Трактора

    4 1 Отговор
    Дано се,разложите от рак изчадия жалки
  • 63 Баш софиянец

    11 1 Отговор
    Разширението на зоната е предимно към жилищни райони. Как подяволите това насърчава ползването на градски транспорт? Живущите ползват градски транспорт, но колите им са паркирани по местоживеене, естествено. Къде да си денат колите? В тези райони почти няма институции, където да отиваш по работа. КЪДЕ да си сложим колите?

    Коментиран от #76

  • 64 1020

    7 1 Отговор
    Тотално е неприемлив възгледа центровете да се превръщат в обезлюдени територии, където не живее никой, а хората съмо прибягват на бегом по някаква работа и на прибежки се оттеглят към покрайнините ( които продължават да се презастрояват). Неприемливо е да се насърчова обезлюдяването на жилища в центъра, както и жителите да се наказват и репресират просто защото живеят там. Освен това хората ползват градски транспорт винаги, когато им е удобно естествено. Колите се ползват, когато хората имат нужда от това (имат деца с раници, които развозват, работят нещо свързано с придвижване, нямат удобен градски транспорт до мястото, където отиват, карат болни хора, багаж и т.н) И откъде-накъде ще ограничават правото на свободно придвижване?! ПРОТЕСТ!

    Коментиран от #77

  • 65 Мисля да се

    8 0 Отговор
    кооперирам с комшиите и да извършваме системен и групов тормоз над рекетьорите от ЦГМ ! Може и сексуален!
  • 66 Прозорците ми

    7 0 Отговор
    са точно над цяла улица, която е на километри от центъра, но другата година вече ще е зона, въпреки многократното отхвърляне на този рекет от живущите. По тази улица ще обикалят съществата от ЦГМ. Много фекалии ще получат от мен във вестници и пликове! Обещавам!
  • 67 Когато

    7 0 Отговор
    Столична община се гаври с нас, логично е ние също да се гаврим с нея! Кой както може. Нали не очаквате да бъдем нормални граждани? Каквото повикало, такова се обадило!
  • 68 Аааааа

    2 0 Отговор
    СОФИЯНЦИ ВИНАГИ С ЕДНИ ГЪРДИ НАПРЕД! ВСЕ ПАК Е СОФИЯ!
  • 69 факт

    4 3 Отговор
    Проблема е че София се напълни с провинциални зомбита а нямаме пушкала да ги отблъснем.
    Нямало рябота в провинцията.
    Напротив заводите са в провинцията.
    Всеки провинциален от падък обаче иска у парламента или сервитьорка на Витошка
  • 70 Гост

    5 0 Отговор
    Като не сме народ, така ще е! Никой, освен нас, не е виновен
  • 71 Софиянец отдавна

    3 1 Отговор
    Докато всички шофьори не направят една хубава стачка с блокиране на всички улици пред СО нещата няма да се оправят, Докато не се смени управлението.
  • 72 ШФейк

    5 0 Отговор
    Това са провокации, ДС и децата им искат левчето, защото могат да го девалвират, да захлебят, както деда си
  • 73 Никой

    3 2 Отговор
    българинът е нахалитет.

    Каквото и да правим - той намира начини. Не иска да си плаща за нищо - ако може де.

    Следните обстоятелства - претъпкани са улиците - до дупка.

    Паркирани - движещи се.

    Има прекалено много.

    Какво друго решение.
  • 74 СЛОНА

    3 1 Отговор
    Е ПИТАМ АЗ ТОВА НЕ Е ЛИ СПЕКУЛА???
    ЗАЩО НЕ СЕ ПРИЛАГА ЗАКОНА???
    ДО КОГА ЩЕ СЕ МЕРИ С ДВОЕН АРШИН???
  • 75 Кой ще работи за центовестотинки

    0 0 Отговор
    Всеки иска от евро нагоре
  • 76 Къде

    4 5 Отговор

    До коментар #63 от "Баш софиянец":

    да си сложите колите? Продавате колите. Не е казано че всеки Сульо и Пульо трябва да притежава кола. В Цюрих не може да регистрираш кола без да докажеш че имаш собствено (може и наето) паркомясто/гараж. В Сингапур само данъкът за ползване на колата е над 10 хиляди долара на година, отделно колите имат 150% данък внос върху цената на колата. В Ню Йорк още навремето паркингът струваше $45 на ден, и това беше преди 20 години, още ми държи влага. В Лондон таксата за влизане в центъра с кола е 15 паунда, качват го на 18 паунда от януари.
    По цял свят в големите градове паркирането и притежаването на кола са скъпи удоволствия. Само в българия всеки Сульо може да си купи таратайка нов внос за 3000лв и да си я паркира по тротоарите безплатно. Затова се избиват за паркоместа и висят в задръстване, чупят чистачки и пукат гуми ако спреш на "нечие любимо" място и тн.
    Решението е а се вдигне цената на притежаване и паркиране и таратайките сами ще се разредят.

    Коментиран от #79

  • 77 Явно

    4 5 Отговор

    До коментар #64 от "1020":

    не си от центъра. Едва ли въобще си от София. Хората в центъра на София подкрепяме с две ръце увеличението за да се разреди трафикът на пришълци. Така че моля прованса да не се меси в софийските въпроси. Ние гласуваме за софийски кмет, не вие

    Коментиран от #80

  • 78 Емил

    3 0 Отговор
    И в Хасково стана същото от 1лев зоната стана 2 т.е. 1евро. Дупки и неравности по гродските улици, обаче колкото не можеш да си предтавиш!?
  • 79 Баща ти

    1 0 Отговор

    До коментар #76 от "Къде":

    Хахахаха,палячооооо къде е Ню Йорк,а къде е Софето?Ти чуваш ли се бе,сравняваш кон с кокошка,американското гето е пренаселено от много години назад,тясно,скъпо и неудобно,Софето пък има доста повече място,но алчността и корупцията ще я “подпалят” с народната любов скоро!!!
  • 80 Мамин сладък дебил

    1 0 Отговор

    До коментар #77 от "Явно":

    Карай си тротинетката,дърпай си тревицата и не давай акъл на мъжете!