Нова тревожна колективна жалба разтърсва имиджа на Volkswagen

21 Ноември, 2025 12:48 2 762 7

  • volkswagen-
  • id.4-
  • сензорни контроли-
  • съдебен иск-
  • проблем

Става дума за техния ключов електрически модел – ID.4

Нова тревожна колективна жалба разтърсва имиджа на Volkswagen - 1

Обвиненията не са никак безобидни: твърди се, че иновативните, но спорни, тактилни контроли на волана предизвикват внезапно и неволно ускорение, което превръща модерния електромобил в потенциална опасност. Докато германският концерн категорично отрича, сянката на съмнението вече е надвиснала над един от най-продаваните им електромобили.

Кошмарът на сензорите и обвиненията

Двама ищци от Кънектикът, САЩ, са в основата на този правен прецедент. Те описват стряскащи сцени, в които техният Volkswagen ID.4 внезапно поема газ, въпреки че педалът не е бил докосван. Тяхната основна теза е насочена пряко към дизайнерския избор на VW – сензорните бутони на волана. Според жалбата, тези свръхчувствителни контроли са причината за неконтролируемото потегляне.

Тази хипотеза не е изненадваща за мнозина. Още от представянето си, тактилните подложки и сензорните плъзгачи на воланите и централните конзоли на VW бяха критикувани от автомобилни журналисти и потребители заради тяхната липса на обратна връзка и склонност към случайно активиране. Изглежда, че това, което е трябвало да бъде футуристична простота, се е превърнало в сериозен ергономичен недостатък, който сега има потенциала да създаде и проблеми с безопасността.

Нова тревожна колективна жалба разтърсва имиджа на Volkswagen

VW отхвърля обвиненията с драстичен тон

Правният отдел на Volkswagen незабавно зае отбранителна позиция, като поиска незабавно прекратяване на делото. Компанията не просто отрича дефекта, а прехвърля цялата вина върху водача. Според концерна, всяко неволно ускорение е резултат от неправилно натискане на педала на газта, а не от леко почукване или неволно докосване на тактилните подложки на волана. В своето изявление, VW не спестява критики към ищците, определяйки делото като „предимно неясни и необосновани твърдения“, на които „липсват съществените факти“.

Няма доказателства, които да подкрепят твърдението, че инцидентите са причинени именно от контролите на адаптивния круиз контрол, камо ли от фабричен дефект. Ищците не са предоставили данни, които да показват, че оторизиран дилър някога е диагностицирал проблем с тези контроли.

С този ход, Volkswagen ефективно се опитва да маргинализира твърденията, поставяйки под въпрос както достоверността на ищците, така и липсата на техническа диагностика в подкрепа на техните думи. Въпреки това, фактът, че дизайнът на сензорните контроли е широко критикуван, дава на колективния иск сериозна емоционална тежест.

Докато съдът трябва да определи дали проблемът е в човешката грешка или в дефектния дизайн, този колективен иск представлява сериозен удар върху доверието в електрическата линия ID на Volkswagen. Прекалената вяра в сензорните технологии, които заменят класическите, тактилни бутони, изглежда носи своите горчиви плодове. Дали желанието за минималистичен и футуристичен кокпит е струвало на компанията милиони загубено доверие и потенциален правен скандал?

Очевидно е, че въпреки техническата си мощ, VW не е успял да създаде достатъчно надежден и интуитивен интерфейс. Случаят с ID.4 може да се превърне в предупредителен сигнал за цялата индустрия: безопасността никога не трябва да бъде жертва на лошо имплементираната и недоизпипана модерна технология.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Това е само

    18 0 Отговор
    Началото - цялата масова лудост ще бъде жестоко наказана!
  • 2 рудолф

    15 3 Отговор
    Volkswagen трябва да ги закрият !Само ДЕФЕКТИ !ЗАКРИВАЙ !
  • 3 ПДпзпзпс

    14 0 Отговор
    А, не, уе? То като стоиш мирно и мажеш по екрана на телефона стават грешки с жестовете, па смятай какво е докато си в движеща се кола и постоянно се лашкаш насам-натам и ръкомахаш. Първият закон на Нютон още не са го отменили с въвеждането на "тъчскрийните", ама пусти зор да сме "фиешън" като Тесла.
  • 4 васко де гама

    3 0 Отговор
    Казвал съм го много пъти Немците никога не са имали и няма да имат сигурна , безопасни и надежна електроника спрямо Японската която е безотказна. Имах VW B6 при изпреварване на автобуса изведнъж ми отказа газта на педала - не се ускорява сякаш " замръзна " а бях почтим по средата на автобуса . Участъка беше къс за изпреварване пътят между след Слънчев бряг -Варна . От завая се зададе насрешен автомобил добре ,че той намали иначе челно щяхме да се ударим в последният момент се пребрах в лентата си зад автобуса. С прекъсвания и неравномерно подаване на газ много внимателно се прибрах . Самият пе.да.л за газтоа е направена механично върху пресовън магнитен прах се движат 7 алиминиеви пластини и според положението на пе...дала съпротивлението от командата се предава в електроният блок който определя количеството въздух и горивои положението на пед...ала . Тъй като тоя участък се износил и не може да предостави първичната информация от от полоцение на пе..дала на газта за да се ускори колата и тя не реагира . Наложи се да се смени целият педал на газта . С една дума цялата електроника се основава като черпи данните по механичен път от положението на пе.да.ла на газта . Това е да се облечете със скъп костюм , с скъпа вратовръзка но на краката си да сте обути с ботуши - нещо подобно е . Цялата информация се обосновава на първичната (data ) механичната информация която се обработва в Електронният блок . При Японските коли там няма нищо механично по
  • 5 васко де гама

    3 2 Отговор
    При Японските коли там няма нищо механично по електромагнитното поле което се създава от положението на пед...ала на газта се обработва в електронният блок и според положението се определя количеството на въздуха и на горивото ..
  • 6 Дачия рено

    0 0 Отговор
    Боклуци
  • 7 Да, има нещо вярно

    0 0 Отговор
    Преди 3 години избирах нова кола и ако искате вярвайте но вместо VW купих Kia предимно заради странните тъч бутони на волана и на звука на музиката, а май и регулиране на климатика. Няма нищо по-приятно в ежедневието от физическите бутони. Според мен VW така спестяват производствени разходи. Тъпо.